Engelskt roll.

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Engelskt roll.

Inläggav ElefantiS ons 27 okt 2010, 18:43

Oh yeah, jag tänkte att vi kör ett roll på engelska, för oss som vill träna! Felstavningar får inte hackas, men samtidigt (om man gett tillåtelse i början) så får folk hjälpa till med stavningen!
Allt är på skoj, men har fortfarande lite regler;

Bara för att det är engelsa får man inte börja använda en massa förkortningar (U, Gr8, mm), eftersom vi fortfarande vill hålla en ganska seriös nivå, men självklart, pratar två personer med varandra, och de inte är prinsar och prinsessor, så brukar man ha lite slang i språket. Precis som i svenskan. Hänger ni med?

Okej, en sak till, jag är inte så förtjust i såkallade "Karaktärsmallar", utan gillar hellre att lära känna min egen och de andras figurer under rollets gång! Så, inga mallar, man börjar bara köra. Du behöver aldrig riktigt beskriva din person om du vill, så du har inget krav på dig!

Som sagt, allt är på lek, ingen trackasserar någon annan om den inte är bra på engelska och så vidare. Vi ska ha en trevlig tid tillsammans och alla bli bättre! :)

Rollet utspelar sig i normaltid, med lite fantasy om man vill, eller kanske science fiction. Jag vet inte själv än, utan vill bara få fram "the message" (OMG, är jag så dålig på engelska dessa dagar? .___.)! :D

Men, vi börjar inte än. Beroende på om någon vill vara med så får vi se utifrån det. :)

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Re: Engelskt roll.

Inläggav Eilonwy ons 27 okt 2010, 18:46

Jag är med! :D And my charachter shall rule all ... or not, but whatever.
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav ElefantiS ons 27 okt 2010, 18:49

OMG, no. Never. Okay? Mine will be like, more awesome than the awesomest person on earth. ^^

YAY, någon ville faktiskt vara med! Ska vi börja när två till är intresserade?

ElefantiS
Vilie

Inläggav Eilonwy ons 27 okt 2010, 19:38

ElefantiS skrev:OMG, no. Never. Okay? Mine will be like, more awesome than the awesomest person on earth. ^^

YAY, någon ville faktiskt vara med! Ska vi börja när två till är intresserade?

Sure ^^

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav ElefantiS ons 27 okt 2010, 19:50

YAAAYS!

ElefantiS
Vilie

Inläggav kristopher tor 28 okt 2010, 18:43

I'm in ;P Ofc kan folk rätta mig om jag skriver ngt fel grammatiskt/stavar fel ;) Why not, liksom. Börja snart?
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav ElefantiS tor 28 okt 2010, 19:01

Jomen, vi börjar. Måste också säga att man gärna får rätta mig också. Så att alla vet ^^

Någon som vill börja? Jag hade värsta idéen igår, men kommer inte ihåg den idag. K, go!

ElefantiS
Vilie

Inläggav kristopher tor 28 okt 2010, 19:13

Ok XD Ska skriva nu ;) MEN, då får jag bestämma handling ju 8D
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav ElefantiS tor 28 okt 2010, 19:40

Oh, shit, never.

Okay, don't mob me or something. D:

He sneaked up the woman with a smile on his lips. Sometimes, he would be abel to scare her, making her jump up a bit before bursting out in laugher. She would smile and turn around to take him in her arms, holding him hard, like she was protecting him from the world. He would feel safe in her arms, closing her eyes and just smile. Yeah. Maybe was it because of those memories that he was now crying over his dead mother, at the age of only six.

Ten years had passed, and Eric was like any other boy. He went to school, he hung out with friends, and yet, he smiled. From the day his mother had died from a car hitting her, Eric had never cried in public. He suffered from that, as almost everything reminded him of her, and he just wanted to cry it out. It was, after all, his fault that she was killed. Hadn't he tried to scare him be the road, she would be alive. If he hadn't made it, so that she took a step forward and rescued Eric by pushing him back in the sideway as she herself was being hit by a car, she would be abel to see her little boy growing up to be a excellent student, A's in every grade - Physics too! - and if you listened to the girls in Eric's friend group, he wasn't bad-looking either, with his brown eyes that could melt everything - literary.

Omg, dåligt, dåligt. Aja. D:

ElefantiS
Vilie

Inläggav Eilonwy tor 28 okt 2010, 20:12

litterary stavas väl med två T:n? Annars var det bra ^^

Freddy looked at the dog. His legs were trembling, and he wanted to run away from there, but since that was a forbidden fact for people like him (people who were afraid of dogs) all he could do was stand there. He avoided the dog's eyes, but didn't see any reason why the dog kept staring at him. He swallowed, finally noticing Ella, who entered the room at the same second he looked at her.
"What is it?" She asked. Freddy shrugged, but she was a smart girl. "You're not afraid of dogs, are you? Why?"
He shrugged again, mumbling: "It's staring at me ..."
She laughed and looked at him. "It's not staring at you, see? It's going to sleep."
She was right; the dog had laid down on the carpet and closed it's eyes. Freddy looked at Ella, and said, still mumbling:
"It was. I know it was."

Vidrigt, jag vet. Och jag gillar inte ens min egen karaktär, jag skrev bara något för att Kristopher inte skulle hinna före D: (usel medspelare x) )

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Rollspel