Och så var det slut ... (DH2-tråden)

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: Och så var det slut ... (DH2-tråden)

Inläggav Lindberg lör 16 jul 2011, 06:26

Snälla ge mig en länk så att jag kan se hans död igen.
Jag vill inte vänta till den kommer ut på dvd.
Nej här hjälper inga knytnävar.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Ingenting är omöjligt så länge man tror på hjärtat i korten.

Lindberg
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav RebSnape lör 16 jul 2011, 09:27

Men om ingen vet någon då???
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Lindberg lör 16 jul 2011, 11:27

Du sa ju att du visste.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav RebSnape lör 16 jul 2011, 14:49

Nä jag sa att jag hittade två klipp på youtube som var på främmande språk och med dålig kvalité
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Inläggav Lindberg lör 16 jul 2011, 14:55

du kan ju ändå vad jag ska söka på
Våldlöser ingenting.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav RebSnape lör 16 jul 2011, 21:16

Även detta gjorde jag i den andra tråden du la upp om samma ämne. Sök på Snape´s death scene

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Inläggav Iaselar tor 21 jul 2011, 13:15

Jag grät floder av nästan varenda scen i filmen och jag blev riktigt sur över att de tog bort Teddy Lupin, TROTS att de spelade in scener med honom!!!! Jag är även lite småsur över att de tog bort scenen där Harry pratar med Dumbledores porträtt, samt att han förstörde The Elder Wand (vet inte vad den heter på svenska, har bara läst böckerna på engelska ^^) i stället för att laga sin gamla trollstav med den och sedan lägga den i Dumbledores grav. En sak som jag gillar att de ändrade på var att Hermione kom på att hoppa på draken, vilket kändes mer rätt av någon anledning

Annars var det en fantastisk film som jag älskade trots både de små och stora ändringarna.

"Not my daughter, you bitch!" = Min favoritreplik ^^

Iaselar
Mugglare

Inläggav SeverusForPresident tor 21 jul 2011, 21:58

DH1 var den första filmen efter Hemligheternas Kammare som lyckats följa boken... Därför hade jag förväntat mig mycket av DH2 att den följde boken men det var istället den värsta filmen -.- Suck... BESVIKEN!
-The last enemy that shall be defeated is death-

Användarvisningsbild
SeverusForPresident
Ghoul

Inläggav Ha<3Gi tor 21 jul 2011, 22:00

Oooh, nu har jag också sett den! Äntligen och till slut! *hoppar upp och ner på stolen av glädje*

Jag tyckte den var riktigt bra. Den kanske inte riktigt gick upp emot vad jag förväntat mig, men jag blev inte väldigt besviken, det var bara ett par småsaker som jag gärna hade velat se som de inte hade med.

Nåja, jag skall börja med det bra.

Jag blev glad när de hade fått med Här vilar Dobby - en fri alf ändå, för det saknade jag väldigt i Del 1.

Det passade också väldigt bra att det var Hermione och inte Harry som kom på att de kunde hoppa på draken, det kändes väldigt rätt efteråt.

Annat... Snapes minnen! De var så fint gjort även om jag hade förväntat mig mer av dem. Och när trion kom tillbaka till Hogwarts till vid-behov-rummet. Det var ju en del som hade ändrats, men jag tyckte det var en väldigt skickligt gjord förkortning av scenen. När McG utbrister efter att hon sagt Piertotum Locomotor att det var en besvärjelse som hon längtat efter att få säga. ^^ Då tänkte jag högt "Heja McGonagall!" i en viskning. Jag tyckte det var kul.

Inte att förglömma replikerna, både original och nya. ^^ De var väldigt bra allihop!

Dock fanns det ju det jag saknade också, som nämnt ovan.

Det första jag reagerade över var väl att Harry egentligen skulle pratat med Griphook och Ollivander före han fick reda på att Voldemort hittat fläderstaven, men förut trodde jag att de hade tagit bort det... Nåväl, jag var ändå glad att det var med... Fast Ollivander skulle ju inte veta något om Dödsrelikerna!!! *bankar och slår på regissören* (Det var faktiskt ungefär så jag tänkte när jag såg det, men jag hoppas att ni förstår att jag egentligen inte var helt seriös, då han (regissören) annars gjort ett mycket bra jobb.)

Sedan var det att Aberforth aldrig berättade historien om familjen Dumbledore, det saknades liksom en (hel) del där, men Arianas porträtt var väldigt fint ^^

Och Harry hade inte sin osynlighetsmantel på sig när han gick in i skogen! DX Det tyckte jag att han skulle ha, och dödsätarna kunde väl varit liiite muntrare när de fick reda på att Harry var död, eller vad tycker ni? xP

Vad jag däremot saknade allra mest (förutom det att jag gärna hade velat ha alla glada repliker och en viss Teddy Lupin i epilogen) så var det ungefär den sista 3/4-delen av det sista kapitlet, Planen som slog fel (efter det att Voldemort kommit fram till skolan och de överlevande kommit ut på trappan).
Det jag nog tyckte var bäst i filmen var när Ginny frågade Neville vem det var som Hagrid höll i sin famn även om hon hade sina misstankar om vem det var, och när Draco var tvungen att gå över till den onda sidan, även om han egentligen inte ville det (dessutom fick han en kram av Voldemort! <3)
Men man såg liksom inte så mycket av den slutgiltiga striden, då när kentaurerna kommer från skogen och folket från Hogsmeade kommer för att försvara Hogwarts mot de onda makterna. Jag hade väldigt gärna sett lite mer action i slutet...
Och tillsist. VART FÖRSVANN HARRYS "TAL" TILL VOLDEMORT? Det hade jag väldigt gärna velat se som det är i boken, där i Stora salen med alla människor som tittade på dem, och sedan när solen steg upp och ljuset bokstavligen kastades i ansiktet på vår kära lord V. DET hade jag velat se (även om jag nu inte förstört min egen bild av den scenen...)

Jo... och så var det det som kristopher nämnde, Snape var totalt översminkad... deet såg INTE bra ut...

Okej... det känns som om jag fick med fler dåliga än bra grejer med den här filmen, men allt annat som jag inte stört mig på har jag faktiskt tyckt riktigt bra om.
Heh... jag är trött... 8D
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav RebSnape fre 22 jul 2011, 09:06

Angående Snapes minnen så blev jag riktigt besviken. De tog bort de bästa minnena och la till några påhittade. Det blev riktigt dåligt enligt mig. Hade inte jag läst boken så hade inte jag förstått hur nära Severus och Lily ändå var...
Sen var det hans dödsscen. Den var så jävla perfekt, så att det nästa var ett mirakel, fram tills han förstörde allt genom att säga "du har din mammas ögon" och sedan tittade bort. :evil: :evil:

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-filmerna