Flammande bägaren

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Flammande bägaren

Inläggav carpediem5 lör 22 nov 2008, 11:34

Hej!

Satt och kollade på HP-4 för några dagar sen och la märke till att Parvatitvillingarna var båda inne i Gryffindors uppehållsrum. Går inte Padma Patil i Ravenclaw?? Man får väl inte komma in i varandras uppehållsrum?
Själva scenen där dem går och håller varandra i armarna är när Ron precis har frågat ut Fleur Delacour och då säger Parvatitvillingarna hej i förbifarten och då frågar om dem vill gå på julbalen tillsammans med honom och Ron.

Jag tycker iaf att man måste vara bättre på att sätta karaktärerna i rätt situation. Det är ju helt fel att Padma går i Gryffindor..

//Sofie

carpediem5
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Re: Flammande bägaren

Inläggav nidam lör 22 nov 2008, 23:04

Jag vet!
Har också stört mig på det där!
Men filmskaparna orkar väl inte tänka så mycket på det där, tror väl inte att nån ska märka det...
Men dom som bara följer filmerna lägger ju knappast märke till det, ska fråga nån kompis som gör det :P... Men jag blir himlans störd på det!
When you want to give up and your heart's about to break
Remember that you're perfect; God makes no mistakes
- Welcome to wherever you are, Bon Jovi

Användarvisningsbild
nidam
Boggart

Inläggav Tinnituzz sön 23 nov 2008, 11:34

Kan det inte vara så att dom får ta med sig kompisar/syskon med hem till sitt uppehålls rum. (Men kanske inte brukar göra det)Harry kan ju gå in Rawenclaws uppehålls rum när han ska leda efter diademet, kanske lite skillnad,men i alla fall.
De har ju inte direkt nåt ställe att umgås på, om de vill ungås med andra från nåt annat elevhem.
Man ska aldrig lita på någonting som kan tänka på egen hand, om man inte kan se vilken hjärnan som finns bakom.

Användarvisningsbild
Tinnituzz
Akromantel

Inläggav Wonderfullie mån 05 jan 2009, 08:48

kan inte förstå varför de inte skulle få vara i varandras uppehållsrum, något måtta borde de få va : D

Wonderfullie
Boggart

Återgå till Harry Potter-filmerna