Potterdrömmar

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Re: Potterdrömmar

Inläggav Toyou lör 28 feb 2009, 23:31

Haha okej :D Vilket elevhem ville du komma i då? Jag skulle nog ha kommit i Slytherin, även om jag inte vill - passar verkligen där - :twisted: .

Just det häromnatten drömde jag att jag var en liten flicka - utan vänner, tragiskt va?^^"-
som yrade omkring i en snöstorm, mitt ute i ödemarken. Men då skymtade jag ett slott, så jag gick in dit. Där bemöttes jag av Godric Gryffindor som tog upp, och la mig - liiten flicka då, med en docka - i en säng, men då kom Salazar Slytherin och den där blå kvinnan i X-men och började att jaga mig och kastade ut mig ur slottet.

Sedan började allt om igen, fast då var jag en äldre flicka - vars allt fortfarande var en docka som jag bar med mig -, jag slängdes åter ut av Salazar och hon från X-men, och blev än en gång en liten flicka. Men då jag kom tillbaka för tredje gången var Rowena Ravenclaw också där, och de började att slåss emot Salazar och x-man kvinnan. Det slutade med att hon kvinnan jagade mig, och sedan vaknade jag upp.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Eilonwy sön 01 mar 2009, 09:04

haha xD jag hade nog hamnat på ravenclaw (min favvo!) för på nästan alla test på nätet har jag blivit en ravenclaw :P det roliga är ju att alla älskar sitt eget elevhem mest, jag gillar inte slytherin alls men det gör ju de från slytherin även om de e på harrys sida i böckerna ... ^^'
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Toyou sön 01 mar 2009, 09:43

Jag gillar inte Slytherin heller, men lovar att jag skulle komma där ändå om man skulle kunnat testa på riktigt :D Jag skulle verkligen inte kommit i Ravenclaw :D Fast skulle nog vilja komma i Gryffindor :)

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav chokladgrodan tis 28 apr 2009, 20:53

åh ja <3
jag har drömt att jag gifte mej med voldemort (han hade träffats av en glömskeförtrollning av lockman så han glömde att han var ond och var massa trevlig) vårt bröllop var fint :*

och sen har jag drömt att jag var i min kompis rum och då kom typ massa dödsätare (bellatrix, snape, yaxley, narcissa, lucius. oki, snape är inte dödsätare men ändå) och voldemort ville döda mej men han ville duellera först och då hade jag tappat min trollstav bland min kompis pennor och då hjälpte han mej att leta och sen kom hermione och transfereade oss bort typ ( jag kan aldrig transfera mej i drömmar! D: ) och sen gömde jag mej i ett träd och sen kom voldy flygande med snape och jag vaknade <3

och en gång för inte alls länge sen drömde jag att voldy jagade mej och då typ följde han mej överallt och jag går på basket så han följde efter mej till basketträningen och låtsades vara tränare (åh vita träningskläder med sån där blå tröja under XD) det var mysigt.
kan inte tänka mej en bättre baskettränare!

chokladgrodan
Mugglare

Inläggav TheSeverus fre 01 maj 2009, 09:23

Ohja, jag har haft jättemånga.
Jag har drömt att jag gick på hogwarts och sen kom typ Snape och sa att jag va en mugglare och att det hade skett nåt misstag, sen fick jag åka hem typ.
Sen har jag drömt att det va julafton och jag satt och kollade på Kalle anka och helt plötsligt kom Neville och sa att han va min bror xD Och sen va vi helt plötsligt på Beauxbatons och sen kom Edward från twilight (usch) och sa att han egentligen va trollkarl och inte vampyr.. eh xD

Användarvisningsbild
TheSeverus
Mugglare

Inläggav chokladgrodan fre 01 maj 2009, 12:19

TheSeverus skrev:Ohja, jag har haft jättemånga.
Jag har drömt att jag gick på hogwarts och sen kom typ Snape och sa att jag va en mugglare och att det hade skett nåt misstag, sen fick jag åka hem typ.
Sen har jag drömt att det va julafton och jag satt och kollade på Kalle anka och helt plötsligt kom Neville och sa att han va min bror xD Och sen va vi helt plötsligt på Beauxbatons och sen kom Edward från twilight (usch) och sa att han egentligen va trollkarl och inte vampyr.. eh xD

haha, aw
är du liza?!

chokladgrodan
Mugglare

Inläggav harry potter2 fre 22 maj 2009, 12:43

De har hänt flera gånger att jag har gjort de. Dom brukar handla om lite olika grejer. Men oftast att jag går runt i slottet med osynlighets manteln. Sedan vet jag att jag drömnde någon gång att jag typ dödade dracko malfoy. (Stavning :P)

Men den sjukaste av drömmar var nog när jag var voldermort som dödade harry en gång. Men harry bara reste sig upp och stack ett svärd i hjärtat på voldermort.
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Rybak lör 23 maj 2009, 14:47

Jag drömde att jag var kär i Ron men han typ störde sig på mig skitmycket och försökte gömma sig för mig. Så jag sprang omkring på slottet för att hitta honom. Jag hann aldrig hitta honom fören min klocka sa åt mig att gå upp.

En gång drömde jag att jag skulle börja på Hogwarts och hamnade i Slytherin. Sen sa Draco åt mig att han skulle vissa mig vårt uppehållsrum så vi gick dit medan alla andra höll på under välkomstmiddagen. När vi varit där ett tag kom alla andra slytherinelever och vi gömde oss i garderoben för att dom inte skulle fatta att vi smitit under middagen. Så vi satt fast där inne i en garderob.

Rybak
Mugglare

Inläggav Toyou sön 14 jun 2009, 02:11

Rybak skrev:Jag drömde att jag var kär i Ron men han typ störde sig på mig skitmycket och försökte gömma sig för mig. Så jag sprang omkring på slottet för att hitta honom. Jag hann aldrig hitta honom fören min klocka sa åt mig att gå upp.

En gång drömde jag att jag skulle börja på Hogwarts och hamnade i Slytherin. Sen sa Draco åt mig att han skulle vissa mig vårt uppehållsrum så vi gick dit medan alla andra höll på under välkomstmiddagen. När vi varit där ett tag kom alla andra slytherinelever och vi gömde oss i garderoben för att dom inte skulle fatta att vi smitit under middagen. Så vi satt fast där inne i en garderob.

Hahaha, synd att du inte hann hitta honom då :o ;)

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav LuckeMasse lör 25 jul 2009, 13:34

Jag drömmer om Harry Potter 365 gånger om året. 366 om det är skott år (Det är då man skjuter folk).

En gång för 2 år sen då jag var 10 drömde jag att jag var på bio och såg en Harry Potter film.

På filmen visades Harry Potter och voldemort. Voldemort kastade en förbannelse över Harry och det kom dimma och sen när dimman försvann då låg det en bumbibjörn där istället för Harry. Då vaknade jag av mamma som sa att jag hade skrattat i sömnen.

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (4)

FöregåendeNästa

Återgå till Allmänt om Harry Potter