hpkaraktärers födelsedagar

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

hpkaraktärers födelsedagar

Inläggav nagini ons 18 mar 2009, 21:29

firar du hpkaraktärernas födelsedagar?
jag brukar fira alla jag kommer ihåg, till exempel harrys födelsedag är dagen efter min egen så det är lätt att komma ihåg. förra året försökte jag baka kittelkakor, dekorerade hela mitt rum med hprelaterade saker (i och för sig är det ganska proppat av hpsaker annars också, så det var inte så stor skillnad, men jag satte upp girlanger och såna saker också), hade på mig min dumbledores armé-tröja och så vidare. på rons födelsedag bakade jag tårta till hans ära bland annat.
jag skriver upp alla viktiga harry potter-datum i min kalender, min pappa brukar sucka och skaka på huvudet när han ser det... ^^
chudley cannons

Användarvisningsbild
nagini
Husalf

Blogg: Se blogg (0)

Re: hpkaraktärers födelsedagar

Inläggav carpediem5 tis 24 mar 2009, 08:24

Hej, jag brukar inte fira någon i hp men jag fyller faktiskt år samma dag som Severus Snape ;) den 9 januari, lite coolt faktiskt och så fyller min sambo år samma dag som Harry Potter ( och J.K Rowling) den 31 juli, vilket jag tycker är riktigt coolt :)

carpediem5
Mugglare

Inläggav Ida Sewer tis 24 mar 2009, 21:17

Hehehe vissa datum har jag i huvudet och kommer ihåg, så jag sänder väl karaktären en tanke då ;) Glöm inte George (och Fred...) som fyller nu första april =)
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Love_HarryPotter fre 27 mar 2009, 22:52

nagini skrev:firar du hpkaraktärernas födelsedagar?
jag brukar fira alla jag kommer ihåg, till exempel harrys födelsedag är dagen efter min egen så det är lätt att komma ihåg. förra året försökte jag baka kittelkakor, dekorerade hela mitt rum med hprelaterade saker (i och för sig är det ganska proppat av hpsaker annars också, så det var inte så stor skillnad, men jag satte upp girlanger och såna saker också), hade på mig min dumbledores armé-tröja och så vidare. på rons födelsedag bakade jag tårta till hans ära bland annat.
jag skriver upp alla viktiga harry potter-datum i min kalender, min pappa brukar sucka och skaka på huvudet när han ser det... ^^

Då fyller du ju år samma dag som neville, om du fyller år dagen före harry :)
Jag brukar fira hp karaktärernas födelsedagar ibland om jag kommer ihåg :P men bakade en kladkaka när ron fyllde år :P
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav ElefantiS mån 29 jun 2009, 09:16

Love_HarryPotter skrev:

Jag brukar fira hp karaktärernas födelsedagar ibland om jag kommer ihåg :P men bakade en kladkaka när ron fyllde år :P

Inte för att vara taskig, men Neville fyller år på SAMMA dag som Harry, de får man ju reda på när Dumbledor förklarar om profesian. Då säger han att Ni-vet-vems största fiende skulle födas den vilket-datum-det-nu-var, och han valde Harry, för att han trodde att han skulle vara svårast att besegra när han blev äldre, vilket iof han hade ganska rätt i.

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Love_HarryPotter mån 29 jun 2009, 16:15

ElefantiS skrev:
Love_HarryPotter skrev:

Inte för att vara taskig, men Neville fyller år på SAMMA dag som Harry, de får man ju reda på när Dumbledor förklarar om profesian. Då säger han att Ni-vet-vems största fiende skulle födas den vilket-datum-det-nu-var, och han valde Harry, för att han trodde att han skulle vara svårast att besegra när han blev äldre, vilket iof han hade ganska rätt i.

Aa, dumbledor säger att en pojke som var född i slutet av juli skulle bli Voldemorts största fiende. Han säger aldrig något datum. Och dessutom står det här på pottersjten att Neville fyller år den 30 juli. Men jag kanske har läst fel... :?
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav ElefantiS tor 02 jul 2009, 18:37

Love_HarryPotter skrev:Aa, dumbledor säger att en pojke som var född i slutet av juli skulle bli Voldemorts största fiende. Han säger aldrig något datum. Och dessutom står det här på pottersjten att Neville fyller år den 30 juli. Men jag kanske har läst fel... :?

Jo, du kan ju ha rätt. När jag tänker på det sa han ju faktist inga datum, men jag antog att slutet av juli innebär den 31:a, men JKR kan ju ha tänkt att Neville fyllde år den 30:onde :?

ElefantiS
Vilie

Inläggav LuckeMasse ons 22 jul 2009, 14:33

Hmm... det här får mig en liten konstig tanke...
I sjätte boken när dom skulle lära sig transferens så var det ju tre stycken som inte hade fyllt sjutton än.

Harry, draco och Ernie.
Om Neville fyllde år dagen före Harry eller på samma dag så borde väl han också sitta där?
För det kan aldrig ha varit den 30 Juli det där hände.

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (4)

Inläggav ElefantiS tor 23 jul 2009, 18:41

Neville har inte trolldryckskonst det sjätte året, för han fick underkänt i det, så Neville behövde inte ha varit där, för det är bara tre kvar på TROLLDRYCKSKONSTEN som inte får göra provet, men, som sagt, Neville går inte på Trolldryckskonst sjätte året, men han var kanske på en annan lektion.. 8-)

ElefantiS
Vilie

Inläggav LuckeMasse lör 25 jul 2009, 16:46

Aha. Ja det förklarar det hela. Tack för hjälpen jag fattade ingenting när jag läste det.

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (4)

Nästa

Återgå till Allmänt om Harry Potter