Reklam!!!

Ett öppet forum där man kan snacka om vad som helst - allt mellan himmel och jord.

Reklam!!!

Inläggav LillaLillaJag sön 23 nov 2008, 17:18

Här kan ni tipsa andra om era historier! Skriv vad den heter, vem som skrivit den om det inte är du själv, om det är en fancic eller fic, och framför allt vad den handlar om! Lycka till!
Här är lite reklam för min egen ;)
Namn: Perfekt
Skriven av: Moi
Facfic?: Fic
Handling: Handlar om en flicka som vill att någonting i hennes liv ska vara bra, för det känns som om hon bara råkar ut för dåliga saker. Hon önskar att hennes liv ska vara perfekt, precis som alla andras verkar vara.
Men så händer någonting konstigt. Hon åker tillbaka i tiden till innan allt annat existerar, och märker att det är hon som skapar allt. Men hur roligt är det att leva i en helt perfekt värld, med en perfekt kille?
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Blogg: Se blogg (0)

Re: Reklam!!!

Inläggav solnea sön 23 nov 2008, 17:35

namn Nej hon är borta.
skrivet av mig
handling den här berättelsen handlar om en flicka som heter Annie under en bildlektion kommer hennes mentor in i klassrummet och ber henne att komma med ut i korridoren när dem kommer ut ur klassrummet så säger rik att hennes bästa kompis som länge legat på sjukhus har dött Annie blir förkrossad nu gäller det bara för annie att komma över allt igen och inte låta självmordstankarna ta över hur kommer det att gå med henne ja det får ni se om ni läser den om ni tycker om sorgliga och dramatiska berättelser kommer ni absolut tycka om den här
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav nettan sön 23 nov 2008, 19:24

Namn: Ellinor
Skriven av: mig :)
Fanfic?: Nej, vanlig Fic
Handling: Handlar om en alv som heter Ellinor och som förlorar sina alv krafter under en vår cermoni. Hon måste nu, med hjälp av en annan alv (Luc), hitta fram till sjön Oan innan alla hennes krafter går ur hennes kropp. Men dom är ständigt jagade av en ond kvinna vid namn Leia som vill ha tag på dom för att få veta alla hemligheter som alver har.
Hoppas att ni läser den och gillar den :)

Namn: Kampen mot det onda
Skriven av: mig så klart XD :)
Fanfic: fic
Handling: Handlar om en tjej, April, och en kille, Lucas, som måste hitta ett botemedel mot en hemsk sjukdom som härjar i deras byar. I Lucas by så har dom redan haft sjukdomen ett tag men den är ny i Aprils by, många människor dör och det är bara dom som kan rädda alla. April har även fått en väldig stor press på sig att hitta botemedlet eftersom att kungen har sagt till henne att hitta det (prinsen är också insjuknad i den här sjukdomen)
Hoppas att ni tycker om den :)

Namn: Ännu en Malfoy på Hogwarts
Skriven av: Mig :)
Fanfic: Japp :)
Handling: Handlar om en flicka, Lucinda, som är syster till Draco Malfoy. Det handlar mest om hennes liv på Hogwarts och även om hat, kärlek, krig m.m (inte kommit så långt på den än)
Men läs gärna en då och säg vad ni tycker :)
Some say the world will end in fire, som say in ice.

nettan
Sfinx

Inläggav Ida Sewer sön 23 nov 2008, 21:40

Namn: Albus Potter och kärleken/Scorpius Malfoys stora kärlek
Skriven av: Mig ;)
Fanfic? Yess
Handling: Handlar helt enkelt om Albus/Scorpius, som är förälskad i Rose Weasley.
Rose själv vet inte vem hon älskar, kusinen Albus eller f d fienden Scorpius.
Väldigt mycket romantik, förvirrade känslor och relationer som kanske inte borde vara som dem är.

Namn: Hermione och Ron: Lyckliga i alla sina dagar?
Skriven av: Mig ;)
Fanfic: Yes
Handling: Fortsättning på sjunde boken, ur Hermiones synvinkel. Hon och Ron bor nu ihop och allt är frid och fröjd... Eller?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav miss malfoy sön 30 nov 2008, 21:50

Namn: Albus Severus
Skrivet av: Mig ;)
Handling: Tar vid där sista kapitlet i dödsrelikerna slutar, och handlar om hur Albus börjar på skolan och sedan hujr det händer lite mystiska grejer x) De första kapitlen är lite degiga, men fortsätt läsa så kommer det hända lite grejs - kan till exempel avslöja att Graup... och att Hagrid... Haha, ni får ta reda på det själva ;)
Draco's girl through and through.

Användarvisningsbild
miss malfoy
Ghoul

Inläggav solnea lör 06 dec 2008, 19:23

Namn. Ön.
Skrivet av. Mig.
Fanfic. Nej.
Handling. En tjej vid namn Nea ska flyga till Canada med flygplan. När dem sitter på planet så störtar dem plötsligt och hon hamnar på en ö. Där träffar hon en talande hund vid namn MIcky. Han berättar för henne om att det finns en skatt någonstans på ön och dem går igenom 4 faror på väg till skatten. Resten får ni veta om ni läser den.
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav kristopher ons 17 dec 2008, 19:51

Namn: Skuggan
Skrivet av?: Mig
Fanfic?: Vanlig fic
Istället för handlingen lämnar jag ut den korta Prologen:

Prolog: Fidra Haller

Den två meter långa varelsen kunde på på långt håll tas för en människa, men på nära håll så var den kritvita huden, det smaragdfärgade håret och de blodröda ögonen en alltför skräckfull kombination för att vara en människas. Varelsen var en skugga.
Skuggan rörde sig smidigt men snabbt genom skogen, och det ända man hörde av honom var de prasslande löven.
Han smög snabbt fram genom en liten dunge, och plötsligt stannade han, han var framme.
Plötsligt kom en annan betydligt längre och mer skräckfull varelse fram bakom träden.
Varelsen såg ut som en fyra meter lång människa med två eldfärgade horn. De var en halv meter långa och till och med skuggan skulle ryggat tillbaka om inte han hade varit van vid den onde vid det här laget.
"Vart är flickan?" röt Den Onde
"Hon kom undan", mumlade Skuggan.
"Igen!" röt Den Onde och tog ett strypgrepp om skuggan.
"Ja", flämtade Skuggan.
Den Onde tog ett fastare grepp om Skuggans halls och Skuggan var snart blå i ansiktet.
"Jag ska vara generös, du får en månad på dig att få fast flickan", sade Den Onde, "fast hur kan jag vara säker på att du kommer att lyckas." Frågan var retorisk.
"Jag blir tvungen att sätta en tvångs förbannelse på dig", fortsatte Den Onde, "så att du inte kommer tillbaka förrän du har flickan eller är död... Fidra Haller."
Han släppte sitt grepp om Skuggan och Skuggan ramlade till marken, medvetslös.

Ungefär etthundra mil därifrån vaknade en elvaårig alvflicka vid namn Tayla i sitt tält mitt i natten, hon hade haft en spådom.
Hon började klä på sig, och sedan gick hon ut och sadlade sin häst, fullblodet Casper. Hon hade ingen tid och förlora.
Hon packade snabbt ihop sitt twikani tält, ett alviskt tält som kunde sättas upp och packas ner på tre minuter.
Inom loppet av tjugo minuter, efter att ta sina få tillhörigheter (bland dem hennes svärd Fa'Gaon), så red hon Casper iväg mot horisonten.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav LillaLillaJag fre 19 dec 2008, 13:28

ok här kommer en ny reklam som jag VERKLIGEN vill att folk ska läsa:

Namn: Annie och Fladder
Skriven av: Mig
Fanfic?: fic
Handling: Annie är en ensam flicka på 10 - 11 år, vars föräldrar bråkar, hennes bror har lämnat henne i sticket med en tjock bok med liten text på engelska, och som om det inte vore nog är hon helt utstött i skolan.
En dag när hennes föräldrar bråkar står hon inte ut mer och går ut till parken, där hon kan vara ensam i en stund. Men på vägen till parken finner hon en skadad, liten vit fladdermus. Hon tar hem den, men så försvinner den. Hon hittar den sedan igen, och får veta någonting som drar in henne i et äventyr man sent kommer glömma ...

ok, jag låter som baksidan på ett filmfodral, men det är liksom meningen :roll: läs gärna, för den är min senaste favorit som blev över 100 sid :geek:
Soon I'll be a beautiful butterfly ... and then yugi will love me

Användarvisningsbild
LillaLillaJag
Drake

Inläggav solnea mån 22 dec 2008, 14:55

namn kedjebreven
fanfic nej
skriven av mig
handling en tjej vid namn linnea får en dag ett lurendrejerimail det dumma är att hon inte uppfattar det som lurendrejeri och hon svarar på mailet sen får hon ett mail som hon läser

och hon får panik varför hon får det får ni reda på om ni läser den.
p.s det mesta av vad som står i den här ficen är baserat på verkligheten
skulle bli väldigt glad om ni som läste den kommenterade den också
Senast redigerad av solnea tor 25 dec 2008, 20:34, redigerad totalt 1 gång.
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Ida Sewer mån 22 dec 2008, 18:52

Namn: Miley
Fanfic: Ajjemen
Skriven av: Mej
Handling:
Mönstereleven och ensamvargen Miley har en hemlighet. Och den tänker hon banne sig inte dela med någon. Men hon är inte ensam om att ha hemligheter... Har hennes moster gått bakom ryggen på henne? Varför? Och kommer hennes hemliga dröm att slå in?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Nästa

Återgå till Öppet forum