Angående Dumbledore

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Re: Angående Dumbledore

Inläggav kristopher mån 18 jul 2011, 23:14

ElefantiS skrev:Jag hade själv ingen som helst aning om att Dumbledore var gay när Rowling kom ut med det, men jag hade enbart glada reaktioner.

Det finns alldeles för lite homosexuella personer i storslagna böcker; och det är fortfarande lite synd att Dumbledore inte hade någon partner när Harrys tid utspelade sig. Att bara nämna det lite förbigående, som när någon nämner att Mr och Mrs Weasly är gifta, skulle ha räckt gott och väl för att många människor (då speciellt homosexuella) skulle ha kännt sig bättre.

Förlåt - det här kanske är lite out of topic?

Håller med dig :) Och nej, skulle inte kalla det OT.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav RebSnape tis 19 jul 2011, 12:37

Jag håller helt med ElefantiS. Det finns allt för få homosexuella personer i kända böcker. Jag tycker att fler författare ska ha med sådana saker.
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav ElefantiS ons 20 jul 2011, 06:42

RebSnape skrev:Jag håller helt med ElefantiS. Det finns allt för få homosexuella personer i kända böcker. Jag tycker att fler författare ska ha med sådana saker.

Precis. Att bara ta en extra minut och tänka igenom ett homosexuellt par till boken, tjej som kille, får vilken bi- eller homosexuell att tänka att: "Ja, om min favoritförfattare har ett homosexuellt par i min favoritbok, och visar den från rätt sätt (alltså, att det är helt normalt), så kanske det inte är något fel på mig!"

ElefantiS
Vilie

Inläggav RebSnape ons 20 jul 2011, 09:18

Exakt min tanke :D:D Det är bland annat därför jag har tre homosexuella och en bisexuell in mitt bok projekt... Det är en så stor del av samhället och det är alldeles för viktigt för att soppa under mattan...
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Inläggav Lindberg tor 11 aug 2011, 14:43

Jag jag är inge homfob jag gillar killar inte samma som mitt eget kön.

Dessutom så är dumbledore inte alls gay
Nej här hjälper inga knytnävar.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Ingenting är omöjligt så länge man tror på hjärtat i korten.

Lindberg
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Eilonwy tor 11 aug 2011, 16:33

Lindberg skrev:Jag jag är inge homfob jag gillar killar inte samma som mitt eget kön.

http://www.youtube.com/watch?v=-IEsdqN4jGg

Inte det bästa exemplet, men hon säger det också i dokumentären om henne, på bonusmaterialet till den sjätte filmen. Det är bara att kolla på den om du inte tror oss :roll:

Dessutom är en homofob inte samma sak som homosexuell, det är en sådan som är EMOT homosexualitet. (om jag inte har helt fel betyder däremot "homofil" att man är homosexuell)

Så jo, Dumbledore är/var bög och kär i Grindelwald. =)
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Professor Amesco fre 19 aug 2011, 11:43

Lindberg skrev:Jag jag är inge homfob jag gillar killar inte samma som mitt eget kön.

Jo det var han! Period!
"Ä, kom igen nu, Harry. Det är inte quidditch som är populärt, det är du! Du har aldrig varit mer intressant, och uppriktigt sagt har du aldrig varit mer omtyckt av tjejer."

Hermione Granger

Användarvisningsbild
Professor Amesco
Hippogriff

Blogg: Se blogg (3)

Föregående

Återgå till Allmänt om Harry Potter