Verklig Trolldom?

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Verklig Trolldom?

Inläggav Leroy tor 18 mar 2010, 17:46

Denna tråden tänkte jag skulle fungera på så sätt att alla som har eller vet någon som har varit med om en händelse då man börjar fundera på om det var verkligt eller trolldom?

Är det så att ni helt plötsligt hört ljud när inget är omkring er, röster som inte kommer ifrån någon eller att något inte är kvar på platsen du la det senast?
Om ni har lust att dela med er så kan ni ju skriva i denna tråden och se vad andra har att säga :D

Kan börja med mig: Häromdan då jag skulle kolla på Alice i Underlandet på bio så väntade jag på mina kompisar vid McDonalds. Då en av dem kommer gående så nickar jag till och kollar ner snabbt på bordet eller nått sånt. När jag kollar upp så ser jag inte skymten av henne. Jag kollar åt alla håll och går ut och kollar också. Ingenstans var hon. När hon senare kommer tillbaka så sa hon att hon gick för att hämta några andra på GC 30 meter ifrån McDon....

Då måste hon precis ha gått där inte fönstrerna visar och väggar är istället medan jag kollat upp och sedan gått förbi när jag kollade åt de andra hållen. Läskigt att hon bara försvann tyckte jag! Var helt säker på att hon var där precis innan. Fundersam?
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Re: Verklig Trolldom?

Inläggav Ida Sewer fre 19 mar 2010, 18:41

Det var ju skumt :?

Gills "spöken"? För jag ser spöken hela tiden. De glimtar till i ögonvrån, vita och rätt långsmala. Fast det är bara hemma jag ser dem. (Jag vet förstås inte om det är riktiga spöken. Men jag vill faktiskt väldigt gärna att det ska vara riktiga spöken! Vad kan det annars vara? :D ) Det skumma är att det bara är jag som ser dem...
Sen så är det väl småsaker, något försvinner spårlöst och dyker sedan upp där jag definitivt vet att jag inte har lagt den. Där vet jag förstås inte heller om mina syskon är helt oskyldiga men oftast tror jag inte det! Såhär tänker jag nog bara för att jag så gärna vill att det ska vara magi på riktigt ... :| ;)
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Ha<3Gi lör 20 mar 2010, 16:11

Leroy skrev:Denna tråden tänkte jag skulle fungera på så sätt att alla som har eller vet någon som har varit med om en händelse då man börjar fundera på om det var verkligt eller trolldom?

Är det så att ni helt plötsligt hört ljud när inget är omkring er, röster som inte kommer ifrån någon eller att något inte är kvar på platsen du la det senast?
Om ni har lust att dela med er så kan ni ju skriva i denna tråden och se vad andra har att säga :D

Kan börja med mig: Häromdan då jag skulle kolla på Alice i Underlandet på bio så väntade jag på mina kompisar vid McDonalds. Då en av dem kommer gående så nickar jag till och kollar ner snabbt på bordet eller nått sånt. När jag kollar upp så ser jag inte skymten av henne. Jag kollar åt alla håll och går ut och kollar också. Ingenstans var hon. När hon senare kommer tillbaka så sa hon att hon gick för att hämta några andra på GC 30 meter ifrån McDon....

Då måste hon precis ha gått där inte fönstrerna visar och väggar är istället medan jag kollat upp och sedan gått förbi när jag kollade åt de andra hållen. Läskigt att hon bara försvann tyckte jag! Var helt säker på att hon var där precis innan. Fundersam?

Vad konstigt!

Förr, så hände det att det lät som om någon spelade på flygeln där nere, men ingen var där.
Undrar vad det berodde på? Spöken?
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Leroy fre 26 mar 2010, 19:31

Många som jag har hört av verkkar se spöken. En kompis till min, tjej, säjer att hon kan se spökliknande figurer och hon är helt seriös... Hon är inte konstig eller något sånt men kan se dem :P

Det har också hänt mig, att jag är säker på att saker inte har hänt så har de inträffat endå :P
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher tor 08 apr 2010, 15:29

Ida Sewer skrev:Sen så är det väl småsaker, något försvinner spårlöst och dyker sedan upp där jag definitivt vet att jag inte har lagt den. Där vet jag förstås inte heller om mina syskon är helt oskyldiga men oftast tror jag inte det! Såhär tänker jag nog bara för att jag så gärna vill att det ska vara magi på riktigt ... :| ;)

Det händer mig liknande saker ganska ofta, men jag tänker nog också så bara för att jag vill att det ska vara magi på riktigt :( Älskar det övernaturliga, och tror definitivt på det ...
Jag har en sorts lådhylla vid den kortsidan av sängen där jag har fötterna, och somarlovet innan jag började femman var den alldeles ny. Grejen är att om man vänder lådorna som sitter fast i den på ett speciellt sätt så bli de vita istället för svarta, och tvärtom. Och kanske 12 nätter i rad så hände just detta, utan att någon rört den ... När jag somnade på kvällen var den svart, och nästa dag var den vit :? Jag är ganska säker på att ingen hemma vände den för att skämta med mig, för i så fall hade jag fått veta det nu och dessutom så hade jag blivit väckt av oväsendet ... Som sagt, jag tänker nog på det mesta på det här sättet för att jag VILL ATT DET SKA VARA MAGI ... Men i exemplet är jag ganska säker på saken ...

Gills "spöken"? För jag ser spöken hela tiden. De glimtar till i ögonvrån, vita och rätt långsmala. Fast det är bara hemma jag ser dem. (Jag vet förstås inte om det är riktiga spöken. Men jag vill faktiskt väldigt gärna att det ska vara riktiga spöken! Vad kan det annars vara? ) Det skumma är att det bara är jag som ser dem...

JAG VILL SE DEM :( Jag ser faktiskt saker jag tror kan vara spöken nån gång ibland, men oftare hör jag sådant. Dessutom är det klassiska saker som att TV:n har satts på av sig själv någon gång.

Ibland hör jag ganska konstiga saker :? Typ väldigt tydliga ljud av folk som går i våran lägenhet ... Framför allt när jag är hemma själv dock (vilket väger emot att det faktiskt skulle vara någon), men det kan ju bero på att det är tystare då och man hör tydligare ...

Som sagt, jag tänker nog så här bara för att jag VILL ATT DET SKA HA MED MAGI ATT GÖRA, men ändå :P

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Ha<3Gi tor 08 apr 2010, 16:49

Jag är oxå sån, VILL VERKLIGEN ATT MYSKO SAKER SKA VARA MAGI.
Undrar ju om det finns magi, på riktigt, elr om det bara är saker man inbillar sig.
Det är ju inte direkt så att en trollkarl går fram till en och säger "du, vet du om att det finns en magisk värld parallell med eran värld?".
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav kristopher tor 08 apr 2010, 17:48

Ha<3Gi skrev:Jag är oxå sån, VILL VERKLIGEN ATT MYSKO SAKER SKA VARA MAGI.
Undrar ju om det finns magi, på riktigt, elr om det bara är saker man inbillar sig.
Det är ju inte direkt så att en trollkarl går fram till en och säger "du, vet du om att det finns en magisk värld parallell med eran värld?".

Nepp, jag tror att det finns sådant. Det går faktiskt inte att bevisa att Hogwarts inte existerar, eller att någon parallellvärld inte existerar. Dessutom så skulle de som visste om den antagligen hålla tyst om det hela. Vi säger att det existerar någon människoliknande befolkning i den världen; då skulle ju människor tillfånga ta så många som möjligt och ha dem på labb och så...
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Ida Sewer tor 08 apr 2010, 18:28

kristopher skrev:

Nepp, jag tror att det finns sådant. Det går faktiskt inte att bevisa att Hogwarts inte existerar, eller att någon parallellvärld inte existerar. Dessutom så skulle de som visste om den antagligen hålla tyst om det hela. Vi säger att det existerar någon människoliknande befolkning i den världen; då skulle ju människor tillfånga ta så många som möjligt och ha dem på labb och så...

Tror också seriöst på verklig trolldom och går bara och väntar på att någon ska inviga mig i den världen ^^
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav kristopher tor 08 apr 2010, 18:40

Ida Sewer skrev:
kristopher skrev:

Tror också seriöst på verklig trolldom och går bara och väntar på att någon ska inviga mig i den världen ^^

Haha, exakt samma här ju ^^
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav kristopher tor 08 apr 2010, 18:40

Ida Sewer skrev:
kristopher skrev:

Haha, exakt samma här ju ^^
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Allmänt om Harry Potter