hur ska jag göra ?

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

hur ska jag göra ?

Inläggav solnea sön 15 mar 2009, 16:17

Jag byte klass efter jullovet. Går nu i samma klass som en kille som jag är helt och hållet dökär i. Hur ska jag göra för att han ska lägga märke till mig ?
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Blogg: Se blogg (0)

Re: hur ska jag göra ?

Inläggav Eilonwy sön 15 mar 2009, 17:16

prata med honom, bli bra kompis mm
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Arya sön 15 mar 2009, 21:01

solnea skrev:Jag byte klass efter jullovet. Går nu i samma klass som en kille som jag är helt och hållet dökär i. Hur ska jag göra för att han ska lägga märke till mig ?

oj, svår fråga, jag är inte så bra på sånt och det är visserligen svårt att våga gå fram och börja prata så där ibland men jag tycker väl lite som Eilonwy annars.
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou sön 15 mar 2009, 23:16

Du kan ju försöka att ta reda på hans msn - om du inte har den -, och så kan du börja chatta med honom där. Det brukar vara en bra början, och det är lättare att ta kontakt så än att bara gå och säga " jag gillar dig!".

Men för att han mer ska lägga märket till dig så ska du ge honom komplimanger som inte är så ytliga. Alltså om han har köpt nya skor, och du märker det så ska du säga typ
" Har du nya skor? De är i alla fall snygga!" för då förstår han att du tittar på honom, och folk älskar att andra är intresserade av den själv. Men ge honom inte kommentarer som
" vad snygg du är!" för då förstår han att du bara fjäskar.

Sedan är det också bra att härma kroppspråket på ett inte allt för överdrivet sätt. Om han t.ex. sitter med armarna i kors så ska du också göra det -för folk älskar att se sig själva-, han börjar då omedvetet att fatta tycke för dig.

Du kan också försöka att prata med honom om det som ligger i hans intresse. Om han nu är jätteintresserad av fotboll så ska du prata om det med honom!

Det sista och viktigaste är att du ska le mot honom, men inte överdrivet.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Eddie mån 16 mar 2009, 09:00

Märker att bara tjejer svarat i denna tråd. Därför svaren är väldigt "tjejiga". Killar gillar inte detta med komplimanger, fjäsk och snack runtomkring så mycket. Vi är mer direkt på. Tjejer som säger rakt vad dem tycker om en. För en kille räcker det inte med att du visar vad du tycker, du måste säga det.

Användarvisningsbild
Eddie
Akromantel

Inläggav Toyou mån 16 mar 2009, 19:15

Ja alla vill väl höra att folk gillar en, men det är ju inte precis det lättaste, därför ger jag ju andra råd. Det enklaste vore ju att gå och säga " Jag gillar dig " men det vore samtidigt det svåraste, även för killar. Därför så kan man göra på andra sätt! Menar du att killar inte gillar att höra komplimanger? Så om du är riktigt bra på basket skulle du inte vilja att någon sa det till dig? Skulle du inte vilja höra att du är smart - om det t.ex. gått bra på ett prov kan man ju säga så på ett ungefär till personen man gillar -.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya fre 20 mar 2009, 18:52

Eddie skrev:Märker att bara tjejer svarat i denna tråd. Därför svaren är väldigt "tjejiga". Killar gillar inte detta med komplimanger, fjäsk och snack runtomkring så mycket. Vi är mer direkt på. Tjejer som säger rakt vad dem tycker om en. För en kille räcker det inte med att du visar vad du tycker, du måste säga det.

Men det kan vara rätt svårt att våga göra det så där är ett stort problem. Det finns ett problem till som kan uppstå, att ingen av personerna vågar säga att man gillar den andra personen men båda gillar varandra och så går tiden och ingen vågar säga något. Ett väldigt problematiskt problem för det är inte lätt att ändra på att man är blyg. :|
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Toyou fre 20 mar 2009, 22:21

Man behöver ju inte vara blyg egentligen bara för att man inte vågar erkänna för någon att man gillar den. För det gör i princip INGEN om man inte är riktigt säker på det, så det är fullständigt normalt. Man är ju alltid rädd för hur den andra ska reagera på det, jag menar den kanske säger " Jag gillar inte alls dig ". Det vore ju jättepinsamt och genant, sedan kanske personen skulle berätta det för sina kompisar - om han inte var schyst då alltså -. Jag skulle verkligen inte våga säga det till personen jag gillar, men jag kan säga att jag tänkt på det. Men det känns som om man först måste lära sig att känna personen bättre genom att vara med den och så, för att verkligen vara säker på sina känslor innan man säger något om det.

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya lör 21 mar 2009, 10:18

Toyou skrev:Man behöver ju inte vara blyg egentligen bara för att man inte vågar erkänna för någon att man gillar den. För det gör i princip INGEN om man inte är riktigt säker på det, så det är fullständigt normalt. Man är ju alltid rädd för hur den andra ska reagera på det, jag menar den kanske säger " Jag gillar inte alls dig ". Det vore ju jättepinsamt och genant, sedan kanske personen skulle berätta det för sina kompisar - om han inte var schyst då alltså -. Jag skulle verkligen inte våga säga det till personen jag gillar, men jag kan säga att jag tänkt på det. Men det känns som om man först måste lära sig att känna personen bättre genom att vara med den och så, för att verkligen vara säker på sina känslor innan man säger något om det.

jo du har helt rätt i det. Ett till problem är om personen i fråga är ens bästa vän och den ända som man verkligen litar på, då vill man ju inte förlora vänskapen mellan sig. (och det gör ju inte saken bättre. :| )

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Inläggav Toyou lör 21 mar 2009, 16:10

Nej, det är klart ett väldigt svårt val för ganska många personer. Men i det fallet är det bara man själv som kan avgöra vad som känns bäst för en själv, det kan ju ingen annan göra! Men man kan väl också vara vänner trots att man är ihop, frågan är om man verkligen kan fortsätta att enbart vara vän med den man är kär i?

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Nästa

Återgå till Tjejsnack