Drakar och demoner

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Drakar och demoner

Inläggav LillaLillaJag fre 28 nov 2008, 21:26

Okej, bara så ni vet är det här mitt första rollspel. Det handlar om fem vänner i en fantasy-värld, som typ går runt på äventyr ... bland drakar, demoner, spöken osv. ni hittar på personerna själva, det får gärna vara med lite kärlek också. Jag tänkte ha med min onding, här:

Namn: Keilia
Status: OND!!!! Mänsklig demon ...? Typ som Lilith?
Ålder: Okänd
Utseende: Brunt, långt hår, och en vit, lång klänning utan ärmar. Hennes ögon är bruna och hon ser inte särskilt ond ut. En svart sjal hon bär runt på innehåller alla hennes krafter.
Kraft?: Mörkrets kraft, trots att hon inte är särskilt mörk till utseendet.
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Blogg: Se blogg (0)

Re: Drakar och demoner

Inläggav kristopher mån 01 dec 2008, 20:02

Namn: Troya
Status: God
Vilket slags varelse?: Alv (typ som alverna i Eragon, Den Äldste och Brisingr).
Kön: Tjej
Ålder: 100 på pricken, men ser ut att vara typ tjugo (jag vet att jag härmar eragon, den äldste och brisingr nu).
Utseende: Svart långt hår, bär alltid skjorta trots att folket runt omkring henne ogillar det skarpt. Bruna ögon.
Kraft?: Magi, en begränsad sort av magi (Samma som i Eragon, Den Äldste och Brisingr, alltså det gamla språket, om någon vet vad det är).
Svaghet?: Det gamla språket (från Arvtagaren) kräver lika mycket energi som om man hade använt sig av kroppen fast en att det är lättare.
Det gamla språket: Det gamla språket kommer från Arvtagaren. Om man kontrollerar trollkraften just i det ögonblicket man säger ett ord på det gamla språket, så används den saken av trollkraften. Som om det vore en trollformel.
Det här är en del ord på det gamla språket:
Brisingr = Eld
Raudhr = Röd
Adurna = Vatten
Deyja = Dö
De = Gör
Deloi = Jord
Blödh = Blod
Garm = Varg
Iet tauthr = Följ mig
Draumr Köpa = Drömskåda
Arget = Silver
Lam = Hand
Ono = Dig
Eka = Jag
Elrun = Tackar
Faelnirv = (Namnet på en alvisk energi givande dryck)
Letta = Stanna
Ganga = Gå
Jierda = Bryt av/slå
Maela = Tystnad
Naina = Gör ljust
Drötningu = Prinsessa
Waise heill = Var helad
Vakna = Vakna
Thorta du iluméo = Tala sanning
Risa = Stig upp
Slytha = Sov/Sömn

Svordom: Barzül är en dvärgisk svordom som betyder ungefär, vvar du förbannad med olycka, det är den fulaste alverna kan uttala.

Ifall att någon har läst Arvtagaren serien, alltså Eragon, Den Äldste och Brisingr, så vet dem att det här är en alv som finns i Arvtagaren.

När kan vi börja?
Senast redigerad av kristopher tis 02 dec 2008, 18:43, redigerad totalt 1 gång.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav YeN97 tis 02 dec 2008, 15:46

Namn: Misumaru
Status: Ängel Demon och alltid glad, blir aldrig ledsen även om hennes pojkvän gör slut
Kön: Tjej
Ålder: 15
Utseende: Ser ut som en ängel med gult hår, en stor röd rosett i håret med en ljusblå klänning ögonen är lila
Kraft?: Hon kan flyga och även så kan hon ta upp saker och flytta dom till en annan plats
Svaghet?: Efter att hon har gjort slut för mycket på sina krafter blir hon sömnig och somnar :P

Jaja hoppas vi kan börja snart :D :D

Användarvisningsbild
YeN97
Mugglare

Inläggav ericus tor 04 dec 2008, 05:42

Ska se om jag har tid att vara med här, får gäna ha en mindre roll i spelet, Finns det någon gång jag passar att komma in, och märker det inte själv så är det bara att skriva ett mail till ericus_a@yahoo.se

Namn Gholka Wremar (Byfolkets namn på mig är) Mannen på berget.
Ras: Människa
Kön man/gubbe.
Yrke: Erimit

Bor: På ett stor bergstopp där det finns fina klippsprång att bygga sig ett hus på, och många fina tunnlar att gömma sig i.

Famil: Jag, 54 årig gammal Skogshuggare i dOd, om vi följer den gamla rollspelets beskrivning. Så är det ett bra val för jägare och militära scouter(spanare), Jag kan överleva på det lilla som berget med tillhörande sjön kan erbjuda.
Min Varg, eller något annan typ av rovdjur som kommer att finnas i rollspelet, det ska inte vara en tam varelse.
Tillslut, En eländig granne som bor i någon by nedanför berget, som stör mig med sina ständiga bergsklättringar för att besöka mig, så jag börjar bli folkilsken.

Status: Neutral, Frivilligt utfryst ur samhället på grund av att de övergav en bergsby som jag bodde i (jag ansåg att man borde stanna kvar och försvara våra hem), för "viltfolk" skrämde iväg alla utom mig, ner till bergeets fot.

Utseende: Slitet ansikte med många fåror, för allt slit som det är att bo på ett berg, många rivsår för mitt djur som inte är lungt då det ska häla på mig. Är man svag, så ska man inte stå mellan mitt djur och mig, då jag kommer hem till stugan.

Kraft: Kan allt om bergmassivet, om de andra karaktärerna besöker mig, så kan de få hjälp att hitta alla små säkra gömmor som bergert kan ge, även hur berget kan ge näring och samma sak med den lilla sjö soom omger berget.

Svaghet: Vad händer utanför min sfär?, så fort jag är utanför bergets gränser så är jag en tom karaktär, kan inte hjälpa till med någonting, förutom att jag kan har vapen så att jag kan jaga mat, men vart ska jag jaga någonstans?

ericus
Husalf

Inläggav kristopher fre 05 dec 2008, 19:39

När kan vi börja?
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav LillaLillaJag fre 05 dec 2008, 21:23

okej vi börjar nu :) (anade inte att så många skulle svara ...)
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav kristopher lör 06 dec 2008, 15:04

(Det skulle ju gå ut på fem vänner i en fantasy värld, då undrar jag, ska vi fem vara dem, eller kan alla vara vem dem vill? Helst skulle jag vara en av de fem, och jag kan ta bort det här inlägget om det inte passar.
Troya gick långsamt igenom den lilla skogen utanför Alvernas rike, hon hade anat att hennes mamma, alvdrottningen Selane, skulle ogilla att hon hade gett sig av för att representera alverna, men inte att hon skulle bli utfryst, hon hade ingenstans att bo, men om en så där femhundra år så skullehon bestiga tronen när hennes mamma hade dött, men tills dess så var hon en vilsen unge, endast hundra år vilket var nästan som ett spädbarn bland alverna, hon hade ingenstans att vara, och det enda hon hade i huvudet var att hon inte kunde gå runt så här helt själv, hon blev tvungen att ducka och gömma sig i ett dike i närheten när hon hörde en röst som otvivelaktligen kom från en Ängel Demon.

Nå, ska jag ta bort det här, tyckte att Misumaru var den som bäst passade.
Senast redigerad av kristopher lör 06 dec 2008, 22:04, redigerad totalt 1 gång.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav YeN97 lör 06 dec 2008, 17:59

Misumaru flög nu över skogen och letade efter att något.
''Hallå, Filomo vart är du?''
Hon fortsatte rakt fram för att leta efter sin drake.
Men tillslut orkade Misumaru inte mer och satte sig ner för att sova.
Tillslut vaknade hon av att något rörde sig i buskarna, hon gick dit för att kolla och såg att det var Filimo.
''Åh, där är du ju Filimo'' sa Misumaru och kramade den lilla draken.
Hon flög nu upp och skulle till byn där människorna bodde.

Användarvisningsbild
YeN97
Mugglare

Inläggav kristopher lör 06 dec 2008, 22:03

Troya andades ut, Ängel demonen hade gett sig av mot byn där människorna bodde.
Det skulle faktiskt var en bra plats att tillbringa den närmsta tiden på, tänkte hon.
När byn var inom synhåll började hon att springa, springa snabbare en någon människa kunde göra, men ändå rätt så långsamt för en alv.
Det värkte i fötterna när hon tillslut stannade, bara någon meter ifrån porten.
Vid porten stod det två vaktposter som förmodligen skulle se så att ingen efterlyst skulle kunna ta sig in i byn.
Hon gick fram till vakterna och frågade:
"Har ni något världshus där jag kan sova några nätter framöver?"
"Och varför skulle vi släppa in dig?"
Utan att svara drog Troya av sig luvan, bara för att två sekunder senare sätta på sig den.
"Visst har vi plats... Ers nåd..." stammade den ena av vakterna. "Du ska få det finaste rummet vi har, på världshuset vitsippan så finns det nog ett rum värdigt er."
Nöjd traskade Troya in i byn Komsté.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav YeN97 sön 07 dec 2008, 09:48

Misumaru hade nu kommit fram till staden och tittade runt.
Hon gillade verkligen att vara i människo byarna för det var alltid mycket folk och mat.
Misumaru gömde sin drake i ryggsäcken hon tagit med sig och var beredd att gå in i byn.
Fast hon stog kvar där hon var för hon var ju tvungen att ta in sina vingar så ingen såg att hon var en Ängel demon.
Hon gick nu till porten och såg de två vakterna.
''Kan jag få komma in i staden tack?'' sa hon med ett leende.
''Varför skulle vi det?'' sa Vakten och fnyste.
''Hepp skit i det då'' sa Misumaru och tog upp en av vakterna så han förflyttades till någon annan plats.
Den andra vakten släppte genast in henne och Misumaru gick in med ett leende.
I staden var det fullt med folk men det var någon hon kände igen inne i staden.
En liten flicka som har en luva avdragen framför ansiktet?
Vem kan det vara?

Användarvisningsbild
YeN97
Mugglare

Nästa

Återgå till Rollspel