Filmerna förstör

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: Filmerna förstör

Inläggav nagini sön 02 nov 2008, 14:28

jag avskyr filmerna, verkligen!
daniel radcliffe är så ful så man vill kräkas, och han har alldeles fel benstruktur i ansiktet, fel ansiktsform, fel mun, fel hår (som är brunt!), fel ögon (blå, vilket de som filmat fokuserat på, med tanke på närbilder på hans ögon och dyl) och dessutom är han längre än ron, vilket är fel fel fel.
ron är ganska bra, men han ska var längre, magrare och ha längre näsa. bla.
hermione är alldeles för söt och har platt hår.
fred och george är nästan blonda i femte filmen, blonda!

och dessutom har de gjort personligheterna alldeles fel, de är alldeles för rädda och mesiga och hermione gråter nästan alltid. de har tagit bort all humor som finns i böckerna.

okej förlåt nu låter jag helt virrig och mesig och konstig (vilket jag säkert är), men jag blir arg när folk säger att de gillar filmerna och säger att de inte läst böckerna. filmerna suger!
och det är SKAM och inget annat att de flesta människor tänker på filmerna när man säger harry potter och inte böckerna.
chudley cannons

Användarvisningsbild
nagini
Husalf

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav kristopher sön 02 nov 2008, 14:39

Calandrella skrev:Jag tycker faktiskt att det inte förstör, eftersom de ser ut som jag tänkt mig. Förutom några: Remus Lupin, Dolores Umbridge och Sybilla Trelawney. Dock spelar utseendet ingen roll, anser jag, så det är inget stort problem.

Umbridge gav mig verkligen en chock.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav klant lör 08 nov 2008, 10:05

Hermione ska ju ha nästa nlika burrigt hår som Hagrid, iallafall i min fantasi. I filmerna så är det ju så platt så man inte kan förstå att folk blir så förvånade på julbalen.
Sedan så håller jag med om att de är lite mesiga/rädda i filmerna. Det känns nästan som om de kör på att flickor ska vara mesiga.

Men framför allt i spelen så är Hermeone rädda, Ron "korkad" och Harry Hjälten. Iallafall om man hör på "berättarrösten".

klant
Mugglare

Inläggav miss malfoy lör 08 nov 2008, 20:01

nagini skrev:jag avskyr filmerna, verkligen!
daniel radcliffe är så ful så man vill kräkas, och han har alldeles fel benstruktur i ansiktet, fel ansiktsform, fel mun, fel hår (som är brunt!), fel ögon (blå, vilket de som filmat fokuserat på, med tanke på närbilder på hans ögon och dyl) och dessutom är han längre än ron, vilket är fel fel fel.
ron är ganska bra, men han ska var längre, magrare och ha längre näsa. bla.
hermione är alldeles för söt och har platt hår.
fred och george är nästan blonda i femte filmen, blonda!

och dessutom har de gjort personligheterna alldeles fel, de är alldeles för rädda och mesiga och hermione gråter nästan alltid. de har tagit bort all humor som finns i böckerna.

okej förlåt nu låter jag helt virrig och mesig och konstig (vilket jag säkert är), men jag blir arg när folk säger att de gillar filmerna och säger att de inte läst böckerna. filmerna suger!
och det är SKAM och inget annat att de flesta människor tänker på filmerna när man säger harry potter och inte böckerna.

TACK, jag skickar en high five genom cyberrymden! ;)
Draco's girl through and through.

Användarvisningsbild
miss malfoy
Ghoul

Inläggav klua tis 26 maj 2009, 08:51

jag tycker att filmerna är jätte bra och Daniel är jätte bra som harry potter. jag älskar filmerna och längtar till harry potter och halvblodsprinsen :D

klua
Mugglare

Inläggav harry potter2 tis 26 maj 2009, 14:59

haha. Kanske har svarat på denna tråd förut. Orkar inte kolla i genom. Men i alla fall tycker jag filmerna förstör till viss del. Te.x när dom byter ut personer som dom har gjort i bland. Vid andra sidan tycker jag att dom är bra på ett annat sätt. Nu tänker sig nog alla att han som spelar Harry, Att de är så harry ser ut i böckerna också om man har lite fantasi.
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav ElefantiS ons 10 jun 2009, 13:53

kristopher skrev:
Calandrella skrev:Jag tycker faktiskt att det inte förstör, eftersom de ser ut som jag tänkt mig. Förutom några: Remus Lupin, Dolores Umbridge och Sybilla Trelawney. Dock spelar utseendet ingen roll, anser jag, så det är inget stort problem.

Umbridge gav mig verkligen en chock.

Håller helt klart med er, speciellt Calandrella. Remus såg jag som lite äldre ( faktist, fast inte på ett gammalt sätt, mer i klädseln å på hårfrisyren ) Umbridge såg jag som MYCKET flickigare i min fantsi å Sybilla som insvept i sjalar ( som det står i böckerna ), så det håller jag med om. Men jag tycker att Radcliffe har HÅRET Bajskonstigt. I boken ska han ha ruffsigt, i filmen ( Fenixorden tängker jag då på ) har han PLATT hår!! Men, Som Calandrella säger kan jag inte säga att filmerna förstör böckerna, jag har delat upp filmerna å böckerna i olika delar v hjärnan, så jag har olika personer i filmerna å böckerna :D

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Voldermort lör 29 aug 2009, 10:20

Det är synd att Daniel är allergisk mot linser. D; Och att Hermiones hår bara är stort och burrigt i ettan och tvåan. :o

Sen är ju ha som spelar Dumbledore nu (han i början ägde <3) är ju bara läskig med sin tofs i skägget - som också har någon konstig pärla fastknuten i en tråd där - och har någon märkt att han har samma kläder på sig jämt, den där grå-blå grejen? D: Å HAN ÄR ALDRIG LUGN, behöver jag påminna er om "DIDYAHPUTYAHNAMEHINDAHGOBLETOFFIYAHHHhklmS?!?!?!!?"
the dark lord has returned

jag vet att jag är VOLDEMORT inte voldermort men skitsamma, voldermort är mycket spexigare

Voldermort
Mugglare

Inläggav Ida Sewer lör 29 aug 2009, 21:14

Voldermort skrev:Det är synd att Daniel är allergisk mot linser. D; Och att Hermiones hår bara är stort och burrigt i ettan och tvåan. :o

Sen är ju ha som spelar Dumbledore nu (han i början ägde <3) är ju bara läskig med sin tofs i skägget - som också har någon konstig pärla fastknuten i en tråd där - och har någon märkt att han har samma kläder på sig jämt, den där grå-blå grejen? D: Å HAN ÄR ALDRIG LUGN, behöver jag påminna er om "DIDYAHPUTYAHNAMEHINDAHGOBLETOFFIYAHHHhklmS?!?!?!!?"

Jag avskyr Dumbledores fula klädnad, den är hemsk OO Den första Dumbledoren var långt mycket bättre än den nuvarande, som han är nu är han som en tickande bomb :?
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Yuki lör 29 aug 2009, 21:18

Voldermort skrev:Det är synd att Daniel är allergisk mot linser. D; Och att Hermiones hår bara är stort och burrigt i ettan och tvåan. :o

Vilken blå-grå grej? xD
Cuz I'll tell you what girls. It's a mans world out there. And to get ahead, you have to be stronger than a man. You have to be a woMAN. I am woman, hear me SMASH!

jag har en blogg.
andy six är min idol.

Användarvisningsbild
Yuki
Boggart

Blogg: Se blogg (3)

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-filmerna