Min lovestory

Ett forum för gemensamt tonårssnack; relationer, kärlek, sex och vanliga ungdomsproblem (alkohol, droger, tobak).

Min lovestory

Inläggav Alex-90 sön 17 apr 2011, 20:11

Hej alla!

Har ett litet problem som jag skulle vilja dela med mig av som minst sagt kan sägas vara tonårssnack och kärlekstrubbel. Allting började för något år sen typ 2008. Träffade en tjej som jag blev mkt intresserad av. Hon och jag träffades sen. Hon visste att jag var kär i henne eftersom jag hade sagt det. Hon sa sej vara det med..låter bra va? Det var det inte. Efter att vi hade träffats kom vi, efter förslag av henne, att jag inte skulle träffa andra tjejer och hon inte andra killar (eller festa). Jag gick med på det och såg det mer eller mindre som ett löfte - var ju på förslag från tjejen. Några veckor efter vår första träff berättar hon att hon kramat en random kille för att det var "synd om honom" och det han hade berättat till henne. Konstigt va, var ju hon som ville ha löftet eller hur? Några veckor efter detta får jag sedan veta att hon och hennes kompisar träffat random killar igen, i en stuga helt själva. Hennes kompisar tyckte några av dem stötte på henne, men hon själv såg inga problem med att umgås med de okända killarna. Observera att allt detta gjorde hon medvetet, även fast hon själv ville ha det löftet som jag berättat om längre upp - som jag höll. Förutom detta la hon till dessa killar på msn och facebook, även fast de enligt henne inte var något särskilt.

Jag blev naturligtvis arg, men mest ledsen..men det var inte slut där. Hon lovade som sagt också att vi inte skulle festa, jag gick med på det och höll mitt löfte. Några veckor efter att hon börjat gymnasiet så skulle hennes klass ha en klassfest. Hon ville såklart gå, och gick - även fast vi hade vårt löfte (återigen på hennes förslag). Det var här jag började tröttna på riktigt på henne och inse att hon är en lögnare och falsk person. Hon gick och festade; hon söp också, var lättklädd och det hela slutade med att hon gick hem med två andra tjejer och två andra killar och sov i en lägenhet med dem. Hon sov alltså med andra killar i en lägenhet dessutom, jag vet inte vad som hände mer den kvällen! Detta får jag sen veta, dum som jag var fortsatte jag ha kontakt med henne ett tag till. Det var mitt största misstag. En sådan här person borde man ha avslutat kontakt med direkt, efter den första händelsen.

Det fortsatt inte bättre. Personen bryr sig om allt annat förutom mig, öppet. Hennes kompisar kommer före mig, popularitet kommer före för henne. Vad hennes kompisar säger om mig, är även sedan hennes åsikt. Man kan kort sagt säga att hon lever ett lögnaktigt liv - byggt på att försöka få så mycket uppmärksamhet som möjligt - för henne är det status att ha så många "likes" eller "vänner" som möjligt på facebook. Förstår ni då hur hon är? Däremot har det aldrig varit prioriterat att bete sig normalt mot mig, eller att hålla löften till mig. På grund av detta avbröt jag till slut den riktiga kontakten för lite mer än ett år sedan.

Vad jag undrar är hur man går vidare från en sådan här störd relation med en person? Hennes handlingar och beteende mot mig har sårat mig, och gett mig tvivel till "kärlek". Jag har lyckats komma över en del, men det har inte varit smärtfritt och inte lätt. Det har varit en riktig kamp - en kamp att slå tillbaka absolut allt på henne!

Tacksam för råd och synpunkter på vad ni tycker om detta beteende.
Senast redigerad av Alex-90 sön 12 jun 2011, 16:44, redigerad totalt 1 gång.

Alex-90
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Re: Min lovestory

Inläggav Alex-90 ons 20 apr 2011, 22:26

ingen som har hjälpande ord eller något tips?

Alex-90
Mugglare

Inläggav sev tor 28 apr 2011, 11:31

det bästa är nog att total ignorera henne helt, ta bort allt som har med henne att göra och ersätta det med andra...bättre minnen...hoppas det hjälper lite på traven....lyckatill
R.I.P S.S

Användarvisningsbild
sev
Basilisk

Inläggav Alex-90 tis 03 maj 2011, 19:10

Tack för ditt svar!

Att ignorera henne helt har jag gjort, det var även det som hjälpte mig att komma "ur skiten" för att uttrycka sig vulgärt. Det var en händelse i samband med en annan händelse som fick mig att bryta kontakten helt. Efter det har min hjärna fungerat striktare i förhållandet till denna person. Tidigare var personen ett ohanterligt problem, medan jag nu istället har fått kontroll över henne i mina egna tankar.

Det betyder ju oxå att det är en helt annan sak att tala om detta problem nu. Tidigare svalde jag allt för mycket på mig själv, vilket även fick mig själv att må sämre. Jag hade aldrig för över 2 år sen skrivit om detta eller talat om problemet öppet med nära personer till mig. Nu kan jag det därför att jag vet att jag inte har gjort fel.

Jag har även bytt ut negativa minnen om henne mot positiva minnen.

Alex-90
Mugglare

Inläggav sev tor 05 maj 2011, 07:59

Låter bra att det är på bättrings vägarna :)
Hoppas det blir bättre med nästa förhållande :)
R.I.P S.S

Användarvisningsbild
sev
Basilisk

Inläggav Alex-90 lör 14 maj 2011, 10:59

Ja, det hoppas jag med! Jag ska i alla fall vara mycket mer försiktig med vem jag förlitar mig på :) När man är förälskad ser man inte alltid sanningen. Man vet att en person har gjort något mot en, men man förnekar det för att man är kär.

Det är viktigt att känna till det så ni andra inte blir lurade på samma sätt. Om en person en gång visar vem den är, då är det vad den personen är. Människor förändras inte, det är en lögn. En person som inte kan offra en fest för dig, det är ingen person du ska hoppas på kommer att älska dig. En person som hur lätt som helst går med andra tjejer/killar, den ska du slänga iväg från ditt liv. Du måste ta kontroll över din egen hjärna, och inse sanningen - detta har personen gjort, detta har personen sagt och sådan här är personen. Glöm bort din förälskelse. En förälskelse kan förlåta många fel hos en person, men aldrig ignorans, arrogans, lösaktighet, lögner och ointresse.

Det finns en lösning till allt. Hemligheten är att älska dig själv. När du älskar dig själv, kan även andra personer älska dig. Om du inte själv älskar dig själv, då kommer ingen annan att göra det. Därför är det extremt viktigt att du älskar dig själv, och slänger bort personer som inte älskar sig själva - ur ditt liv.

Alex-90
Mugglare

Inläggav Jeb sön 15 maj 2011, 13:53

Mycket intressant tråd och trevliga inlägg!

Det vore oerhört kul att höra fler berättelser av er ungdomar, än bara Alex berättelse :) Jag instämmer med Alex i mångt och mycket. Som ungdomar är det viktigt att ni dock pratar med era föräldrar om problem, att säga öppet vad som bekymrar er. Att vara tyst är sällan en bra lösning. Ni kommer bara må sämre. Ni behöver stöd i svåra stunder, även fast ni kanske tror att ni kan övervinna allt själva. Som tonåring har du svårare att ta saker, och svårare att förstå helheten.

Det behöver egentligen inte vara en förälder, självklart har inte alla den möjligheten (tyvärr). Men någon vuxen ni kanske kan förlita er på. Utpeka problemet och tala öppet om det med någon du litar på. Har du bra kontakt med en förälder eller annan vuxen person är det troligt att du kommer att känna stöd i din svåra stund.

Som Alex säger, svälj aldrig någonsin andras fel och problem på dig själv. Det är alldeles för destruktivt. Det är den person som beter sig illa mot dig som uppvisar tydlig osäkerhet i sitt beteende. Detta är destruktivt för den personen själv, men det kan även bli destruktivt för dig om du inte är uppmärksam. Destruktiva personer vill ofta få med dig i fallet.

Med detta sagt hoppas jag att fler som Alex kan prata om sina kärleksproblem i denna tråd eller en egen tråd! Jag är säker på att det finns en del vuxna här och förstår sig på tonårsproblem mycket väl, däribland jag :)
Grundaren av Pottersajten och administratör på Slottet.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Inläggav Alex-90 ons 08 jun 2011, 17:11

Ja, den tjej jag hade kontakt med var riktigt paradoxal. Jag måste nu fortsätta min tråd här för att klargöra för er andra pojkar vad ni ska akta er för.

Ett tips är att hålla sig borta från flickor som håller vissa extremt ointelligenta personer som sina förebilder och idoler. Profiler som vem som helst skulle ta avstånd från, var och är förmodligen denna persons förebilder. Det är ett problem om hon inte kan se problemet med att gilla Blondinbella, Paow, Foki och så vidare. Det är ett problem om personen i fråga "vill ha det som Kenza har". Ni kanske inte ser sambandet, men alla sådana faktorer innehåller i slutändan en analys av personen. Det innebär i sig att den flicka du har träffat är mer intresserad av andras liv, än sitt eget = hon älskar inte sig själv och därmed inte dig.

Alex-90
Mugglare

Återgå till Tonårssnack