Teorier om HP

Diskutera allmänna saker om Harry Potter som t ex spelen, kläder, leksaker osv.

Teorier om HP

Inläggav harry potter2 sön 29 nov 2009, 16:26

Ibland börjar jag undra om J.K Rowling skrev bok nummer 7 först och bok nummer 1 sist.. Varför börjar man undra? Allt passar så bra in, Ta te.x i slutet av bok 6 när Harry tänker på att han bara har ställt 1 personlig fråga till sin rektor, Och de var den han misstänkte att Dumbledore inte hade svarat ärligt på, Man fattar ju att han såg sin familj i spegeln, Sin mamma pappa, Syster och kanske sin bror fast han levde.

Om man tänker så så började J.K Rowling att hitta på Dumbledores historia flera år innan bok nummer 7 släpptes. Och sedan så kan man ju tänka på att den första Horokruxen blev förstörd redan i bok nummer 2. Detta kan ju vara en efter konstruktion, Att de inte var tänkt att de skulle vara en horukrux ifrån början. :roll:

De finns naturligt vis många fler grejer som passar så bra ihop som dessa men de känns som om att J.K har lagt lösa trådar i alla böcker och sedan i senare böcker gått och fyllt igen dom. De finns ju andra exempel också.

I bok nummer 6 så säger Dumbledore till Moster Petunia att dom har brev växlat, Och harry tycker att de är ett ganska konstigt ordval eftersom att Dumbledore bara har skickat henne ett ill vrål 1 år tidigare. Men i slutet av bok nummer 7 så får vi veta att han har skrivit till honom när lilly skulle börja på Hogwarts.

De finns såna lösa trådar i alla böcker som hon, Ibland i bok nummer 7 har gått tillbaka och fyllt igen.

----
Om vi nu går över till ett annat ämne i HP så börjar man tänka på hur mycket smartare många saker skulle ha kunnat utföras. Te.x när dom ska komma och hämta Harry i bok nummer 7, Dom kör iväg harrys Moster, Morbror och kusin i deras bli för att 1500 m bort kunna transferera sig ditt dom ska.

Skullde de inte ha varit smartare att köra iväg harry också för att senare transferera honom till kråkboet. Eller till och med köra honom ända ditt, På så sätt hade dödsätarna aldrig fattat vart han tog vägen. :lol:

Sedan måste man ju också tänka på hur osmarta dödsätarna är. I bok 6 så fanns de ett väldigt lätt sätt för dom att ta sig in skolan, Dom skulle helt enkelt bara ha tagit en husalf som utan vidare kunde ha transfererat sig ini slottet.

Kan ni själva komma på några liknande saker som skulle ha gjort de lättare för fenixorden, Eller någon löss tråd i någon Hp bok som senare fylls igen.

Jag lyssnar på böckerna på hörbok, Så jag reserverar mig för stavfel på namn osv. :oops:
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Återgå till Allmänt om Harry Potter