Favoritfilm

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Vilken är er favorit HP-film?

Första - Harry Potter and the Philosopher's Stone
4
17%
Andra - Harry Potter and the Chamber of Secret
2
9%
Tredje - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
11
48%
Fjärde - Harry Potter and the Goblet of Fire
3
13%
Femte - Harry Potter and the Order of the Phoenix
3
13%

Antal röster : 23

Re: Favoritfilm

Inläggav Sev Fletcher tor 05 jun 2008, 08:45

Trean känns bäst gjord eftersom det inte känns som om allt händer på en gång. I fyran hinner filmen knappt börja så är vid första "uppgiften" Där följer sedan låååånga trååkiga minuter när Harry flyger på sin kvast. Om man inte har läst böcker förstår man knappast vad som händer överhuvudtaget i början. Det irriterar mej såå varje gång jag ser den.
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Sannz ons 11 jun 2008, 19:48

2,3,4

dom händer det mycket i!
Men jag är så jäkla besviken på 5:an! Jag älskade verkligen boken, hade sett framemot att få den på film (första gången jag läste boken först, och såg filmen sen n__n) men.. Schiesse! Jag blev sjukt besviken! Den var verkligen dålig..
Aja, -inte bli OT- Dom bästa var då 2,3,4.
Jag älskar att kolla på 4:an och sen på 1:an n__n Dirket efter varandra xD
Bild

Bill Kaulitz, the man in my dreams.. ~<3~
Tokio Hotel~~~~~

Ich schrei in die nacht für dich,,, Spring nicht
~Pervonisse~

Användarvisningsbild
Sannz
Mugglare

Inläggav Moony sön 29 jun 2008, 14:57

Grymt besviken på femman, </3
Första är dom ju grymt söta i! XD
Tvåan gillar jag, det händer så mkt i den Hemligheternas kammare och allt, den rä spännande!
Fyran är sådär... bäst är det i slutet då Harry möter, ja, ni vet vem XD

Sedan Trean som är den bästa enligt mig! ;D;D [dessutom är Harry väldigt snygg i den xD]
I trean får man träffa Sirius för första gången, och Remus Lupin <33 Den är spännande, och följer boken hyffsat. Trean is the best xD
“Skål för Harry Potter - pojken som överlevde!”

Användarvisningsbild
Moony
Mugglare

Inläggav kristopher ons 06 aug 2008, 23:02

nea skrev:Jag börjar tro att jag är den enda i hela världen som tycker att trean är bäst :shock: Jag tycker den är otroligt vacker, visuellt sett. Sen är det väldigt bra att de inte har tagit bort så himlarns mycket i den, femman var lite fiaskovarning, faktiskt. Enda bra med den filmen är slutet och scenerna med luna lovegood... möjligtvis också när Weasleytvillingarna sticker. Trean är bäst, ingen protest :D

Du är inte den enda. Trean är bäst, ingen protest :D
Jag tycker femman är så jävla ihoptryckt.
Fyran är också ihoptryckt, vad hände med Ritas hatbrev? Resten är ju (iallafall i filmen) trekampen!
Så kom ihåg Trean är bäst ingen protest :D
Senast redigerad av kristopher sön 26 jul 2009, 15:52, redigerad totalt 2 gånger.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Ghost lör 23 aug 2008, 21:56

Gör en lista över vilken som är bäst och vilken som är sämst. ;)
1. Trean
2. Ettan
3. Fyran
4. Tvåan
5. Femman
Så det är vad JAG tycker. ^^
But for now, let him sleep. For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.

Ghost
Drake

Inläggav Morotskaka ons 27 aug 2008, 18:08

Håller med om att 4:an och 5:an känns ihoptryckta. 1:an, 2:an och 3:an kan man se nästan hur många gånger som helst utan att tröttna, men det kan man inte riktigt med dem andra.
Själv tycker jag att dem två sista filmerna saknar " Hogwarts stämmningen ", som J.K Rowling beskriver så bra och som också finns i dem första filmerna.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Longbottom ons 27 aug 2008, 18:41

Jag kan inte välja vilken som är bäst utav trean och feman...
Jag älskar när Harry åker nattnussen i 3an och också att det är så mycket om Sirius i 3an.
I femman älskar jag när Harry flyger med moody och dom, den scenen är så bäst. Och när dom är i ministriet är så coolt.
Me like!
- And so the lion fell in love with the lamb.
- What a stupid lamb.
- What a sick, masochistic lion.

Användarvisningsbild
Longbottom
Boggart

Inläggav Ghost sön 31 aug 2008, 19:33

Sev Fletcher skrev:Trean känns bäst gjord eftersom det inte känns som om allt händer på en gång. I fyran hinner filmen knappt börja så är vid första "uppgiften" Där följer sedan låååånga trååkiga minuter när Harry flyger på sin kvast. Om man inte har läst böcker förstår man knappast vad som händer överhuvudtaget i början. Det irriterar mej såå varje gång jag ser den.

Jag hade inte läst boken när jag såg filmen första gången. :oops: Lite pinsamt, hehehe...
Men hur som helst, jag fattade allt jättebra!
But for now, let him sleep. For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.

Ghost
Drake

Inläggav kristopher sön 21 sep 2008, 18:59

Hade inte heller läst klart boken när filmen kom ut (hade inte läst sista trekampen), lite pinsamt :oops:
Men jag förstod allt jätte bra. Trodde jag i alla fall. Jag missuppfattade det mesta.
Senast redigerad av kristopher ons 07 jan 2009, 13:44, redigerad totalt 1 gång.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Calandrella sön 26 okt 2008, 13:40

Första filmen är bäst, eftersom den avviker minst från boken, och för att boken är den näst bästa av böckerna. Dessutom är Richard Harris med som Dumbledore, och de har skolklädnader hela tiden. För övrigt finns en mycket läsvärd recension/uppsats om Harry Potter-filmerna på Internet, se http://www.rejbrand.se/rejbrand/dokument/duveholm/HarryPotter.pdf. Den behandlar tyvärr bara de första fyra filmerna.
It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.
-Albus Dumbledore
----
Jag hette tidigare Bokfrände.

Calandrella
Husalf

Föregående

Återgå till Harry Potter-filmerna