The Dark War (Fantasy)

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

The Dark War (Fantasy)

Inläggav Arya fre 17 sep 2010, 18:17

Okej, hej igen! Jag skapar ett nytt Fantasy roll igen, för jag fullständigt ÄLSKAR att rolla fantasy! ;)

Detta rollspelet utspelar sig under ett krig, som började av hatet mellan stora ledare och deras familjer. När hatet blev större och större blev fler och fler indragna och det slutar i ett stort krig mellan alla olika grupper av människor och varelser....

Men det kanske inte slutar alldeles för illa, om någon reser sig upp och stoppar vansinnet, men vem, eller vilka, kan våga något sådant och ha makten för att stoppa ett krig större än något tidigare?

Är NI någon av dessa modiga varelser?
Joina detta rollspelet please! Vi kommer att spela personer som är avgörande för hur kriget slutar, om det gör det innan varenda varelse är död..
Ni avgör det!
Man kan vara alver, människor, dvärgar, trollkarlar/häxor, detta utspelar sig en bra bit tillbaks i tiden.
Vampyrer och Drakar finns, men är sällsynta och håller sig undan andra varelser för det mesta och kommer inte att ha så stora roller i detta rollspelet, iaf inte vara delaktiga i kriget och ni kan inte vara dem.

Mall: (Ni kan ändra den lite om ni vill)

Namn:
Varelse:
Kön:
Ålder:
Personlighet:
Utseende:
Historia:
Familj:
Ställning:
Yrke: (om man har något)
Övrigt:

Här kommer min mall:

Namn: Miranami (kallas Miran eller Miranna) Kantedri
Varelse: Hälften alv, hälften människa.
Kön: Tjej
Ålder: 14 år
Personlighet: Blyg och ganska nervös inför de flesta hon träffar, men bakom den fasaden finns något annat, något som hennes styvmor snabbt lärde henne var fullständigt oacceptabelt. Hon tänker väldigt logisk.
Utseende: Svart, långt hår, väldigt vacker för att vara en människa (vilket alla tror att hon är, inklusive hon själv, förutom hennes pappa, som håller hemligheten om vem hennes mamma egentligen var. Han säger till alla att hon dog vid Miranamis födsel, men det är inte sanningen.) , smaragdgröna ögon, ganska smidig kropp, ganska mycket som en alvs.
Historia: Det får man veta med tiden.
Familj: Sin pappa, som är ledare för en stor grupp människor och i grund och botten en av de ansvariga för att striden startade från första början. Sin styvmor som hon hatar, men samtidigt är den enda person som hon egentligen är rädd för.
Ställning: Hon har en hög ställning med tanke på vem hon är dotter till, och om hon visste vem hennes mor var skulle hon bli mer chockad än hon någonsin kan bli.
Yrke: (om man har något) Har inte än, men hon vill väldigt gärna ta över efter sin pappa och granskar allt han gör, lär sig av honom, men drar egna slutsatser, som hon håller för sig själv på grund av sin styvmor.
Övrigt: Jag kan inte komma på något just nu, men om jag gör det lägger jag till det.

:P Hoppas ni vill vara med! ;)
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Re: The Dark War (Fantasy)

Inläggav Hermione Granger fre 17 sep 2010, 18:24

Får jag vara med?

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Arya fre 17 sep 2010, 18:42

Hermione Granger skrev:Får jag vara med?

Javisst! :P
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher fre 17 sep 2010, 19:29

Taack Arya! :D Precis den här sortens roll jag gått och väntat på XD Är gärna med, så här kommer min mall 8D

Namn: Eleanor
Ätt: Verres, en ganska stor ätt, som håller till i en djup skog östra delen av det här landet.
Varelse: Människa
Kön: Kvinnna
Ålder: 20
Personlighet: Lätt irriterad pojkflicka (om man kan kalla en 20åring så XD - och nej, jag gillar inte det uttrycket).
Utseende: Mörkt, halvkort hår. Blå, stora ögon. Blek hy (pga bristen på solljus i skogen) och breda axlar, ungefär som på en smed. Lång och stark. Ser helt okej ut, men har retats pga sitt utseende sedan barnsben (de breda smedaxlarna, för ett exempel).
Historia:
Familj: Bara hennes pappa, Osgan Verres, lord av ätten Verres. Första och enda barnet, då hennes mor dog i barnsängen. Detta är anledningen till att hon till störst del agerar äldsta son (t.ex. yrket... tar för givet att världen det här rollet utspelar sig i är ganska hemsk för t.ex. kvinnor, precis som tiden den här sortens fantasy är inspirerad av var, åtminstone för människor).
Ställning: En av ett dussin kaptener i sin fars armé.
Yrke: (om man har något) Kapten, men behöver egentligen inte använda något yrke för att försörja sig då hennes familj redan är väldigt förmögen. Och vapnen Eleanor använder är kastyxor.

Hoppas att jag inte är till besvär :S Tycker verkligen att det här rollet ska bli JÄTTEROLIGT :D
Senast redigerad av kristopher fre 17 sep 2010, 21:19, redigerad totalt 5 gånger.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Johannes93 fre 17 sep 2010, 19:42

jag är oxå med :P

Namn: Jóannes Bartomed
Varelse: En trollkarl/ alv
Kön: Man
Ålder: 14
Personlighet: Vänlig, Utåtriktad, Självgod, räddar och uppvaktar en "viss" ung flicka vid namnet Armené.
Utseende: Kålsvart halv långt hår bruna ögon
Historia: Kommer från landet Armené bodde och följde efter henne när hon rymde. Försöker skydda henne med det går inte så bra efter som hon är en utmärkt sväradarinna. Jóannes hade dödat sin far det kvällen Antermes hade dödat hans älskade syster.
Familj: far Antermes ( död) mor Anterligh och sin döda syster Joannna.
Ställning: Välldig hög eftersom han är både alv och trollkarl. Men är inte särslklit rik
Yrke: (om man har något) Hade varit s´med ett tag och skodde om prinsessans hästar
Övrigt:
Senast redigerad av Johannes93 fre 17 sep 2010, 20:15, redigerad totalt 2 gånger.
-Yes, what do u want to say? -Sir, I found a word in a book I read... I was wondering if you could tell what it is - Way do u don´t ask ur dark magic teatcher? -They don´t under stan me like u do, so can u tell me abut... so I understan it a... horrkrux.

Användarvisningsbild
Johannes93
Husalf

Inläggav Hermione Granger fre 17 sep 2010, 19:57

Tack! :D

Namn: Armené Densae
Varelse: Alv
Kön: Kvinna
Personlighet: Snäll men kan döma folk rätt fort utan att hon känner dem, annars god hjärtad hjälpsam, Men kan även föråda om hennes liv står på spel, Är alldrig blyg. Utan bara stutsar fram ( Det gör inte verkliga jag därekt XD)
Utseende: Vackert blont hår med blåa oskyldiga ögon, lång och smal( Mest basserad på mitt utseende)
Historia: Kommer från en mycket rik och förnäm familj som varit kung och drottning i deras slott, Hon var oxå prinsessa men när hennes föräldrar blev störtade flydde hon.
Familj: Mamma Aneleá (död) Pappa Denils ( död)
Ställning: Förymd fd, Prinsessa (och nu styr mannen som dödat hennes föräldrar)
Yrke: (om man har något) kan inte jobba för är på flykt, Och hon skulle inte behöva för hon fick med sig en armé med alver och massa guld
Övrigt: Hon älskar att hämnas och hon tänker göra det mot mannen som tagit över hennes tron.
Senast redigerad av Hermione Granger fre 17 sep 2010, 20:58, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav kristopher fre 17 sep 2010, 20:08

Hermione Granger skrev:Tack! :D

Personlighet: Snäll men kan döma folk rätt fort utan att hon känner dem, annars god hjärtad hjälpsam, Men kan även föråda om hennes liv står på spel
Utseende: Vackertblont hår med blåa oskyldiga ögon, lång och smal( Mest basserad på mitt utseende)
Historia: Kommer från en mycket rik och förnäm familj som varit kung och drottning i deras slott, Hon var oxå prinsessa men när hennes föräldrar blev störtade flydde hon.
Ställning: Förymd Prinsessa och nu styr mannen som dödat hennes föräldrar
Yrke: (om man har något) kan inte jobba för är på flykt, Och hon skulle inte behöva för hon fick med sig en armé med alver och massa guld
Övrigt: Hon älskar att hämnas och hon tänker göra det mot mannen som tagit över hennes tron.

Kung är en person som regerar över ett land, ett kungarike, alternativt representerar landet ifråga :) Inte herren i ett slott. Skulle inte din karaktär passa bättre som fd. prinsessa över hela landet istället ? :D Bara ett förslag... Förlåt för besservisser-attityd XD
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Hermione Granger fre 17 sep 2010, 20:19

kristopher skrev:

Personlighet: Snäll men kan döma folk rätt fort utan att hon känner dem, annars god hjärtad hjälpsam, Men kan även föråda om hennes liv står på spel
Utseende: Vackertblont hår med blåa oskyldiga ögon, lång och smal( Mest basserad på mitt utseende)
Historia: Kommer från en mycket rik och förnäm familj som varit kung och drottning i deras slott, Hon var prinsessa men när hennes föräldrar blev störtade flydde hon.

Kung är en person som regerar över ett land, ett kungarike, alternativt representerar landet ifråga :) Inte herren i ett slott. Skulle inte din karaktär passa bättre som fd. prinsessa över hela landet istället ? :D Bara ett förslag... Förlåt för besservisser-attityd XD

Jo du har så rätt, Men jag fattar inte det där i början riktigt " Kung är en person..."

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav kristopher fre 17 sep 2010, 20:41

Hermione Granger skrev:
kristopher skrev:

Historia: Kommer från en mycket rik och förnäm familj som varit kung och drottning i deras slott, Hon var prinsessa men när hennes föräldrar blev störtade flydde hon.

Jo du har så rätt, Men jag fattar inte det där i början riktigt " Kung är en person..."

En kung är inte en slottsherre. En kung är den som bestämmer (eller i moderna tider representerar) över ett land. Den karaktär du har skapar är ingen prinsessa, utan dottern till en slottsherre, som alltså bara äger och bestämmer över sitt slott och folket i det, samt kanske lite mark runt omkring. Sedan finns/fanns det herrar av en högre grad (vi kan kalla dem lorder nu bara för att det ska gå lätt att förklara), som bestämde över stora områden där det fanns många slottsherrar. De är/var slottsherrarnas överordnande, med mycket mer rang. Sen kommer kungarna. De är/var de som bestämde över allting, alla lorder, och därmed alla slottsherrar, och alla som slottsherrarna bestämde över. Fattar du nu? XD

Btw, kan vi inte börja? :D
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Hermione Granger fre 17 sep 2010, 20:54

Eeeh... tror jag fattar. vad ska jag ändra?! XD Kung sakerna till typ lorder eller?
( Förlåt om jag beter mig som en dum blondin XD)

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Nästa

Återgå till Rollspel