Diskutera DH1 (Spoiler Varning)

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Diskutera DH1 (Spoiler Varning)

Inläggav kristopher ons 17 nov 2010, 07:20

Såg att det inte fanns någon DH-tråd än ;) Så jag startade en ^_^
Anyways, någon som har sett DH1 redan? (Tar för givet att folk läser den här efter skolan/jobbet, haha ;P) Ska själv se den k l 15.10 (jag får springa från skolan -.-' but whatma gonna do? hoppas bara att jag inte får kvarsittning; på onsdagar får ALLA kvarsittning .___.) :D Den verkar skitbra efter alla klipp man sett xP

Någon speciell scen ni längtar till om ni inte sett den? :D Själv längtar jag till hela kapitlet "Dumbledores testamente" eller vad det nu hette ;) var länge sen jag läste DH XD
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Re: Diskutera DH1 (Spoiler Varning)

Inläggav Sev Fletcher ons 17 nov 2010, 15:50

Jag skall se den ikväll halv åtta :D
Längtar så helsike, kan inte minnas att jag någonsin varit så här taggad inför en hp-film :shock:

Längtar nog efter att få se Dobbys död, fast den är sorglig.
Och så det där kapitlet med Snapes minnen, men det är ju inte förrän i nästa film :(

OOOH jag Längtar ;D
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav kristopher ons 17 nov 2010, 18:45

Lätt den bästa hittils :D Även om specialeffekterna sög ... -.- Dobby såg verkligare ut i 2an än i 7an :? Alltså seriöst.
SPOILER SPOILER SPOILER SPOILER

Den slutar btw med att Voldemort snor the Elder Wand och använder den första gången. Och jag måste erkänna att jag blev förbannad när Dobby dyker upp redan i början av filmen >.>
Fast det mesta ägde ;D Sista scenen med trion är Dobbys begravning förresten :D Jag vet itne varför jag avslöjar allt det här ...
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Ha<3Gi ons 17 nov 2010, 21:13

Det spelar ju ingen roll för mig nu. Vi gick 17.30, tidigaste tiden i här i lilla Halmstad.
Jag tyckte filmen var bra. Bättre än HBP iaf. Jag vet att alla inte tycker så, så ni vet det.
Och kristopher, jag vet inte varför du avslöjade allt det där. ;)
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Lindberg fre 19 nov 2010, 11:01

Det är bra att det inte är avsnittet fläderstaven i första delen.
Jag skulle aldrig ha förlåtit de som spelat in filmen om Snape hade dött i första filmen
Nej här hjälper inga knytnävar.
Våldlöser ingenting.
Jag har stött på många översittare i mina dar och det finns bara ett sätt att hanskas med sådana.
Man måstr trotsa dom.

Ingenting är omöjligt så länge man tror på hjärtat i korten.

Lindberg
Trolldomsminister

Inläggav Sev Fletcher fre 19 nov 2010, 14:34

Oh jag älskade den här filmen :D
Den bästa HP filmen någonsin. De hade inte alls ändrat en massa på handlingen som de gjort i alla andra filmer. Typ det ända de ändrat var, som Kristopher sa, att Dobby kom redan i början och sedan när trion blev fast av Snapparna så blev det lixom lite oklart HUR Snapparna hittade dem.

Jag verkligen älskade den :D :D
Skall se den pånytt idag så kan ju i och för sig hända att jag kommer hem och hatar den ikväll ...
Fast jag tror inte det :)
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav Bellatrix fre 19 nov 2010, 15:48

Den va asbra!!! den som var mest lik boken. men de som inte läst fenixorden vet inte vad spegelskärvan var förnågot...de hade ändrat några saker(som när hermione blir torterad och när harry ska "rymma" från kråkboet och när de blir tagna an snapparna och inne på minesteriet och...) men det gjorde inte så mycket :) . J.K.Rowling va föresten me och gjorde den.

Bellatrix
Mugglare

Inläggav harry potter2 fre 19 nov 2010, 19:27

EFTERSOM ATT DE REDAN VARNATS FÖR SPOILER I TITELN SÅ KOMMER JAG ATT SKRIVA GANSKA SÅ FRITT NU!

Måste säga att jag bli förbannad när de står överallt att den ska släppas den 19 :O Hade velat se den tidigare om de gått aja, Kom i alla fall just hem efter att ha sätt den,

De är absolut den bästa filmen hitils. Tycker att dom häll sig väldigt mycket till boken, Tog med scener som dom aldrig skulle ha tagit med i vanliga fall. Som sagt så följer den boken väldigt bra och de gör den väldigt bra bara de.

Störde mig inte så mycket på något som de att de såg ut som dumbledores grav var på en Ö? Den ska ju inte vara på en Ö, De stör mig så in i helvete...
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Eilonwy fre 19 nov 2010, 21:15

Spoiler varning ... I guess.

GAAAH!!! Vad bra den var!!! Best HP film EVER!! Jag älskade Dobby, (som vanligt >_>) även om han var annorlunda animerad från den första filmen (varesig det är bra eller dåligt). Och när han dog, det var bara ... åh! Men de hoppade i musiken "Farewell to Dobby". De började mitt i, klippte till slutet och så var det över. I was like "wtf?"

Ok, ska prata om något annat än Dobby ... Isch! Svårt. Scenen med Bathilda Bagshot var obehagligt creepy D: Samma sak med gryffindors svärd-scenen, men jag gillade Ron & Hermione i den här filmen (i boken var jag inte så imponerad när jag läste igenom den... dramione ftw.)

Men scenen där de torterar hermione ... Omg, it looked like they raped her :O Bellatrix låg liksom på henne och sedan hörde man henne skrika xD Och när vi är inne på misstolkgrejer, i slutet när Voldemort tar sig in i Dumbledores grav ... Törnrosa var ett vackert barn ^^ Yeah, jag misstolkar typ allt.

Annars gillar jag att de följde boken så nära. Det var liksom ... bättre än de andra filmerna! Även om Ginny fortfarande var helt "Uäghh!!" så var hon ändå knappt med så whatever ^^ Seriöst, man kan verkligen inte gilla dem som ett par i filmerna. Det känns bara äckligt och naughty, medans det i böckerna är jättegulligt! De har verkligen slaktat dem två som par -.- nåväl, whatcha gonna do.

Vill säga att jag längtar till söndag, men då låter jag väl kränkande igen. Så jag längtar tills jag ser den igen, och annars säger jag bara ...

"My wife is in danger!"
"Ron ... you have no wife."
"Oh ... yeah."
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Love_HarryPotter fre 19 nov 2010, 23:52

Åhh! jag älskade filmen! ^^ Jag satt typ och nästa hoppade på stolen när jag såg den.
Jag grät i hela sista delen av filmen när dobby dog :'( <3
(min syrra kollade konstigt på mej -.- )
men jag älskade att dem hade blandat in lite humor i filmen. som tex när harry och hermione dansar x) älskade den delen<3 först satt jag o tänkte lixom vänta nu vad gör harry?! men sen satt jag bara o log massor xP
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Nästa

Återgå till Harry Potter-filmerna