mobbing mot adhd eller damp

Forumet för de som gillar att argumentera och diskutera på hög nivå. Filosofi, politik, känslor, tankar och åsikter förekommer i detta forum.

mobbing mot adhd eller damp

Inläggav solnea sön 15 feb 2009, 14:49

Vad tycker ni om att saker som adhd eller damp har blivit skällsord.
Här har ni vad jag tycker

DEM SOM SÄGER T.EX ADHD ELLER DAMP SOM SKÄLLSORD BORDE UTROTAS FRÅN JORDENS YTA KAN MAN INTE BARA FATTA ATT OM MAN NU VERKLIGEN HAR SÅDANT SÅ KAN MAN INTE RÅ FÖR DET. MAN FÖDS MED DET OCH DEM SOM HAR DET VALDE ALDRIG ATT HA DET. DET ÄR INGENTING ATT SKOJA OM. DET ÄR BARA SKIT ALLTIHOP.
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Blogg: Se blogg (0)

Re: mobbing mot adhd eller damp

Inläggav Eilonwy sön 15 feb 2009, 15:51

håller definitivt med! min brorsa säger CP och DAMP, och min lilla kusin som är 7 bast säger CP oh vet inte ens vad det betyder :evil:
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav kristopher sön 15 feb 2009, 18:45

Jag håller självklart med om att det är fel att ha till exempel CP, ADHD och Damp som skällsord, men Solnea, du kan inte säga att de borde utrotas från jorden, för då är du inte bättre själv.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Wonderfullie sön 15 feb 2009, 19:59

om de okej för personen ifråga, ja, då är de ju okej.
ja använder damp väldigt ofta, men då har de att göra med mig själv tex att man säger "ja får damp på de här" osv, de gör nog många. Men ja har kännt/träffat på folk som har damp som inte har problem med att ja använder mig utav de ordet de brukar själva använda ordet "damp" och "cp" hejvillt, utan att ta illa upp : /

Wonderfullie
Boggart

Inläggav solnea sön 15 feb 2009, 20:22

kristopher skrev:Jag håller självklart med om att det är fel att ha till exempel CP, ADHD och Damp som skällsord, men Solnea, du kan inte säga att de borde utrotas från jorden, för då är du inte bättre själv.

ok jag kanske blev lite upphetsad där. Allt sådant där gör mig bara så arg. En i min klass (som förmodligen inte har något handikapp eller liknande) satt i klassrummet precis bakom mig gjorde ljud och sa sedan jag harv faktiskt enm medfödd sjukdom ni verkar inte fatta att det finns sjukdomar som man faktiskt föds med också vidare. Jag satt och tänkte okej Linnea åll dig lugn nu inte skrika eller smälla till någon var lugn. För hade jag inte gjort så så hade jag antagligen vänt mig om och gett henne en fet smäll på käften. Vet att det låter brutalt men var helt enkelt rasande då.
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Eilonwy sön 15 feb 2009, 20:33

jag förstår både dig och kristopher ... blir jättearg av sånt, men man är inte ett dugg bättre än en själv om man tycker de borde utrotas från jordens yta.
jag gillar inte att bög används som skällsord heller. vad har bögarna gjort?
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav nettan sön 15 feb 2009, 23:47

Wonderfullie skrev:om de okej för personen ifråga, ja, då är de ju okej.
ja använder damp väldigt ofta, men då har de att göra med mig själv tex att man säger "ja får damp på de här" osv, de gör nog många. Men ja har kännt/träffat på folk som har damp som inte har problem med att ja använder mig utav de ordet de brukar själva använda ordet "damp" och "cp" hejvillt, utan att ta illa upp : /

Jag håller med dig, typ alla säger ju "Jag får damp på den här datorn" Te.x. även jag gör det.
Some say the world will end in fire, som say in ice.

nettan
Sfinx

Inläggav Wonderfullie mån 16 feb 2009, 07:00

men de ja tror att "solnea" menade var när man använder de i sammanhang som om man tex kallar någon "jävla dampunge" eller något för att va elak, de är ju inte samma sak som att ja sitter hemma och säger "fan ja får damp på datorn" så ja förstår hur du menade :)
sen om man kallar någon "jävla bög" är de självklart fel. men de personer ja känner som är bögar, kan säga saker som "ja är en bögjävel jag" och sånt =P

Wonderfullie
Boggart

Inläggav Arya mån 16 feb 2009, 07:29

Wonderfullie skrev:men de ja tror att "solnea" menade var när man använder de i sammanhang som om man tex kallar någon "jävla dampunge" eller något för att va elak, de är ju inte samma sak som att ja sitter hemma och säger "fan ja får damp på datorn" så ja förstår hur du menade :)
sen om man kallar någon "jävla bög" är de självklart fel. men de personer ja känner som är bögar, kan säga saker som "ja är en bögjävel jag" och sånt =P

Jag tycker det är fruktansvärt när folk säger sådana saker som jävla damp unge! :evil: (har jag hört 1000 tals gånger i min klass, men det har lugnat ner sig lite nu.) Tex i fall någon är arg på någon för att den har gjort något elakt mot den och då skriker den lite på den personen som har varit elak och då säger den personen: oh jävla damp unge, va e de me dig!!! :o :evil: :cry:
Då blir jag så ledsen och arg och så j*vla förbannad!!! :evil: :o :cry: :x :x
Damp och sådana sjukdomar är inget att "skämta" om! :cry: :x
Jag vill skriva så där som Solnea ibland så att man får av sig ilskan så: J*VLA IDIOTER SOM GÖR SÅNT OCH TROR ATT DOM E SÅ J*VLA COOLA!!!!! :evil: Så, nu känns det bättre, ursäkta men jag kände lite så. :oops: :? heemm...ja..eehh.....jag menar så klart inte att dom e några j'vla idioter tvunget men dom borde tänka sig för lite mer innan dom säger saker. :D ehehe...ja...nu är i alla fall ilskan av så nu åker den inte av på någon annan.(hoppas jag! :D )
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher tis 17 feb 2009, 20:12

solnea skrev:
kristopher skrev:Jag håller självklart med om att det är fel att ha till exempel CP, ADHD och Damp som skällsord, men Solnea, du kan inte säga att de borde utrotas från jorden, för då är du inte bättre själv.

ok jag kanske blev lite upphetsad där. Allt sådant där gör mig bara så arg. En i min klass (som förmodligen inte har något handikapp eller liknande) satt i klassrummet precis bakom mig gjorde ljud och sa sedan jag harv faktiskt enm medfödd sjukdom ni verkar inte fatta att det finns sjukdomar som man faktiskt föds med också vidare. Jag satt och tänkte okej Linnea åll dig lugn nu inte skrika eller smälla till någon var lugn. För hade jag inte gjort så så hade jag antagligen vänt mig om och gett henne en fet smäll på käften. Vet att det låter brutalt men var helt enkelt rasande då.

Jag förstår ;)
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Debatt