Filmerna förstör

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Filmerna förstör

Inläggav Johan mån 07 jul 2008, 11:23

Tycker ni inte att Harry Potter-filmerna förstör fantasin?

När man läser böckerna så föreställer man sig karaktärerna på ett eget sätt, men när man har sett filmerna så stämmer det inte alls överrens med fantasin och hela saken är förstörd. Det blir ju till slut som så att så som skådespelarna ser ut, så ser även figurerna ut i fantasin.. snacka om att förstöra.

Hur är det för er?

Användarvisningsbild
Johan
Uggla

Blogg: Se blogg (0)

Re: Filmerna förstör

Inläggav Stoffe Potter tis 15 jul 2008, 13:07

Filmerna förstör inte. Självklart kan inte karaktärerna i filmen se ut precis som alla har tänkt sig. De ser ut som regissören tänkt sig. Regissören och film-teamet följer böckernas beskrivningar nogrannt när de gör kostymer och make-up. Jag har inga problem med Harry Potter-filmerna eftersom skådespelarna gestaltar karaktärerna väldigt bra, och de ser ut precis som jag föreställt mig.

Stoffe Potter
Mugglare

Inläggav miss malfoy sön 20 jul 2008, 21:36

Stoffe Potter skrev:Självklart kan inte karaktärerna i filmen se ut precis som alla har tänkt sig. De ser ut som regissören tänkt sig. Regissören och film-teamet följer böckernas beskrivningar nogrannt när de gör kostymer och make-up.

I så fall tycker jag faktiskt att de kunde kostat på sig ett par gröna linser till daniel radcliff - hans ögon är ju blå i filmen!
Draco's girl through and through.

Användarvisningsbild
miss malfoy
Ghoul

Inläggav kristopher mån 11 aug 2008, 16:03

Håller jag verkligen med om, att hans ögon var blå förstörde det för stackars Severus.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav carpediem5 ons 13 aug 2008, 20:27

När jag läste Flammande bägaren för första gången stod det bland annat att Moody hade träben, vilket han inte har i filmen och hans utseende i allmänhet i filmen är inte alls som det står i boken. Tycker det är väldigt dåligt, jag började skratta första gången jag såg han i en Harry Potter klisterbok, kunde ju försökt lite mer.. :?

carpediem5
Mugglare

Inläggav SeverusForPresident tor 14 aug 2008, 18:23

carpediem5 skrev:När jag läste Flammande bägaren för första gången stod det bland annat att Moody hade träben, vilket han inte har i filmen och hans utseende i allmänhet i filmen är inte alls som det står i boken.

Men han har väl typ ett järnben xD
-The last enemy that shall be defeated is death-

Användarvisningsbild
SeverusForPresident
Ghoul

Inläggav Ghost sön 24 aug 2008, 17:11

SeverusForPresident skrev:
carpediem5 skrev:När jag läste Flammande bägaren för första gången stod det bland annat att Moody hade träben, vilket han inte har i filmen och hans utseende i allmänhet i filmen är inte alls som det står i boken.

Men han har väl typ ett järnben xD

Jag tycker Moody är jättelyckad i filmen i alla fall ;) Ser lika hemsk ut som jag tänkte mig, fast värre, hihi. :D
But for now, let him sleep. For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud.

Ghost
Drake

Inläggav LoveHP lör 18 okt 2008, 13:30

Varje gång jag läser en HP bok ser jag skådespelarna framför mig. Men det förstör inte.
Det har gett mig en klarare bild i det hela :D Tycker dem gjorde jätte bra val när dem valde skådespelare!
DEm ser ut precis om jag hade kunnat tänka mig. Fast Daniel borde INTE ha klippt sig... Det ser fult ut på honom.
Han ska ha ruffsigt hår <3
- Låt mig gissa, du litade på din instinkt va?
- Ja, ibland har den rätt!
- Öhm, Sokka... du vet väl att nordpolen ligger åt det hållet?
- Och ibland har den fel!

Användarvisningsbild
LoveHP
Drake

Inläggav Calandrella sön 26 okt 2008, 13:30

Jag tycker faktiskt att det inte förstör, eftersom de ser ut som jag tänkt mig. Förutom några: Remus Lupin, Dolores Umbridge och Sybilla Trelawney. Dock spelar utseendet ingen roll, anser jag, så det är inget stort problem.
It is our choices, Harry, that show what we truly are, far more than our abilities.
-Albus Dumbledore
----
Jag hette tidigare Bokfrände.

Calandrella
Husalf

Inläggav Longbottom sön 26 okt 2008, 20:19

Jag tycker inte heller att det förstör det har snarare gett mig en bättre bild av det hela (:
- And so the lion fell in love with the lamb.
- What a stupid lamb.
- What a sick, masochistic lion.

Användarvisningsbild
Longbottom
Boggart

Nästa

Återgå till Harry Potter-filmerna