Någon mer?

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Någon mer?

Inläggav harry potter2 sön 24 maj 2009, 02:32

Finns de några fler här som tycker om Böckerna mer en Filmerna. Visst. Jag gillar alla effekter i filmerna. Men tycker ändå inte om dom lika mycket. De beror till stor del på att jag inte tycker att dom får med så mycket av boken i filmen. Och många filmer tycker jag att man inte ens skulle fatta om man inte hade läst boken. Sedan finns de ju fler grejer som bidrar till att böckerna är bättre. Bland annat att jag i filmerna inte gillar att dom byter personer som gör grejer. Dom har te.x Bytt ut dobby 2 gånger. Men tror att de finns en tråd om de. Har i alla fall för mig att jag har sätt de. Men är inte riktigt säker. Och är för lat för att söka. xD.

I alla fall. Finns de någon mer här som håller med mig, För jag skulle inte tro att jag är ensam om min åsikter i detta ämne.

MVH Niklas
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Re: Någon mer?

Inläggav Morotskaka sön 24 maj 2009, 12:11

Jaa jag håller med, såklart! Filmerna är grymma men det känns mer som en sammanfattning av boken. Jag tror det har att göra med att filmerna bara tar med det som är absolut viktigast medans böckerna har den här "hogwarts känslan" också. Att se filmerna utan att ha läst böckerna är bara meningslöst enligt mig.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Toyou sön 14 jun 2009, 02:10

Ja, böckerna är definitivt bättre än filmerna :) Man får ju en mer uppfattning av hurdana alla personer är där än i filmerna :D
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav harry potter2 sön 14 jun 2009, 17:17

Men man kan inte heller säga att filmerna är helt värdelösa. Om man inte sett filmerna så skulle alla ju alla ha helt olika bilder av hur harry ser ut. :D
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Inläggav Toyou tis 16 jun 2009, 23:26

harry potter2 skrev:Men man kan inte heller säga att filmerna är helt värdelösa. Om man inte sett filmerna så skulle alla ju alla ha helt olika bilder av hur harry ser ut. :D

Haha, jo men det är ju ingen som sagt heller :D Fast jag har en lite annorlunda bild av hur alla i HP ser ut ändå, särskilt Luna Lovgood :mrgreen:
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav harry potter2 tis 23 jun 2009, 09:59

Toyou skrev:
harry potter2 skrev:Men man kan inte heller säga att filmerna är helt värdelösa. Om man inte sett filmerna så skulle alla ju alla ha helt olika bilder av hur harry ser ut. :D

Haha, jo men det är ju ingen som sagt heller :D Fast jag har en lite annorlunda bild av hur alla i HP ser ut ändå, särskilt Luna Lovgood :mrgreen:

Ja. De med Luna Lovgood är samma för mig. Hade föreställt mig henne på ett helt annat sätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Inläggav reggie tis 23 jun 2009, 18:41

Jag älskar böckerna! och ärligt, filmerna är sämre. femman suger faktiskt, motför till exempel ettan.. Viiissst, femman är också klockren ibland, men inte lika ofta :(
Do not enter
without the express permission of
Regulus Arcturus Black

reggie
Boggart

Blogg: Se blogg (9)

Inläggav Lindberg tis 23 jun 2009, 19:06

Alltså har ni märkt något när det gäller professor Snape?
Det har jag?
Gissa varför?

Jo i böckerna beskrivs han ju med flottigt svart hår med svarta ögon och blek hy och krockig näsa och svart klädnad.

Men i filmen är han så här.

Hans hår är svart så länge han är skuggorna men så länge han står där det är sol så är håret blå färgat.
Och samma sak klädnaden.
Klädnaden är blå när man ser ljuset på den.
Men håret är inte ett dugg smutsigt.
Och vars är det bleka ansiktet?
Han perfekt färg i ansiktet.
Och näsan den är snygg.
Inte alls krockig.
Nej här hjälper inga knytnävar.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Ingenting är omöjligt så länge man tror på hjärtat i korten.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav reggie tis 23 jun 2009, 19:10

hm, när jag tänker på det så har du rätt.. vad dåligt!
men det är sammasak med den nye dumbledore :(
Do not enter
without the express permission of
Regulus Arcturus Black

reggie
Boggart

Blogg: Se blogg (9)

Inläggav kristopher tis 23 jun 2009, 19:11

I tycker inte om filmerna lika mycket som böckerna, men det brukar man inte göra om man ser en film efter att ha läst boken. Iaf inte dem flesta... Ändå är filmerna riktigt bra, bara man ine jämför dem med böckerna...
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Allmänt om Harry Potter