Någon mer?

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Re: Någon mer?

Inläggav Arya tor 09 jul 2009, 10:01

reggie skrev:hm, när jag tänker på det så har du rätt.. vad dåligt!
men det är sammasak med den nye dumbledore :(

Usch nä, jag gillar inte den nya Dumbledore, han är liksom inte..jaa..inte Dumbledore..(och så håller han ju på att strypa Harry i 4:an, jag mins inte att det var med i boken.. :? )
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Eilonwy fre 10 jul 2009, 09:43

tycker INTE om den nya dumbledore. den förra var jätteperfekt, det är synd att han dog ='( men det kunde de väl inte hjälpa :roll: dock kunde han väl ändå fått behålla sin snygga röda klädsel han hade i de första filmerna? -.-' aja
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Ida Sewer fre 10 jul 2009, 17:55

Ja nej, den nya Dubledore käns som en tickande bomb. Inget av det lugn som han ska utstråla finns där :?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Toyou fre 10 jul 2009, 20:28

Ida Sewer skrev:Ja nej, den nya Dubledore käns som en tickande bomb. Inget av det lugn som han ska utstråla finns där :?

Precis, tänkte också på det. Särskilt i fyran! Jag gillar inte heller hans klädsel, plus att han inte ens har blå ögon :o
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Sev Fletcher mån 20 jul 2009, 20:14

håller med om att den nya dumbledore inte alls är dumbledore. speciellt inte i HBP
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav solnea mån 20 jul 2009, 21:41

Jag tycker nog också att böckerna är bättre än filmerna.
I böcker kan man som skapa sig en egen bild av hur folk ser ut ,hur dem rör sig o.sv och samtidigt som man läser se som en film av det som händer i boken i huvudet
I böcker är det också lättare att somleva sig in i
och i böckerna blir man mer insatt i vad folk tänker vad dem känner osv
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Yrsha fre 22 jul 2011, 09:04

Böcker är i allmänhet bättre än filmerna.
Jag tycker att de missar saker i filmerna som hade varit roligt om de haft med. Och vissa saker hade de kunnat låta bli att ha med i filmerna (som inte finns med i böckerna). Har fått för mig att kråkboet aldrig brinner upp i böckerna?

Yrsha
Husalf

Inläggav RebSnape fre 22 jul 2011, 09:10

Jag för min del näst intill avskyr filmerna. om de hade varit fristående var för sig så hade det varit underbara filmer. Men nu är det så att de ska avbildas från en bok och för att de då ska bli så bra som möjligt så måste man ju följa. Jag gillar i stort sätt bara 1, 2 och 3 filmen.
Böckerna är så mycket bättre...
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav July fre 29 jul 2011, 19:45

RebSnape skrev:Jag för min del näst intill avskyr filmerna. om de hade varit fristående var för sig så hade det varit underbara filmer. Men nu är det så att de ska avbildas från en bok och för att de då ska bli så bra som möjligt så måste man ju följa. Jag gillar i stort sätt bara 1, 2 och 3 filmen.
Böckerna är så mycket bättre...

Jag håller verkligen med dig! Den värsta HP filmen är ju utan tvekan Den Flammande Bägaren. Boken var riktigt bra men filmen är bara en stor besvikelse. Det är massa detaljer som det inte har med och om jag inte hade läst boken tidigare så skulle jag inte ha förstått ett ord. Det enda de har med i den filmen är de tre tävlingarna. Jag måste medge att filmen handlade ju i stort sett om det men man får ju inte glömma vad som händer runt omkring med Barty Crouch, Barty Crouch Jr och Winky! Winky var ju inte ens med i filmen!

July
Mugglare

Inläggav Miimz sön 04 sep 2011, 18:26

Jag tycker också att filmerna är sämre än böckerna. Som någon skrivit tidigare, så får man inte den riktiga Hogwarts-känslan. Kanske i första filmen, men absolut inte i de andra.

Och den nya Dumbledore gillar jag inte heller. Första var alldeles perfekt för rollen. Lugn och ganska så mysig faktiskt :)
"You haven't got a letter on yours," George observed. "I suppose she thinks you don't forget your name. But we're not stupid - we know we're called Gred and Forge."

Användarvisningsbild
Miimz
Mugglare

Föregående

Återgå till Allmänt om Harry Potter