Professor Albus Dumbledore

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: Professor Albus Dumbledore

Inläggav Leroy sön 11 apr 2010, 18:48

Ja men eftersom vi inte skriver så mycket mer om Dumbledore och att jag inte orkar att börja en ny tråd för att påpeka en detalj så skrev jag det här ^^
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ha<3Gi fre 16 apr 2010, 13:59

Leroy skrev:Ja men eftersom vi inte skriver så mycket mer om Dumbledore och att jag inte orkar att börja en ny tråd för att påpeka en detalj så skrev jag det här ^^

^^
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Bellatrix mån 10 maj 2010, 06:38

ja jag har också tänkt på det!! dumbledore ska fråga harry lungt, inte skrika åt honnom som en galning! men det är säkert bara för att göra det lite, i brist på bättre term, läskigare. för övrigt tycker jag att fyran är den läskigaste, iallafall voldemort i fyran!

Bellatrix
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Stoffe Potter fre 09 jul 2010, 12:10

Jag instämmer inte alls i vad andra har skrivit här. Jag tycker att sir Michael Gambon är mycket bra i rollen som Dumbledore. Ja visst, det är en stor omställning från Richard Harris, som såg betydligt äldre och bräckligare ut, men jag tycker båda är passande på sitt eget sätt.
Jag tyckte att Gambon var särskilt bra i HBP. Han är inte 100% lik Dumbledore som han är i boken, men fyller ändå sitt syfte väldigt bra. Han är trovärdig i vad han gör, och att han spelar dåligt kan man inte påstå - han är en professionel skådespelare med många års erfarenhet.
Richard Harris' bortgång var mycket olycklig, inte bara för att världen förlorade en utmärkt skådespelare, och det hade varit intressant att se vad han hade gjort med rollen i film 4,5 och 6. Jag tycker dock att Michael Gambon sköter sig ypperligt, och jag hoppas att de inte har strukit honom ur sjuorna.

Stoffe Potter
Mugglare

Inläggav ni-vet-vem lör 10 jul 2010, 14:52

Stoffe Potter skrev:Jag instämmer inte alls i vad andra har skrivit här. Jag tycker att sir Michael Gambon är mycket bra i rollen som Dumbledore. Ja visst, det är en stor omställning från Richard Harris, som såg betydligt äldre och bräckligare ut, men jag tycker båda är passande på sitt eget sätt.
Jag tyckte att Gambon var särskilt bra i HBP. Han är inte 100% lik Dumbledore som han är i boken, men fyller ändå sitt syfte väldigt bra. Han är trovärdig i vad han gör, och att han spelar dåligt kan man inte påstå - han är en professionel skådespelare med många års erfarenhet.
Richard Harris' bortgång var mycket olycklig, inte bara för att världen förlorade en utmärkt skådespelare, och det hade varit intressant att se vad han hade gjort med rollen i film 4,5 och 6. Jag tycker dock att Michael Gambon sköter sig ypperligt, och jag hoppas att de inte har strukit honom ur sjuorna.

Jag kan inget annat att hålla med dig, Stoffe! Kan inte förstå hur alla kan tycka att Gambon är dålig... Tack och lov att någon tycker som jag! (;
Jag tycker att Gambon gör rollen bra på sitt eget vis, visst är Harris också väldigt bra som Dumbledore, men det är Gambon med...
Dear silly people, whoever said words can never hurt you? Obviously, Avada Kedavra and Crucio can.

Användarvisningsbild
ni-vet-vem
Drake

Föregående

Återgå till Harry Potter-filmerna