Vad hade hänt om Harry visste om ordern som Snape fått av re

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Re: Vad hade hänt om Harry visste om ordern som Snape fått av re

Inläggav kristopher ons 16 sep 2009, 18:24

SeverusForPresident skrev:Jag tror Harry skulle försökt hindra honom hur många gånger Dumbledore än försökte övertyga honom, sådan är Harry... Men har ni tänkt på att i filmen så får ju Snape tillfälle att förklara allt ju för honom eftersom dödsätarna inte är i närheten eller nånting, han är ju själv och kan förklara det men väljer att gå iväg med dem och lämna Harry till att hata honom.

Jo, men Dumbledore sa till Snape att inte berätta för Harry, Harry fick inte veta, sa Dumbledore, för då så skulle Voldemort kunnat se det genom Harry ;)
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav SeverusForPresident mån 21 sep 2009, 18:43

kristopher skrev:
SeverusForPresident skrev:Jag tror Harry skulle försökt hindra honom hur många gånger Dumbledore än försökte övertyga honom, sådan är Harry... Men har ni tänkt på att i filmen så får ju Snape tillfälle att förklara allt ju för honom eftersom dödsätarna inte är i närheten eller nånting, han är ju själv och kan förklara det men väljer att gå iväg med dem och lämna Harry till att hata honom.

Jo, men Dumbledore sa till Snape att inte berätta för Harry, Harry fick inte veta, sa Dumbledore, för då så skulle Voldemort kunnat se det genom Harry ;)

Men nej, det skulle han inte. Voldemort klarar ju inte av att vara inne i en sån ren själ som Harrys. Sen om han skulle kunna göra det, skulle han inte då gå in i harry för att se var harry var under hela sjuan? :p
-The last enemy that shall be defeated is death-

Användarvisningsbild
SeverusForPresident
Ghoul

Inläggav kristopher mån 21 sep 2009, 19:04

SeverusForPresident skrev:
kristopher skrev:

Men nej, det skulle han inte. Voldemort klarar ju inte av att vara inne i en sån ren själ som Harrys. Sen om han skulle kunna göra det, skulle han inte då gå in i harry för att se var harry var under hela sjuan? :p

Jag tror inte att JKR tänkte så långt, men det står faktiskt i DH som jag sa :)
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav harry potter2 ons 25 nov 2009, 20:05

Han hade knappast kunna stå mot snape. Han var ju inte så bra på oklumenering så snape viste ju redan innan harry hade gjort något vad han skulle göra...
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Föregående

Återgå till Allmänt om Harry Potter