Diskutera DH1 (Spoiler Varning)

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: Diskutera DH1 (Spoiler Varning)

Inläggav padfoot lör 20 nov 2010, 01:57

tyxkte bara de va bra att dobby va med i början, dom har ju inte haft med honom i 4an, 5an eller 6an så han förtjänade lite extra tid i denhär filmen tycker jag

padfoot
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Eilonwy lör 20 nov 2010, 12:23

padfoot skrev:tyxkte bara de va bra att dobby va med i början, dom har ju inte haft med honom i 4an, 5an eller 6an så han förtjänade lite extra tid i denhär filmen tycker jag

Yeah, blev ju inte direkt sur när han ploppade upp ;)
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Mello lör 20 nov 2010, 14:29

Okej, eftersom jag skrev om filmen i bloggen här kan jag skriva det här med :}

Overall så var filmen JÄTTEBRA. Jag hatar tredje, fjärde och femte av hela mitt hjärta så det är så skönt att de äntligen börjar göra saker och ting bättre igen. Okej, jag gillar bara sjätte för Tom Feltons otroliga skådespelarinsats <3 så värt.
Sjunde var som sagt bra så jag tycker att ni få stackare där ute som inte sett den TAR OCH SER DEN. NU. Och här kommer mina åsikter, alltså spolers. Be ware.

Bill kom slutligen med och även om han inte såg ut som jag tänkt mig så är jag nöjd med Richard Fish.
Scenen där alla blir till Harry var episk! <3 Härligt att de tog med "we're identical"- citatet från twillingara, som förövrigt passar så mycket bättre i kortare hår *w*
DOBBY!? Åh, jag som egentligen aldrig gillat honom så mycket. Nu kunde jag inte motstå att klappa händerna när han har sitt tal om att vara fri och ha vänner, innan jag visste ordet av klappade hela biografen och hurrade. UNDERBARA MÄNNISKOR!? <3
Tom Felton, tvillingarna Phelps, Alan Rickman, Helena Boham Carter och många av de andra skådespelarna var som vanligt right on <3

MEN.
Vart har de gömt Charlie!? ,_, nu när de satt Alex Crockford som honom kan de väl ta med honom!
Jag saknade statyn vid Gordic's Hollow fastligt mycket.
Vad hände med vrålsexiga Tonks från förra filmen? Nog för att hon taggar ned, men bättre kan du, Natalia Tena!
Lite mer tyngd tycker jag de skulle ha lagt när George får förbannelsen på sig. Nu var det som om de aldrig riktigt oroade sig, örat sitter ju för sjutton kopplat till huvudet! (tandborstscenen var däremot awesome)

Jag har blandade åsikter om David Thewlis. Jag ÄLSKAR Lupin och tyckte han var det enda som gjorde tredje filmen värd. Det är bara därför jag ser den, annars kan man lika gärna ta den tiden till att läsa om boken. Men jag gjorde misstaget att se "Total Eclipse". Fy. Eftersom han har ett förhållande med Leonardo DiCaprio där tyckte jag som hängiven Sirius/Remus shippare att 'gud så trevligt *v*'. DET VAR DET INTE.
Hans roll är så patetisk med en gräsligt ful frisyr, till råga på allt, att jag har svårt för honom. Kärleken till Lupin övervinner det lite, men det är inte samma sak att se honom som Lupin längre. Wääh.
Se inte Total Eclipse om ni inte känner att ni måste. Jag varnar er.

Det var det jag hade att säga om filmen utan att sitta och skriva en hel bok om den *w*
Simply because you can breathe, doesn't mean you're alive, or that you really live.
Which came first, the music or the misery?

Användarvisningsbild
Mello
Mugglare

Blogg: Se blogg (11)

Inläggav Gubbar lör 20 nov 2010, 16:00

Ska åka och se filmen nu :D

Gubbar
Mugglare

Inläggav Hp Harry potter Hp sön 21 nov 2010, 17:53

Jag kom just hem från filmen den var BRA :D

Användarvisningsbild
Hp Harry potter Hp
Mugglare

Inläggav Ida Sewer tis 23 nov 2010, 18:06

(Spoilar... var tvungen att säga det xD)

Bästa filmen hittils, definitivt, håller med er som sagt det!! :D Älskade den, älskade känslan de lyckades skapa, och att nästan helt hålla sig till boken var det bästa de kunde gjort ; )
De gjorde verkligen Dobby rättvisa, med hans hjältemod <3 Och Draco Malfoy, när han så gott som gav trollstavarna till Harry! Han är en hjälte! ^^ (Nej, jag är inte partisk... xD)
Aaaaawesome med Ron-dödar-horrokrux-scenen, och när Harry dyker efter svärdet.
Det mesta var awesome ^^ Och hur gulligt som helst med Harry/Hermione-dansscenen. Jag säger bara det.
Och just det! "Sagan om de tre bröderna"-historien var otroligt fint gjord. Mycket fänglsande.

Och nu ska man bara tvingas längta ihjäl sig efter part 2... :/
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Dane tor 25 nov 2010, 18:50

Tror DH1 blev min nya favorit av alla HP-filmer som hittills kommit ut XD

Tyckte det var synd bara att Kreachers del blev så liten som den blev (hade verkligen velat se honom dänga en stekpanna i huvudet på Mundungus!), och Regulus del var ju inte heller lika stor... :(
Men förutom det var jag väl nöjd XD
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Love_HarryPotter ons 01 dec 2010, 20:11

i morrn ska jag se filmen igen med några kompisar. och en av dem har aldrig sett någon film förut och vi sa till henne att hon skulle säkert inte fatta någe men hon sa att hon tänkte föja med endå xP så vi får hålla tummarna för att hon gillar den och vill se dem andra filmerna oxå xP
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav Najoalwe tor 23 dec 2010, 21:09

Okej nu känner jag mig udda då jag måste säga att jag tycker tvärtemot exakt alla som har skrivit här! XD
Detta var den filmen som jag hittills har tyckt minst om i Hp serien.
Jag gillar humorn, t.ex älskar jag det här med "we're identical" som Mello nämnde, och även när (Antingen var det Fred eller George, jag minns inte vem) kommer in i rummet när Harry och Ginny kyssar varandra. :D Då var det liksom bara LOL! :lol:
Någonting som jag också tyckte var roligt i filmen var när Dobby sa: "Dobby menade inte att döda. Bara att lemlästa eller skada svårt." Dobby är bara för härlig! ;)
Men jag blev väldigt besviken av hur han såg ut, det var ju inte alls Dobby, först när jag såg honom undrade jag om dom hade tagit bort Dobby och lagt in någon annan husalf istället i filmen! :o
Jag tyckte inte att filmen var direkt dålig, men ingen höjdare precis. Hela den här grejen med Ron och Hermione blev jag uttråkad av, men när jag läste boken ÄLSKADE jag det! <3
Och jag tycker inte att det var bra att den blev så lik boken, för då vet man exakt vad som ska hända och blir inte överraskad och då tycker jag att det är ganska tråkigt. Vilket också är en stor anledning till att man ofta gör om många saker i filmatiseringar av böcker.
Annars kommer jag ihåg att det var coolt när "Bathilda förvandlades" till ormen Nagini.
Sen är det ju klart att jag måste tänka på att en anledning till att jag inte gillade filmen lika mycket som de andra är att den kändes väldigt halv, vilket den också är ju! :)
Men kort sagt, jag tyckte att filmen var lite smårolig emellanåt och hade sina poäng här och var, men överlag ganska långtråkig.
Men jag hoppas och tror att det kan bli lite mer action i nästa film, eftersom att det är så mycket som ska hända! :P
Bild

Användarvisningsbild
Najoalwe
Mugglare

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav Amber tor 26 maj 2011, 19:56

Jag gillade scenen med sagan om de tre bröderna. Bästa scenen i hela filmen ju! Kändes liksom lite Coraline-aktig, om ni fattar vad jag menar... :D

Annars var den väl inte så fantastisk... Bättre än HBP i alla fall och det är ju alltid något.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow!" - Jack Sparrow, Pirates of the Caribbean.

Användarvisningsbild
Amber
Mugglare

Föregående

Återgå till Harry Potter-filmerna