Filmerna 7&8

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Filmerna 7&8

Inläggav Ginny Weasley lör 05 apr 2008, 22:53

Två filmer
Det första jag tänkte på när jag först hörde om de två filmerna av sista boken var; när kommer de att klippa den?

Jag menar, hela boken går ju ganska allmänt i ett svep efter att det kommit igång, och första filmen måste sluta med något spännande så att det blir lite action och så att publiken inte somnar, men ändå så att den slutar lite halvt lyckligt med antydning om att det kommer en fortsättning.
Problemet är att efter att de lämnar Bills och Fleurs stuga passerar resten av boken inom loppet av 24 timmar. Hur lyckas man fixa det?
Jag tror att de skulle kunna göra klippet efter silverhinden, för då har det varit lite action i och med flykten från malfoys och hela kalaset och dessutom att de faktiskt förstör en horrokrux, och att man plötsligt får veta att "någon är på deras sida". Om man lyssnar på pottercast så är det var de tror också, men vad tror ni andra? Var kommer hacket att komma?
The last enemy that shall be destroyed is death

Användarvisningsbild
Ginny Weasley
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Re: Filmerna 7&8

Inläggav dobby lör 05 apr 2008, 23:14

Hmm, jo eftersom att sjunde boken delas upp i två filmer tror jag (och hoppas!) att de verkligen kommer försöka få med så mycket som möjligt från böckerna. I femte filmen till exempel så kändes det nästan som om allt hände extremt tight och det var korta klipp som kom efter varandra, och ändå var det mycket som inte togs med i filmen.

Det skulle dock inte förvåna mig om de ändrade i filmen, dvs. att den här 24-timmarsperioden blev längre. Alltså att det inte framgår i filmen hur stressig boken är under den perioden (med allt som händer och allt som Harry kommer på). Fast ja, det ska verkligen bli kul att se hur resultatet blir!
Harry... Potter...

dobby
Mugglare

Inläggav ericus sön 06 apr 2008, 14:59

Efter flera års projekt som filmerna är så vill man ha en maffig film i slutet, Därför, Jakten på H tills de befinner sig i tältet och blir infångade hos M, kommer att vara film 1, med avslut hur dobby räddar dem,

Film 2 börjar med att de ger sig av mot Gringotts. och sen så har de ett 2 timmar långt krig med mycket action

ericus
Husalf

Inläggav Ginny Weasley sön 06 apr 2008, 15:52

ericus skrev:Efter flera års projekt som filmerna är så vill man ha en maffig film i slutet, Därför, Jakten på H tills de befinner sig i tältet och blir infångade hos M, kommer att vara film 1, med avslut hur dobby räddar dem,

Film 2 börjar med att de ger sig av mot Gringotts. och sen så har de ett 2 timmar långt krig med mycket action

Jo, jag tror också att actionen förmodligen kommer att bli grym, men jag tror att det skulle bli alldeles för deppigt att avsluta första filmen med att Dobby dör. Eller?
The last enemy that shall be destroyed is death

Användarvisningsbild
Ginny Weasley
Mugglare

Inläggav Hedwig Potter sön 06 apr 2008, 17:13

Att dela upp filmen i 2 delar kan vara bra! Man hinner ju att se mer. Den femte filmen blev ju en kattastrof! :x

Hedwig Potter
Mugglare

Inläggav Eddie mån 07 apr 2008, 11:29

Uppdelningen handlar snarare om att filmbolaget och Rowling vill mjölka ur Harry Potter in i det sista. Det är totalt meningslöst att göra två delar = 200 kr!!!?! Jag kommer INTE betala så mycket för att se den filmen kan jag ju säga... och då är ja ett stort hp-fan.

Användarvisningsbild
Eddie
Akromantel

Inläggav Jeb mån 05 maj 2008, 19:52

Vi skall fixa en sida om den sjunde filmen inom kort. Det finns inte så mycket, men ganska nyligen fixade vi information om den sjätte filmen. Det kommer även en avdelning om den sjunde filmen.
Grundaren av Pottersajten och administratör på Slottet.

Användarvisningsbild
Jeb
Mästare (admin)

Inläggav Calandrella sön 26 okt 2008, 13:51

Ja, jippie, två filmer! Om båda är långsfilmslånga, lika långa som de andra filmerna är, så blir det dubbelt så mycket Harry Potter, och förhoppningsvis mindre förvridning och borttagning av grejer från boken!
It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.
-Albus Dumbledore
----
Jag hette tidigare Bokfrände.

Calandrella
Husalf

Återgå till Harry Potter-filmerna