Röda vita rosen rollspel

Älskar du att vara med i diverse rollspel? Då är detta forum för dig; här är både Harry Potter-rollspel tillåtet och övriga rollspel.

Röda vita rosen rollspel

Inläggav HermioneGranger sön 12 sep 2010, 02:07

Heej! Jag har startat detta rollspel för att jag har gjort en bok ( inte klar) om denna lek. Läs min hp fanfic om Marödörerna och James kärlek till den o åt kommliga Lily
Jag ska förklara hur " Röda vita rosen" går till:

Det är två lag (vanligt vis) En som är röda rosen och en som är vita, Båda lagen har en flagga som är i lagets färger. Man får inte andvända magi eller något. Bara hjärnan och ett svärd.

Leken går ut på att man ska "döda" de andra laget och ta deras flagga innan de tar deras. Den som tar den andres flagga vinner . Man kan oxå vinna genom att "döda" alla, i andra laget.

Denna lek förekommer i " Percy Jackson kampen om åskviggen"
Dentta rollspel, som är med i min bok, Utspelar sig oxå under marodörernas tid. Och är på hogwarts så man är någon under den tiden, Försöker göra det så seriöst så möjligt. Man kan gå andra eller första året.
James och hans årkurs går andra året!
OBS!! Jag skulle vilja att dem som spelade marodörerna inklusive James skulle vara riktiga killar :|

Här är en mall:
Namn:
Elevhem:
Personlighet:
Blod status:
Hårfärg:
ögonfärg:
Speciella talanger:
Kompisar:
Fiender:
Djur:
som animagus:
Hatar:
Gillar:
övrigt:

och här har jag skrivit vem jag är och så:' ps: Jag är sorterings hatten och jag som religerar folk,

Namn: Alice Davis
Elevhem: inget än....
Personlighet: tycker att hela världen ler och vill bli aouror, snäll, omtänksamm
Blod status: renblod
Hårfärg: blont
ögonfärg: blåa
Speciella talanger: lär sig snabbt, får alla att kuna lita på en, och sviker dem alldrig.
Kompisar: Välldigt många men bästa kompis Lily Evans.
Fiender: Slytherin utom Severus Snape
Djur: Uggla som heter Grown
som animagus: katt
Hatar:Slytherin
Gillar: allt det vanligaste
övrigt: Älskar skolan. HOGWARTS!!!!
Senast redigerad av HermioneGranger mån 11 okt 2010, 17:55, redigerad totalt 4 gånger.

HermioneGranger
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Re: Röda vita rosen rollspel

Inläggav HermioneGranger sön 12 sep 2010, 02:13

När vi har en James, Sirius, Remus, Peter, Alice så startar vi jo vi kan inte börja med "Röda vita rosen" fören vi har tre Slytherinare, Tre Rawenclaware, och tre hufflepufflarere!!
Ta hit folk du känner på Hp sajten!!! :D

HermioneGranger
Mugglare

Inläggav Hermione Granger sön 12 sep 2010, 02:23

Jag är med!! :D

Namn: Lily Evans
Elevhem: Inget än första året :P
Personlighet: Snäll, Ganska populär coh ställer upp för sina vänner
Blod status: Mugglarfödd
Hårfärg: Röd/Brunt
ögonfärg: smaragdgröna
Speciella talanger: Kan se igenom en om man försöker ljuga. Förstående och kan komma nya namn åt Potter nästan varje dag.
Kompisar: många men är mest med Lily
Fiender: Slytherin och Mclaggen och spe, Zabini
Djur: svart Katt som heter Kiara
som animagus: hind
Hatar: När folk dissar en och James Potter
Gillar: Att vara bland folk, att göra läxor och lektioner och att bli favvorisserad av prof, Slughorn. ( Som inte har hänt en)
övrigt: Hogwarts äger!!! wohooo!! :lol:
Senast redigerad av Hermione Granger mån 11 okt 2010, 18:01, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav Johannes93 mån 11 okt 2010, 17:45

är med if denna kan fortsätta...

Namn: James Potter
Elevhem: inget än...
Personlighet: Du kommer bli den snyggaste personen i världen genom att: hahahahaha nu lurade jag dig allt! XD LEVECORPUS!! hehehe.... ( Inget illa menat... säger du till mcgonagall så att jag får stravkommendering, kommer jag att förhäxa dig! ;) ok?!)
Blod status: renblod.
Hårfärg: korpsvart
ögonfärg: hasselnöt bruna
Speciella talanger: eeeh.... är bra på fövandlings konst, Quidditch, svartkonster m,m.
Kompisar: spec, Sirius Black, Remus Lupin och Peter Petergrew ( träffats nyligen på tåget)
Fiender: Alla Slytherinare/ alla som tycker de är bäst för att de är "pourbloods" och kallar mugglar födda för "mudbloods".
Djur: uggla som heter hootie
som animagus: Hjort
Hatar: Slytherin?!
Gillar: (Står i rangordning) Lily Evans, Marodörerna, Quidditch, Godis....
övrigt: I am the best seeker in the hole world!!! MOWHAHAHAHAH!! ;)
-Yes, what do u want to say? -Sir, I found a word in a book I read... I was wondering if you could tell what it is - Way do u don´t ask ur dark magic teatcher? -They don´t under stan me like u do, so can u tell me abut... so I understan it a... horrkrux.

Användarvisningsbild
Johannes93
Husalf

Återgå till Rollspel