Husdjur =)

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Husdjur =)

Inläggav Ida Sewer tis 24 feb 2009, 18:09

Har ni husdjur? Vad för några i så fall?
Jag har en katt som heter Simson, och så är jag delägare på en häst som heter Carisma <3 Och så har jag och min syster ett akvarium tillsammans med de åtta fiskarna Brummelisa, Pierre, Henrik, Honung, Texas, Fiskfrun, Ralf och Palle och en räka som heter Stig x)
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Re: Husdjur =)

Inläggav Eilonwy tis 24 feb 2009, 18:14

jag har en katt som heter alice. Man kan säga såhär om henne: It's a deadly but beautiful cat. Hon är snäll, men rivs väldigt mycket på fötterna när man ligger och sover, och så är hon så nyfiken så hon är ganska irriterande ibland ... men hon är ju så söt. dock så ska vi flytta och hon kan inte följa med, så vi måste ge bort henne. :(
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Ida Sewer tis 24 feb 2009, 18:18

Eilonwy skrev:jag har en katt som heter alice. Man kan säga såhär om henne: It's a deadly but beautiful cat. Hon är snäll, men rivs väldigt mycket på fötterna när man ligger och sover, och så är hon så nyfiken så hon är ganska irriterande ibland ... men hon är ju så söt. dock så ska vi flytta och hon kan inte följa med, så vi måste ge bort henne. :(

Åhnej, vad tråkigt... :cry:
Min katt är också en mästare på att väcka en genom att bita och riva en i fötterna!
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Eilonwy tis 24 feb 2009, 18:24

haha då är jag inte ensam xD

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav solnea tis 24 feb 2009, 18:30

akvariefiskar
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya tis 24 feb 2009, 19:30

Jag vill ha djur men jag får inte ha ett!!! :cry: :o :evil: :x :| :roll: :(
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou ons 25 feb 2009, 16:45

Jag vill också ha djur, men min pappa är pälsallergiker, och eftersom att vi åker bort ganska mycket så kan vi inte ta hand om dem. Men min farmor och farfar har en hund - träffar dem jätteofta - och jag älskar verkligen den tibben ( tibbetanskspaniel).
Det är därifrån jag fått namnet " Toyou" han heter så<33 :D
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya fre 27 feb 2009, 07:53

Toyou skrev:Jag vill också ha djur, men min pappa är pälsallergiker, och eftersom att vi åker bort ganska mycket så kan vi inte ta hand om dem. Men min farmor och farfar har en hund - träffar dem jätteofta - och jag älskar verkligen den tibben ( tibbetanskspaniel).
Det är därifrån jag fått namnet " Toyou" han heter så<33 :D

aha :D ..min pappa är också pälsallergiker...trodde jag i flera år för det var vad dom sa till mig men han tål inte katter men han är inte pälsallergiker så vi hade kunnat ha en hamster eller något och vi kommer nog aldrig att åka utomlands för vi har inte råd med att hela familjen gör det. :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher fre 27 feb 2009, 08:30

Jag har haft katt (en kat som typ kom hem till oss, ingen kunde ta reda på vart den kom ifrån. Men ibland så slänger hemska människor helt enkelt ut katten och låter den ta vara på sig själv, det var säkert så det hade blivit för Mjau (min lillasyster kom på namnet då hon var två år).). Den var skadad så Ante (min låtsas pappa) tog hand om den när vi var i USA (jag och min mamma). Gissa om vi blev förvånade när Ante skickade ett MMS: Vi har fått en katt. Och sen en bild på katten. Men åå, jag saknar lilla Mjau. Vi kunde inte ha kvar henne så länge för mamma är katt allergier. :( Annars så älskade ju mamma Mjau, men hon klarade inte av det :cry:

Annars har vi två stycken kampfiskar, som typ hatar varande :o Den ena är min, och den blir jagad av den andra fisken dygnet runt. Den andra är min lillasysters, och den beter sig som ett monster :x .
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Eilonwy fre 27 feb 2009, 09:55

kristopher skrev:Jag har haft katt (en kat som typ kom hem till oss, ingen kunde ta reda på vart den kom ifrån. Men ibland så slänger hemska människor helt enkelt ut katten och låter den ta vara på sig själv, det var säkert så det hade blivit för Mjau (min lillasyster kom på namnet då hon var två år).). Den var skadad så Ante (min låtsas pappa) tog hand om den när vi var i USA (jag och min mamma). Gissa om vi blev förvånade när Ante skickade ett MMS: Vi har fått en katt. Och sen en bild på katten. Men åå, jag saknar lilla Mjau. Vi kunde inte ha kvar henne så länge för mamma är katt allergier. :( Annars så älskade ju mamma Mjau, men hon klarade inte av det :cry:

Annars har vi två stycken kampfiskar, som typ hatar varande :o Den ena är min, och den blir jagad av den andra fisken dygnet runt. Den andra är min lillasysters, och den beter sig som ett monster :x .

haha förstår hur du känner. mamma säger att om allt går "bra" kanske tanten som ska få lilla alice (vår katt) kanske kan ta emot henne om en vecka ... :( och Alice tror att allt är som vanligt.
usch vad jag kommer sakna henne, mamma säger att vi kanske kommer kunna skaffa utekaniner så småningom och det är ju alltid något, men ingenting kan ersätta den lilla katten, ingenting kan ersätta något. (Det är därför nästan alla disneytvåor suger)

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Öppet forum