Jag behöver hjälp ( bråttom)

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Re: Jag behöver hjälp ( bråttom)

Inläggav Lindberg ons 13 jul 2011, 20:42

SNÄLLA HJÄLP MIG JAG ÄR FAKTSIKT DESPERAT.
OCH DET VAR INTE ANNORLUNDA PÅ DEN TIDEN.
DET VAR SAMMA ENGELSKA DÅ SOM NU.
JAG TAR EMOT HJÄLP DÅ MAN HJÄLPER MIG TILL FULLA.

OCH JAG LJUGER ALDRIG OCH JAG ÄR 20 ÅR.
OCH NÄR DET GÄLLER NOVELLER SÅ SKRIVER JAG MANUS FÖR AV 50 TÄVLINGAR JAG VARIT MED I OCH SKRIVIT I MANUS FORM SÅ HAR JAG VUNNIT 49
Nej här hjälper inga knytnävar.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Ingenting är omöjligt så länge man tror på hjärtat i korten.

Lindberg
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav nossi ons 13 jul 2011, 20:49

Hördudu Lindberg! Nu var du faktiskt väldigt orättvis mot kristopher! :evil: Du säger att dina trådar är vänliga, men vet du vad? Att kalla någon idiot, är ruskigt elakt! Om du kallar någon på film eller i böcker för idiot (typ Quirrell, Frollo från Disneys Ringaren i Notre Dame, Bella Swan eller någon annan figur du stör dig på) är det en sak, men att kalla kristopher eller någon annan på forumet för det, det är ett sätt att såra någon väldigt djupt!

När du nämner dina berättelser, kan tala om att andra på detta forum också får lite kritik på sina noveller, men vet du vad?

De tar såna kommentarer med ett leende för de tänker: Aha! Personen tycker om min story, men han/hon har upptäckt något som verkar fel eller konstigt. Schysst av henne/honom att dela med sig av sina tips! Urgullig tjej/kille som vill hjälpa mig.

Jag själv skriver en story om professor Quirrell och ber en tjej som jag är bekant med från ett annat HP-forum att korrekturläsa kapitlet. Hon är grym på texter och ger mig tips om hur jag ska få kapitlet att se bra ut, genom att skriva med en annan färg hur hon skulle ha skrivit, om hon varit författare till texten. Tycker jag att hon var otrevlig? Nej, jag tackar henne från djupet av mitt hjärta, för hon är så snäll och hjälper mig och får mig att tänka till.

Jag skrev dessutom att du kan ta hjälp av dina föräldrar. Men får jag något tack för det? Nej! Får kristopher/någon annan tack för de tiips de ger dig? Nej!

Om man skriver "tack för att ni försökte" eller "snällt att hjälpa mig" blir det faktiskt kul att komma in på forumet. Men nej då, du skiter i att andra kan bli djupt sårade för att du kallar dem idiot eller ber de sticka från forumet, eller dylikt.

Jag sjappar, vill inte slösa tid på att hjälpa till när man blir avsnäst.

nossi
Uggla

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav Lindberg ons 13 jul 2011, 20:52

Jag har sagt av 50 tävlingar som jag skrivit med manusspråk i så har jag vunnit 49.
Så det är inget fel på manus och dessutom så är det lättare att läsa då.
Och jag tar emot hjälp.
Men från er.
INTE FRÅN MINA MAMMA OCH PAPPA SOM BEHANDLAR MIG SOM DADDA HINK OCH SPADE.
och jag tackar då jag fått den hjälp jag behöver och den har jag inte fått.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav kristopher ons 13 jul 2011, 20:54

Lindberg skrev:SNÄLLA HJÄLP MIG JAG ÄR FAKTSIKT DESPERAT.
OCH DET VAR INTE ANNORLUNDA PÅ DEN TIDEN.
DET VAR SAMMA ENGELSKA DÅ SOM NU.
JAG TAR EMOT HJÄLP DÅ MAN HJÄLPER MIG TILL FULLA.

OCH JAG LJUGER ALDRIG OCH JAG ÄR 20 ÅR.
OCH NÄR DET GÄLLER NOVELLER SÅ SKRIVER JAG MANUS FÖR AV 50 TÄVLINGAR JAG VARIT MED I OCH SKRIVIT I MANUS FORM SÅ HAR JAG VUNNIT 49

Lol.

1) Desperat? Nepp. Är man desperat kan man ta emot andras råd och försöka ta reda på saker själv istället för att låta andra ta reda på det.

2) Har inte snackat om språket engelska. Brainless? Teknologi sade jag, Spelen är självklart helt annorlunda programmerade nu ifrån då.

3) *Fullo. Och tja, det har jag märkt. Du löser ingenting själv och är tjugo år? Sorgliga människa.

4) Jo det gör du. Exempelvis var det där en lögn.

5) Du är 20? Förlåt men du känns inte som en tjugoåring. Fast det är du väl säkert. Sorgligt :/ (Och vad spelar din ålder för roll? :P)

6) Det där är:
a) (troligaste alternativet) en lögn.
b) sant, men du var den åtminstone nästan enda deltagaren.
Förresten, när började du skicka in till tävlingar? För femtio stycken för noveller i manusform känns väldigt otroligt om du inte började tävla så fort du kunde läsa och skriva (och knappast att du vann då).
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Lindberg ons 13 jul 2011, 20:56

enda deltagaren?

Jag vann av 5000 tävlande.
Våldlöser ingenting.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav kristopher ons 13 jul 2011, 21:07

Lindberg skrev:enda deltagaren?

Jag vann av 5000 tävlande.

I alla 49 tävlingar? :P Liar liar.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Lindberg ons 13 jul 2011, 21:08

JAG LJUGER INTE.
JAG ÄR 20 ÅR OCH HAR INTE LJUGIT I HELA MITT LIV DIN IDIOT.
SLUTA VARA OTREVLIG MOT MIG FÖR JAG ÄR INTE DET MOT ER.
Våldlöser ingenting.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav nossi ons 13 jul 2011, 21:57

Att kalla någon idiot är otrevligt. Som jag skrev, kan du kalla till exempel Frollo från Disneys Ringaren i Notre Dame för idiot, för:

1. Det är en tecknad figur från en tecknad (om än utomordentligt bra) film.

2. Han är en fullkomlig idiot av många anledningar.

Men att kalla någon på forumet (vilket som helst spelar ingen roll) är faktiskt inte snällt! Fattar du inte? Folk mår jättedåligt av att bli kallade det. Om du säger det till dina vänner, kommer de att bli väldigt ledsna. Sedan skulle jag aldrig kalla någon på detta forum för idiot, för jag vill vara schysst mot alla.

När du skriver "Din idiot!" till kristopher, blir jag arg och ledsen för hans skull. Jag vet inte hur han tar det, men jag vet att jag skulle bli ledsen av att höra det, men ännu gladare av att någon försvarade mig.

Tänk efter hur DU skulle känna dig om någon skrev så till dig. Skulle inte du må dåligt då? Försök tänka dig in hur du skulle känna dig. Du skulle förmodligen känna dig ganska kränkt.

nossi
Uggla

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav Lindberg ons 13 jul 2011, 22:07

Skrev så det är ju det alla har skrivit till mig mina noveller.
Våldlöser ingenting.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Föregående

Återgå till Allmänt om Harry Potter