De första eller de sista

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: De första eller de sista

Inläggav Leroy tis 10 aug 2010, 14:48

jo menar 5 xD
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav sev tis 10 aug 2010, 15:14

jag tänkte väll de XD men alla gör mis tag nångång XD
R.I.P S.S

Användarvisningsbild
sev
Basilisk

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav kristopher mån 20 sep 2010, 09:10

Tkr inte om fyran så mycket :P Den handlade bara om trekampen. Och boken handlade om så mycket mer -.-
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav ElefantiS fre 24 sep 2010, 21:49

kristopher skrev:Tkr inte om fyran så mycket :P Den handlade bara om trekampen. Och boken handlade om så mycket mer -.-

Verkligen. Då får man veta hur han är orolig om kamperna till och från, hur han ibland inte tänker på dem alls, hur han blir sr på Ron, som är mycket större i boken, hur Draco verkligen går honom på nerverna, hur Moody verkar vara en som vill hjälpa Harry, och allt blir så mycket viktigare än i filmen D:

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Dane ons 06 okt 2010, 08:53

Hmm... Jag gillar ettan och tvåan mest för att den som andra sagt har dendär mysiga Hogwarts-känslan.
Trean HATAR jag för de har tagit bort eller ändrat på så mycket :( Eftersom tredje boken är min favorit av alla så blev jag SÅ besviken på att de förkortat ner scenen i Hogsmeade där Harry får reda på att Sirius är hans gudfar. Samma gäller scenen i Shrieking Shack, den känns också så förkortad och när jag i boken nästan lipar när Sirius säger "Tro mig, jag förrådde inte James och Lily. Jag hade hellre dött än förrått dem.", så får jag INGA sådana känslor över huvudtaget i filmen. Det var dessutom de scener jag mest av allt suttit och sett fram emot att få se... :cry:
Fjärde filmen är faktiskt min favorit av alla som kommit ut. Önskar bara att julbalssekvensen varit liiite längre... skulle kunna se den hur många gånger som helst XD
Femte och sjätte.. Hmm. Jag gillar dom men jag blev så STÖRD på att de i sjätte filmen raderade viktiga scener och istället slängde in den där Weasley-huset brinner som tammefan inte är med i boken! Dessutom hade jag sett fram emot att få se Tonks konfrontera Lupin i slutet... Men också det förstörde dom :(

Sjunde filmen har jag däremot högre förväntningar om. Får se om en månad sen bara om de kommer grusas totalt eller om den faktiskt kommer bli bra... Jag vet bara att trailern får mig att inte sitta stilla XD

Nåja, för att svara på frågan egentligen. Första, andra och FJÄRDE är mina favoriter, så det är egentligen inte de första eller de sista... :?
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Magic tis 19 okt 2010, 17:11

ettan helt klart :)

Magic
Mugglare

Inläggav Amber tis 05 apr 2011, 15:15

Ettan, tvåan och trean är det som gäller för mig. :D De är så mysiga att sitta och titta på en sen fredagskväll, hopkurad i soffan med kakor och läsk.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow!" - Jack Sparrow, Pirates of the Caribbean.

Användarvisningsbild
Amber
Mugglare

Inläggav Miimz tor 01 sep 2011, 18:15

Morotskaka skrev:Åååå, de första är så bra. 1:an är helt underbar! Hogwarts stämningen är nästan som i böckerna. Jag tycker inte alls de är barnsliga tvärtom så tycker jag att 4:an, 5:an speciellt 6:an är ganska barnsliga. Eller barnsliga är fel ord. Men filmmakarna har försökt göra något annat än vad det är. De blir mörkare, Hogwarts ser ut som en ruin. Alldeles för mycket special effekter, det ser så överdrivet ut. De lägger till scener som på långa vägar hör till böckerna bara för att imponera känns det som.

Håller helt med. I första filmen får man samma känsla som med böckerna. Hogwarts ser ut ungefär som man har föreställt sig. Men ju längre bak man kommer i filmerna desto mörkare blir det och den där känslan som man hade i första försvinner. Jag gillar det inte alls, för i böckerna tycker jag att känslan finns kvar någorlunda.
"You haven't got a letter on yours," George observed. "I suppose she thinks you don't forget your name. But we're not stupid - we know we're called Gred and Forge."

Användarvisningsbild
Miimz
Mugglare

Föregående

Återgå till Harry Potter-filmerna