Vägvisare

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Vägvisare

Inläggav Sara lör 06 feb 2010, 18:06

Hejhej, jag kom just på en sak angående ugglorna i harry potter. Harry brukar ju skicka Hedwig när han ska skriva till Sirius. Han vet inte hur ugglan hittar honom men den verkar ialalfall göra det vart han än befinner sig. Borde inte ministeriet bara ha behövt skriva ett meddelande och bett en uggla lämna det till Sirius och sen följa efter den för att hitta honom när han var på flykt? :/
~A nightmare On Elm street~

Sara
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Re: Vägvisare

Inläggav harry potter2 lör 06 feb 2010, 18:24

Jag har också tänkt samma sak.... Men troratt de kan vara ganska så svårt för dom att följa efter en uggla.... :)
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Leroy lör 06 feb 2010, 20:25

Hmm, låter smart :P men det kanske bara är ugglor som känner sirius eller vänliga mot honom som kan hitta honom. Kanske någon slaks förtrollning att ugglor kan följa de de ska hitta om det inte är illa gärningar? Det finns ju hundratals förtrollningar :D
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav harry potter2 sön 07 feb 2010, 00:06

Leroy skrev:Hmm, låter smart :P men det kanske bara är ugglor som känner sirius eller vänliga mot honom som kan hitta honom. Kanske någon slaks förtrollning att ugglor kan följa de de ska hitta om det inte är illa gärningar? Det finns ju hundratals förtrollningar :D

Jag tror mer att de kan bli svårt eftersom att ugglerna bara flyger och kanske är ner och fångar en groda eller något sådant, Men en människa måste ju både äta och sova och kan inte flyga i veckor. För att inte tala om att de blir väldigt kallt på den höjden...
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Inläggav Sara sön 07 feb 2010, 20:07

Om så är fallet att man inte orkar förlja efter ugglan är det ju bara att fånga in ugglan eller kasta ut en ny när man vilat.

Onda aningar.. tjaa man kan ju alltid lura en trollkarl att det är en viktig sak som måste utföras dit ugglan ska och att han ska rapportera när den landat? På så vis spricker ju det där med onda aningar förtrollningen..

Och att följa en uggla lär ju inte alls vara så svårt, Sirius var ju ökänd så dom skulle ju göra vad som helst för att få tag i honom. Kasta sig upp på en kvast eller nåt och bara flyga efter den liksom.

Och en sak till. Skulle man utsätta en person för imperiusförtrollningen och säga "Led oss till Sirius" skulle han göra det då?
~A nightmare On Elm street~

Sara
Mugglare

Inläggav Sev Fletcher mån 08 feb 2010, 15:48

Sara skrev:Och en sak till. Skulle man utsätta en person för imperiusförtrollningen och säga "Led oss till Sirius" skulle han göra det då?

Säkert om han/hon visste var Sirius är. Bara personen inte kämpade emot som t ex Harry

Sara skrev:
Och att följa en uggla lär ju inte alls vara så svårt, Sirius var ju ökänd så dom skulle ju göra vad som helst för att få tag i honom. Kasta sig upp på en kvast eller nåt och bara flyga efter den liksom.

Men ugglor är ju iochförsig ganska smarta djur. Kanske de har någon "secret plan" i sitt huvve så att de kan rådda bort förföljare?!
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav kristopher lör 08 maj 2010, 10:17

Kan man inte bara sätta en sändare på ugglan så att man kan spåra den till Sirius gömställe? Alltså, det kan väl inte vara så svårt? Hade trollkarlar lärt sig nått om modern elektronik så skulle de ju lätt hittat Sirius. Ganska skrattretande egentligen...
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Ida Sewer lör 08 maj 2010, 10:37

kristopher skrev:Kan man inte bara sätta en sändare på ugglan så att man kan spåra den till Sirius gömställe? Alltså, det kan väl inte vara så svårt? Hade trollkarlar lärt sig nått om modern elektronik så skulle de ju lätt hittat Sirius. Ganska skrattretande egentligen...

Men all sorts elektronik slås väl ut av magi?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav harry potter2 tor 13 maj 2010, 01:00

Ida Sewer skrev:
kristopher skrev:Kan man inte bara sätta en sändare på ugglan så att man kan spåra den till Sirius gömställe? Alltså, det kan väl inte vara så svårt? Hade trollkarlar lärt sig nått om modern elektronik så skulle de ju lätt hittat Sirius. Ganska skrattretande egentligen...

Nää de behöver den inte göra, Men tänk er att Mr Weasley ska vara en av dom trollkarlarna som ska kunna mest o mugglar saker och han vet knappt va en kontakt är och hur man ut talar ordet polis, Dock skulle de ju vara konstigt om man inte kunna sätta någon slags spår förtrollning på den.

Men sedan så är kanske inte alla ugglor lika bra som Hedwig...

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Inläggav kristopher mån 24 maj 2010, 19:22

Ida Sewer skrev:

Nepp. Den slås ut av magi, men bara om det är riktigt enorma mängder, som på vårt kära lilla hoggyvårtors-slottet. Sen lever magiker i det förflutna och skiter i all modern teknik, eftersom att dem blev lite högmodiga på medeltiden när magiker hade tillgång till talande bilder med inte mugglare.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Återgå till Allmänt om Harry Potter