De första eller de sista

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: De första eller de sista

Inläggav Ha<3Gi lör 09 jan 2010, 18:31

ElefantiS skrev:Jo, men man fick aldrig se tiaran i sexan, och hur ska dom fixa det? "/ Nej, jag tror regissören (kan inte namnet just nu... DX) kan fixa det misstaget. Först begravningen, och sedan tiaran. I graven skulle man ju se fläderstaven, som i sjuan har en stor betydelse...

Inte? Jag trodde (rätta mig om jag har fel) att inte tiaran var med i sexan. Elr?
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Ida Sewer lör 09 jan 2010, 19:42

Ha<3Gi skrev:
ElefantiS skrev:Jo, men man fick aldrig se tiaran i sexan, och hur ska dom fixa det? "/ Nej, jag tror regissören (kan inte namnet just nu... DX) kan fixa det misstaget. Först begravningen, och sedan tiaran. I graven skulle man ju se fläderstaven, som i sjuan har en stor betydelse...

Inte? Jag trodde (rätta mig om jag har fel) att inte tiaran var med i sexan. Elr?

Nej, precis som ElefantiS sa så får man inte se tiaran :? Harry ska ju se den när han gömmer Trolldrycksboken (utan att veta vad det är för tiara givetvis) , men nu gömmer ju Ginny den så hela grejen är ju liksom förstörd -.-
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav ElefantiS lör 09 jan 2010, 21:52

Ida Sewer skrev:
Ha<3Gi skrev:

Nej, precis som ElefantiS sa så får man inte se tiaran :? Harry ska ju se den när han gömmer Trolldrycksboken (utan att veta vad det är för tiara givetvis) , men nu gömmer ju Ginny den så hela grejen är ju liksom förstörd -.-
Ja, Harry skulle ju gömma boken bakom och ha den som ett "märke" för att gå tillbaka och hitta boken igen, och då får den ganska stor betydelse. Ginny-grejen förstörde allt -.-'

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ha<3Gi sön 10 jan 2010, 10:14

Juste. Hade glömt det.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Lovegood tis 12 jan 2010, 20:17

Tkr 456 är bäst, de känns mer spännande tkr ja:) Fast alla är ju bra :D
Läs gärna min blogg!!:)

Användarvisningsbild
Lovegood
Mugglare

Blogg: Se blogg (20)

Inläggav kristopher tor 08 apr 2010, 18:50

SeverusForPresident skrev:
Ha<3Gi skrev:Jag tkr DVS och FO är bäst. Jag är lite... hm... splittrad. :P :D :mrgreen:

DVS dvs De Vises Sten, FO dvs Fenixordern.

Jag tycker Fenixorden är sämst, men smaken är som baken...

Delad ...
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Bellatrix mån 10 maj 2010, 06:48

jag tycker bäst om ettan, för den är så trevlig, och fyran, den är så bra och läskig och välgjord (jo titta bara på extra materialet!) och sexan(fast en de har tagit bort de roligaste). femman och trean är heller inte så dåliga, men tvåan är bara långtråkig (fas boken e jätte bra :) )

Bellatrix
Mugglare

Inläggav Hp Harry potter Hp fre 06 aug 2010, 07:41

Jag tycker 123, fenixorden var alldeles för mörk och tråkig

Användarvisningsbild
Hp Harry potter Hp
Mugglare

Inläggav Leroy mån 09 aug 2010, 21:49

jag tycker nog 1 och 3 är och kanske 4 är bäst. De första håller sig till boken som ni andra säger och de andra (5,6) går lite ifrån det. 4 har dock en rätt bra slutscen där voldermort slåss mot dumbledore men kunde hållt sig mer till bokens dueel som skulle vart bättre, men men.

6 är inte bra tycker jag, men 7 tror jag kommer blir skitbra eftersom mer detaljer kommer att vara med! 2 filmer om en bok är smart =D
Sen måste man förstå att de inte kommer att hålla sig helt till boken för då hade filmerna blivit lite långtradiga tror jag ^^
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav sev tis 10 aug 2010, 13:57

Leroy skrev:jag tycker nog 1 och 3 är och kanske 4 är bäst. De första håller sig till boken som ni andra säger och de andra (5,6) går lite ifrån det. 4 har dock en rätt bra slutscen där voldermort slåss mot dumbledore men kunde hållt sig mer till bokens dueel som skulle vart bättre, men men.

6 är inte bra tycker jag, men 7 tror jag kommer blir skitbra eftersom mer detaljer kommer att vara med! 2 filmer om en bok är smart =D
Sen måste man förstå att de inte kommer att hålla sig helt till boken för då hade filmerna blivit lite långtradiga tror jag ^^

menar du intei slutet av 5an...då slåss voldemort mot dimbledore....i 4an var de bara harry och voldemort.....som jag får fram de e de så.....
R.I.P S.S

Användarvisningsbild
sev
Basilisk

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-filmerna