Favoritfilm

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Vilken är er favorit HP-film?

Första - Harry Potter and the Philosopher's Stone
4
17%
Andra - Harry Potter and the Chamber of Secret
2
9%
Tredje - Harry Potter and the Prisoner of Azkaban
11
48%
Fjärde - Harry Potter and the Goblet of Fire
3
13%
Femte - Harry Potter and the Order of the Phoenix
3
13%

Antal röster : 23

Favoritfilm

Inläggav dobby sön 06 apr 2008, 15:27

Fanns en sån här tråd bland HP-böckerna, så det passar ju bra med en om filmerna också.
Vilken är er favorit av de som hittils har kommit ut? Och varför?

Själv får jag återkomma i den här frågan för jag tycker det är riktigt svårt... första filmen är ju i alla fall väldigt gullig, håller ni inte med? ;)
Harry... Potter...

dobby
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Re: Favoritfilm

Inläggav Ginny Weasley sön 06 apr 2008, 15:55

Hmm jag tycker nog att fjärde filmen är bäst. Första filmen tycker jag var väldigt gullig i början men nu är den så booring så att jag dör varje gång jag tvingas genomlida den. Visst, de är lite småsöta och de följer handlingen i boken hela vägen, men det är ju inte direkt nån action.
Andra boken gillar jag inte lika mycket som de andra böckerna och filmen är väl ganska bra, tredje boken stör jag mig på att de har så fula kläder genom hela filmen så att det inte går att koncentrera sig (och då hade man inte heller vant sig vid det nya slottet).
Fjärde filmen tycker jag är bäst som film sett för att det händer saker, den är snyggt gjord med fortfarande lite humorinslag, men synd att man inte fick se världsmästerskapsfinalen spelas.
Femte filmen var också helt okej men otroligt ihoptryckt, tycker jag.
The last enemy that shall be destroyed is death

Användarvisningsbild
Ginny Weasley
Mugglare

Inläggav dobby sön 06 apr 2008, 17:03

Jo faktiskt, nu när du säger det så tror jag faktiskt att jag gillar fyran bäst. Speciellt scenen när eleverna från Durmstrang och Beauxbaton anländer, det är väldigt snyggt gjort! Fjärde boken tycker jag dock är en av de mindre bra. Som du också sa, Ginny, så känns femte filmen bara ihoptryckt och bara hastas igenom för att allt ska komma med (vilket det ändå inte gjorde). Så, fjärde filmen blir nog min slutgiltiga favorit också!
Harry... Potter...

dobby
Mugglare

Inläggav nea mån 07 apr 2008, 13:36

Jag börjar tro att jag är den enda i hela världen som tycker att trean är bäst :shock: Jag tycker den är otroligt vacker, visuellt sett. Sen är det väldigt bra att de inte har tagit bort så himlarns mycket i den, femman var lite fiaskovarning, faktiskt. Enda bra med den filmen är slutet och scenerna med luna lovegood... möjligtvis också när Weasleytvillingarna sticker. Trean är bäst, ingen protest :D
"NOT MY DAUGHTER, YOU BITCH!!!!!!"

nea
Akromantel

Inläggav Eddie mån 07 apr 2008, 18:20

Jag tycker att tvåan var lätt bäst :) Jag var cirka 11 år när jag såg den första Harry Potter-filmen och lite äldre när jag såg tvåan. Sen dess har dem inte varit lika bra, vet inte om det beror på åldern. Trean var helt okej, men fyran var dålig och femman var asdålig!

Användarvisningsbild
Eddie
Akromantel

Inläggav Maria mån 07 apr 2008, 18:58

Tvåan :D

Användarvisningsbild
Maria
Akromantel

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ginny Weasley mån 07 apr 2008, 20:04

nea skrev:Jag börjar tro att jag är den enda i hela världen som tycker att trean är bäst :shock: Jag tycker den är otroligt vacker, visuellt sett. Sen är det väldigt bra att de inte har tagit bort så himlarns mycket i den, femman var lite fiaskovarning, faktiskt. Enda bra med den filmen är slutet och scenerna med luna lovegood... möjligtvis också när Weasleytvillingarna sticker. Trean är bäst, ingen protest :D

jag håller med om att de scenerna du nämner är ganska bra, FÖRUTOM att det i filmen visas som att Harry håller på att bli kär i Luna eller nåt! inte rätt..
The last enemy that shall be destroyed is death

Användarvisningsbild
Ginny Weasley
Mugglare

Inläggav dobby tis 08 apr 2008, 14:56

Måste bara säga att jag tycker att andra filmen är den som är nära på lika bra som boken. Tycker den handlingen gjorde sig bra på film, i boken känns den lite ensidig när en efter en blir överfallen: det blev bättre på filmen tycker jag i alla fall!
Harry... Potter...

dobby
Mugglare

Inläggav Maria tis 08 apr 2008, 16:49

dobby skrev:Måste bara säga att jag tycker att andra filmen är den som är nära på lika bra som boken. Tycker den handlingen gjorde sig bra på film, i boken känns den lite ensidig när en efter en blir överfallen: det blev bättre på filmen tycker jag i alla fall!

Tvåan är riktigt bra jämfört med de andra. Resterande är nästan helt värdelösa... speciellt femman, riktigt besviken på den.

Användarvisningsbild
Maria
Akromantel

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Emelinaa tis 27 maj 2008, 18:16

Hum. Första filmen är jättesöt och jag minns när jag såg den första gången. Har sett den upp mot tio gånger nu och skulle kunna se den många gånger till. Jag anser att trean är bäst för att handlingen är den bästa då. Fyran är sämst!
Femte filmen är jäkligt snyggt gjord tycker jag (som håller på med film). Tvåan är liksom lite mitt i mellan.

Användarvisningsbild
Emelinaa
Mugglare

Nästa

Återgå till Harry Potter-filmerna