Diskutera den nya filmen OBS! OBS! OBS! SPOILER VARNING!

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: Diskutera den nya filmen OBS! OBS! OBS! SPOILER VARNING!

Inläggav LuckeMasse tor 30 jul 2009, 09:25

i den på femte filmen så översatte dom tramptass till trampfot så det är inte första gången dom översätter nåt fel

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (4)

Inläggav Toyou tor 30 jul 2009, 19:12

SeverusForPresident skrev:Men toyou, Ginny ville ju bara komma så nära harry som möjligt :)

Jo, vet men, det var ändå störande ^^"
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav LuckeMasse fre 31 jul 2009, 17:35

Jag såg den igen och kollade noggrant. Till Ida Sewer. Hagrid håller aldrig upp någonting. Han står bara och tittar. Han har ingen trollstav.

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Inläggav Ida Sewer lör 01 aug 2009, 10:09

LuckeMasse skrev:Jag såg den igen och kollade noggrant. Till Ida Sewer. Hagrid håller aldrig upp någonting. Han står bara och tittar. Han har ingen trollstav.

Jo, det gör han väl visst? I högra handen har han en trollstav. Jag är ganska säker på det, för jag lade märke till det både första och andra gången jag såg det. :?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav LuckeMasse lör 01 aug 2009, 10:32

Inte vad jag såg iaf. När man ser uppifrån så ser man Hagrid som en stor svart sklump men det är inget ljus där. Alla andra förutom Hagrid håller upp en trollstav.

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Inläggav Ida Sewer lör 01 aug 2009, 14:43

Hm, men jag såg det när man ser honom framifrån. :?

Ida Sewer
Trolldomsminister

Inläggav LuckeMasse lör 01 aug 2009, 15:47

Shit! Hur kan du lyckas se det! Det är ju hundratals som håller upp trollstavar.

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Inläggav Ida Sewer lör 01 aug 2009, 22:57

Ja men Hagrid sticker ju liksom ut från mängden i och med sin storlek :P och man ser på relativt nära håll. Fast jag tror att de i huvudsak filmade på någon annan (typ Luna, Ron eller vem det än var) och han råkade komma med i bild. Vem som var i fokus såg jag ju inte just på grund av att jag tittade på Hagrid xD

Ida Sewer
Trolldomsminister

Inläggav dobby sön 02 aug 2009, 16:25

Åh, längesen jag var inne här på pottersajten! Men jag tänkte nu dela med mig av mina åsikter om filmen.. Overall är jag lite kluven, såklart blir man ju besviken när filmen inte alltid är precis som boken, men det är ju smällar man får ta. Försöker sammanfatta vad jag gillade mest och minst med filmen:

Bra grejer:
- Alla humor-scener var väldigt bra och det tyckte jag nog också var en av de viktigaste sakerna att få med! Femman och sjuan är båda väldigt tunga och mörka böcker så den sjätte boken är en bok som "lättar upp det" lite enligt mig (trots omständigheterna). Och så var det även i filmen, mkt bra! :)
- Scenen när Katie Bell flyger upp i luften efter att ha rört halsbandet är magisk! Perfekt gjort!
- Snape var bra i den här filmen (kanske tycker jag så för att han är min absoluta favoritkaraktär i både böckerna och filmerna... men men ;)), likaså Fred&George (det lilla de var med), Luna (tyckte det var okej att hon hittade Harry i tåget ist för Tonks ändå), Ron, Cormac (sjukt snygg också! det trodde jag inte han skulle vara), och Harry under Felix felicis scenen var också grym.

Mindre bra grejer:
- Harry & Ginnys förhållande. jag har aldrig gillat Ginny i filmerna, jag trodde verkligen att hon skulle få ett litet lyft till den här filmen men icke... alla scener mellan H och G var bara pinsamma, nae jag gillade det inte alls.. :/
- Harry & Dumbledore! Samma sak här: Dumbledore har jag aldrig gillat i filmerna. Och i boken är Harry och Dumbledores förhållande väldigt viktigt, men i filmen när Dumbledore började prata om Harrys kärleksliv och säger att han måste raka sig, WHAT!?? Det var bara fel alltihopa.
- Scenen vid kråkboet på jullovet. Okey, syftet var väl bra men hela scenen på åkern elr whatever var bara för mycket. Pleeeease!
- Några andra smågrejer: Tom Felton gjorde ett bra jobb men Dracos scener vid borttrållningsskåpet var likadana allihopa..., Lupin&Tonks förhållande visades bara när han sa "Darling" eller nåt sånt till henne. Jag är inget riktigt fan av dem två but still, med tanke på hur det går för dem i sjuan så kunde det väl vart lite mer.. Och såklart, var var Scrimgeour? :S

Ja det är väl det jag kommer på för tillfället... kanske kommer på fler grejer senare ;) (blev lite långt hah...)
Harry... Potter...

dobby
Mugglare

Inläggav Morotskaka fre 07 aug 2009, 21:30

Jag håller med ovanstående nästan exakt. Däremot tycker jag att de har försökt att göra filmen mer mörk än vad den faktiskt är. Hogwarts ser ut som om det ska rasa samman och är en skola för svartkonster eller liknande. Det är för mycket förhållanden i filmen. Skämten är jävligt roliga, men what!? Men det har riktigt grova skämt i vissa allvarliga scener så att det blir mer som en komedi. Sedan har de lagt till för mycket special effekter.
När kråkboet brann upp så verkar det som om det bara gör det för att det ska bli mer händelserikt. Vilket är väldigt fel enligt mig eftersom det finns massor med händelserika scener i böckerna som man kunde tagit med i stället.
Många skådespelare spelar också sämre än tidigare.
Nja... jag är ganska så mycket besviken på denna film.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-filmerna