Och så var det slut ... (DH2-tråden)

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Och så var det slut ... (DH2-tråden)

Inläggav kristopher ons 13 jul 2011, 19:46

HP är nu slut. Helt slut. Känns så ... Hemskt. Har liksom älskat HP sen femårsåldern. Vad tycker ni om det. Och om sista filmen? Gjorde WB böckerna rättvisa? Såg midnattspremiären och var rätt trött, så är nog inte redo att ge den ett jätterättvist betyg, men var helt trollbunden faktiskt. (Vilket antagligen berodde på att det var sista HP-saken, inte att filmen var så sjukt bra. :roll: )
Det enda jag egentligen vill klaga på är att de sminkat sönder skådespelarna när de skulle spela någon annan ålder, t.ex. Snape såg bara läskig ut när han skulle spela ung. Och de verkade inte ha datorgenererat skådespelarnas ålder som de sa att de skulle göra i epilogen.
Anyways, de som spelade tredje generationen var väl helt okej, men helt annorlunda än jag tänkt mig det hela. Dock inte så jättemycket att klaga på där. Aberforth var faktiskt grymt gjord tycker jag.

Jag undrar vad ni tyckte om;

1) Passade skådespelarna till de nya rollerna?
2) Var de skillnaderna som gjordes okej eller helt dåliga?
3) Vilken rank skulle ni ge filmen? Bästa HP-filmen? Sämsta?
4) Vad ska ni göra nu när HP är 100 % slut? :cry:
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Re: Och så var det slut ... (DH2-tråden)

Inläggav Lindberg ons 13 jul 2011, 22:33

Jag vill veta hur långt in på filmen Snape dör.
Snälla.
Jag vill veta eftersom jag ska se den i morgon och inte vill missa just den chenen

Jag brukar nämlingen behöva gå toa mitt i filmen och vill inte missa när Snape dör bara för en sådan anledning
Senast redigerad av Lindberg ons 13 jul 2011, 22:46, redigerad totalt 1 gång.
Nej här hjälper inga knytnävar.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Ingenting är omöjligt så länge man tror på hjärtat i korten.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav Lindberg ons 13 jul 2011, 22:46

Jag ber dig.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav RebSnape tor 14 jul 2011, 12:20

Jag blev jättebesviken vid "19 år senare". De kunde ha gjort det SÅÅÅÅ mycket bättre. Och man fick aldrig ens se Teddy Lupin. Jag började fan nästan gråta bara för det.
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Charlie Adams tor 14 jul 2011, 22:09

Jag tycker den var jättebra! Både rolig och sorglig. Vääldig sorglig enligt mig.
Men jag tycker de hade gjort ett bra jobb med 19 år senare, fast Hermione såg rätt ung ut, tycker jag.
Det känns tomt att allt är slut nu. Nu väntar jag på att PotterMore ska öppnas. :)
All children flew to the moon ~

Användarvisningsbild
Charlie Adams
Boggart

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav Lindberg fre 15 jul 2011, 15:14

Jag blev rörd vid Snapes död.
Harry lägger sin hand vid Snapes hals eller kind.
Men minnet som Snape ger Harry ser mer ut som en tår.
Våldlöser ingenting.
Man måstr trotsa dom.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav Ida Sewer fre 15 jul 2011, 18:50

Jag älskade varje minut av filmen, jag kunde knappt sitta still i sätet för jag var helt uppskruvad av nervositet och upprymdhet. Jag tyckte lätt det var den bästa filmen av dem alla!!
Men var det bara jag som verkligen grät floder? Jag tror aldrig någonsin att jag har gråtit så mycket till en film som jag grät till DH7.2, jag satt och torkade mig under 3D-glasögonen under hela andra halvan av filmen XD
Jag har aldrig varit något större fan av Snape, men efter att ha sett scenen när han dör samt hans minnen och olyckliga kärlek till Lily så kommer jag nog aldrig kunna tänka en ond tanke om honom igen.

Även scenen när man ser Remus och Tonks ligga döda sida vid sida var otroligt stark, även om den inte varade mer än några sekunder. En bild säger mer än tusen ord, minns jag att jag tänkte...

MEN precis som RebSnape så var jag besviken på epilogen! D: Dom hade ju tagit bort alla roliga dialoger, den glada stämningen och framför allt TEDDY LUPIN!!!!
Men lol, Ron såg jätterolig ut som gammal. Jag kunde inte sluta skratta xD

Och jag älskade, älskade, älskade scenen där Draco tvingas gå över på Voldemorts sida trots att han inte vill. Jag tyckte bara så otroligt synd om honom D: han ville ju inte vara på de ondas sida D:

Så, en sammanfattning:
Jag längtar tills jag får se filmen igen ^^ Även om jag var psykiskt utmattad efteråt. Den var fantastisk och lyckades med bedriften att överträffa mina förväntningar.

Och angående vad jag ska göra nu när HP är 100% slut: Vänta på PotterMore ;) Fortsätta läsa böckerna. Fortsätta se om filmerna. Fortsätta läsa och skriva HP-fanfiction.
Och, så klart, fortsätta hänga på Pottersajten!
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Sev Fletcher fre 15 jul 2011, 21:25

Jag vet inte riktigt vad jag tyckte om den. Eftersom jag är i Frankrike så var den helt dubbad till franska och jag kan ärligt säga att jag inte förstod ett ord. Mest satt jag och störde mig på att den var dåligt dubbad.

Sen var jag oxå besviken på att Fred inte fick någon dödsscen :( Håller med er andra att nitton år senare kunde ha gjorts mycket mycket bättre. När den var slut kunde jag inte gråta, jag bara satt där och stirrade, och jag har fortfarande inte riktigt fattat att det är över.

Jag längtar sååå tills jag kommer hem och får se den på engelska! När jag väl gjort det skall jag oxå skriva mera vad jag tyckte ^^
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav kristopher fre 15 jul 2011, 21:38

Lindberg skrev:Jag blev rörd vid Snapes död.
Harry lägger sin hand vid Snapes hals eller kind.
Men minnet som Snape ger Harry ser mer ut som en tår.

Det var på halsen, för att försöka stoppa blödningen :)
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav kristopher fre 15 jul 2011, 21:40

Var varken besviken eller nöjd med epilogen; visst, de hade tagit bort det mesta i den, men jag tyckte aldrig om epilogen så på något sätt spelade det inte så stor roll, även om de kunnat göra den bättre och gett HP ett värdigt avslut :(
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Harry Potter-filmerna