Är det någon fler än jag som råkat ut för det ?

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

Är det någon fler än jag som råkat ut för det ?

Inläggav solnea tis 12 jan 2010, 20:43

Jag har upptäckt en lite konstig sak med mig själv och det är att ibland när jag träffar en person (kan vara en lärare eller något annat men är nästan alltid en man) så kan det i fortsättningen vara så att varje gång jag träffar den här mannen frsöker jag som alltid som få uppmärksamhet från den här mannen det är inte så att jag liksom gör de här typiska sakerna för att få uppmärksamhet (sm att försöka vaa högljudd) men jag som försöker ändå få uppmärksamhet svårt att förklara hur.
Är det någon fler som råkat ut för det här
och kom nu inte och säg att det här har att göra med att jag har blivit kär eller så. För jag vet hur det är att bli kär och det är inte alls så jag kan lika gärna försöka få uppmärksamhet från en gammal gråhårig skäggig gubbe
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Blogg: Se blogg (0)

Re: Är det någon fler än jag som råkat ut för det ?

Inläggav solnea sön 17 jan 2010, 14:36

Är det någon fler än jag som råkat ut för det
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Maria sön 17 jan 2010, 16:45

du är väl antagligen kåt på äldre män.

Användarvisningsbild
Maria
Akromantel

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav solnea sön 17 jan 2010, 20:19

Maria skrev:du är väl antagligen kåt på äldre män.

Jag har ju sagt att det inte har med det att göra jag är 14 år och männen jag försöker få uppmärksamhet från kan lika gärna vara i 40-års åldern
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Toyou sön 17 jan 2010, 20:27

solnea skrev:Jag har upptäckt en lite konstig sak med mig själv och det är att ibland när jag träffar en person (kan vara en lärare eller något annat men är nästan alltid en man) så kan det i fortsättningen vara så att varje gång jag träffar den här mannen frsöker jag som alltid som få uppmärksamhet från den här mannen det är inte så att jag liksom gör de här typiska sakerna för att få uppmärksamhet (sm att försöka vaa högljudd) men jag som försöker ändå få uppmärksamhet svårt att förklara hur.
Är det någon fler som råkat ut för det här
och kom nu inte och säg att det här har att göra med att jag har blivit kär eller så. För jag vet hur det är att bli kär och det är inte alls så jag kan lika gärna försöka få uppmärksamhet från en gammal gråhårig skäggig gubbe

Kanske är det för att du vill att de ska tycka att du är smart, så du pratar högre samtidigt som du försöker säga något intelligent som ska imponera på läraren?:P Jag vill i alla fall få mina lärare att tycka att jag är lika intelligent som jag själv tycker att jag är^^

Vad det än beror på så söker du av någon anledningen bekräftelse hos dina manliga lärare, eftersom du vill ha uppmärksamhet från dem. Varför du gör det och vad det är för bekräftelse är det bara du själv som kan svara på. Jag tror säkert du själv vet svaret om du tänker efter noggrant. Själv tror jag faktiskt inte det beror på att du blir "kåt på äldre män" utan bara på något som du vill ha bekräftat från dem.

Själv har jag befunnit mig i liknande situationer, men inte just med mina manliga lärare. Om jag vill fånga någons uppmärksamhet, kan vara av en massa olika anledningar, så brukar jag gestikulera väldigt mycket med mina händer och armar. Jag brukar nog också prata högre^^, samt titta på personen vars intresse jag vill fånga.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Återgå till Tjejsnack