Dumbledores begravning!?

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: Dumbledores begravning!?

Inläggav Ha<3Gi mån 04 jan 2010, 16:50

ElefantiS skrev:Jag hörde någon stans (vet inte ifall det är sant), men de kanske ska ha dumbledores begravning i första 7:an för att bygga upp stämningen, eller nåt...

Vaaaa?
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav JennnyJ mån 04 jan 2010, 17:54

Eftersom vi ändå är inne på ämnet Dumbledore så kan jag också passa på att berätta att jag har läst någonstans (kommer inte ihåg varifrån) att han som spelar nya Dumbledore (har inte brytt mig om att lära mig hans namn) knappt har läst böckerna och att när han står framför kameran så spelar han inte Dumbledore, utan han 'spelar sig själv'.

Ni ANAR INTE hur förbannad jag blev när jag läste det! Lixom, Dumblis är min stora, STORA, favorit i Harry Potter och jag absoluuut älskade honom i ettan och tvåan, men sen..... Jag kan inte förstå att de kan förstöra en så älskad och viktig karaktär på det sättet... lixom... GAAAH!

De sämsta sakerna jag vet med den nya dumblis;
1. Han skriker för mycket, Dumbledore är lugn och höjer rösten ibland för att tillkalla uppmärksamhet när folk får panik, efter det sänker han rösten igen och talar lugnt och stilla.
2. Hans hår är för grått och jag kan inte förstå varför det ska ha den där löjliga tofsen? Dumbledores hår och skägg ska vara silverne.
3. Vart katten tar glasögonen vägen hela tiden? Ibland har han dem, ibland inte! Riktiga Dumbledore har dem alltid och brukar helatiden kika på folk över sina halvmånsformade glasögon.
4. Han är på tok för kort (nästan så att Harry är längre ju!!!), jag vet att det kan bero på att nya skådisen är kortare, men man kan ju göra som med Gandalf i Sagan om ringen filmerna, filma lite underifrån och så, för att få honom att verka längre.
5. Han är på tok för lite 'Dumbledore-ig', lixom... som nu i senaste filmen... ofta han ens frågar om det är någonting på G mellan Harry och Hermie, GAAAH!

Så, nu orkar jag inte klanka ner på honom mer, så nu kan jag bara säga att det är SKÖNT att Dumbledore är död (i filmerna iaf) så att man slipper honom.. dock kommer han säkert förstöra det fina slutet i HP 7 :'( .

/Ett stort Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore fan som är djupt besviken på den nya<3
Man ska inte dröja sig kvar vid drömmar och glömma att leva /Albus Dumbledore

JennnyJ
Uggla

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Ha<3Gi mån 04 jan 2010, 18:18

JennnyJ skrev:Eftersom vi ändå är inne på ämnet Dumbledore så kan jag också passa på att berätta att jag har läst någonstans (kommer inte ihåg varifrån) att han som spelar nya Dumbledore (har inte brytt mig om att lära mig hans namn) knappt har läst böckerna och att när han står framför kameran så spelar han inte Dumbledore, utan han 'spelar sig själv'.

Ni ANAR INTE hur förbannad jag blev när jag läste det! Lixom, Dumblis är min stora, STORA, favorit i Harry Potter och jag absoluuut älskade honom i ettan och tvåan, men sen..... Jag kan inte förstå att de kan förstöra en så älskad och viktig karaktär på det sättet... lixom... GAAAH!

De sämsta sakerna jag vet med den nya dumblis;
1. Han skriker för mycket, Dumbledore är lugn och höjer rösten ibland för att tillkalla uppmärksamhet när folk får panik, efter det sänker han rösten igen och talar lugnt och stilla.
2. Hans hår är för grått och jag kan inte förstå varför det ska ha den där löjliga tofsen? Dumbledores hår och skägg ska vara silverne.
3. Vart katten tar glasögonen vägen hela tiden? Ibland har han dem, ibland inte! Riktiga Dumbledore har dem alltid och brukar helatiden kika på folk över sina halvmånsformade glasögon.
4. Han är på tok för kort (nästan så att Harry är längre ju!!!), jag vet att det kan bero på att nya skådisen är kortare, men man kan ju göra som med Gandalf i Sagan om ringen filmerna, filma lite underifrån och så, för att få honom att verka längre.
5. Han är på tok för lite 'Dumbledore-ig', lixom... som nu i senaste filmen... ofta han ens frågar om det är någonting på G mellan Harry och Hermie, GAAAH!

Så, nu orkar jag inte klanka ner på honom mer, så nu kan jag bara säga att det är SKÖNT att Dumbledore är död (i filmerna iaf) så att man slipper honom.. dock kommer han säkert förstöra det fina slutet i HP 7 :'( .

/Ett stort Albus Percival Wulfric Brian Dumbledore fan som är djupt besviken på den nya<3

Faktiskt så håller jag med dig till punkt och pricka.

...han som spelar nya Dumbledore (har inte brytt mig om att lära mig hans namn) knappt har läst böckerna och att när han står framför kameran så spelar han inte Dumbledore, utan han 'spelar sig själv'.

Vaaa? :o

Jag kan ju upplysa dig med att den nya 'Dumblis' heter Michael Gambon
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Leroy ons 13 jan 2010, 22:14

HÅller med! :O det är helt galet x/
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Leroy tor 22 jul 2010, 14:34

Föresten, tror att begravningen kommer i början av 7:an, det verkar så på trailern ^^

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Inläggav Ida Sewer tor 22 jul 2010, 17:51

Leroy skrev:Föresten, tror att begravningen kommer i början av 7:an, det verkar så på trailern ^^

Ja, det får vi verkligen hoppas, annars är det SYND och SKAM!
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Leroy lör 24 jul 2010, 00:54

Synd och skam?? Ne inte SYND och SKAM utan SKANDAL! En av de viktigaste i 6 som också binder ihop 7 lite :/

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Inläggav Eilonwy mån 23 aug 2010, 09:32

Jag tycker fortfarande Dumbledores begravning skulle varit med i sexan ... det är där den hör hemma xD Och visst kan man göra som i början av sjätte filmen när man visade lite av det på ministeriet osv, men för det första tycker jag att det blir för likt, som om de inte har några nya idéer, och delvis för att man inte är i rätt stämning då; man har inte fått se Dumbledore dö innan (om man inte sett sjätte filmen direkt innan man såg den sjunde ...). Och, btw, jag håller med om vad JennyJ skrev om den nya Dumbledore u.u
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Yuki mån 23 aug 2010, 11:33

Bild
true story

har för mig att man iaf kommer få se graven, när voldy tar fläderstaven :3 hahah kommer ihåg när jag såg sexan för första gången, blev helt "VART TOG BEGRAVNINGEN VÄGEN?!?!?!?!"
Cuz I'll tell you what girls. It's a mans world out there. And to get ahead, you have to be stronger than a man. You have to be a woMAN. I am woman, hear me SMASH!

jag har en blogg.
andy six är min idol.

Användarvisningsbild
Yuki
Boggart

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav Eilonwy mån 23 aug 2010, 13:55

Yuki skrev:Bild
true story

har för mig att man iaf kommer få se graven, när voldy tar fläderstaven :3 hahah kommer ihåg när jag såg sexan för första gången, blev helt "VART TOG BEGRAVNINGEN VÄGEN?!?!?!?!"

Haha, fett bra bild! xD
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-filmerna