Filmerna förstör

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Re: Filmerna förstör

Inläggav SeverusForPresident sön 30 aug 2009, 19:42

Yuki skrev:
Voldermort skrev:Det är synd att Daniel är allergisk mot linser. D; Och att Hermiones hår bara är stort och burrigt i ettan och tvåan. :o

Sen är ju ha som spelar Dumbledore nu (han i början ägde <3) är ju bara läskig med sin tofs i skägget - som också har någon konstig pärla fastknuten i en tråd där - och har någon märkt att han har samma kläder på sig jämt, den där grå-blå grejen? D: Å HAN ÄR ALDRIG LUGN, behöver jag påminna er om "DIDYAHPUTYAHNAMEHINDAHGOBLETOFFIYAHHHhklmS?!?!?!!?"

Vilken blå-grå grej? xD

klänningen ;)
-The last enemy that shall be defeated is death-

Användarvisningsbild
SeverusForPresident
Ghoul

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav LoveHP ons 18 nov 2009, 19:15

SeverusForPresident skrev:
Yuki skrev:
Voldermort skrev:Det är synd att Daniel är allergisk mot linser. D; Och att Hermiones hår bara är stort och burrigt i ettan och tvåan. :o

Sen är ju ha som spelar Dumbledore nu (han i början ägde <3) är ju bara läskig med sin tofs i skägget - som också har någon konstig pärla fastknuten i en tråd där - och har någon märkt att han har samma kläder på sig jämt, den där grå-blå grejen? D: Å HAN ÄR ALDRIG LUGN, behöver jag påminna er om "DIDYAHPUTYAHNAMEHINDAHGOBLETOFFIYAHHHhklmS?!?!?!!?"

Vilken blå-grå grej? xD

klänningen ;)

Någon borde shoppa!
- Låt mig gissa, du litade på din instinkt va?
- Ja, ibland har den rätt!
- Öhm, Sokka... du vet väl att nordpolen ligger åt det hållet?
- Och ibland har den fel!

Användarvisningsbild
LoveHP
Drake

Inläggav tigrarna sön 20 dec 2009, 17:10

Jag tycker inte att filmerna förstör någånting det är bara bra att man får se hur skådespelarna ser ut.

tigrarna
Mugglare

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav Dane ons 23 dec 2009, 22:38

Näe, för mig har de inte förstört någonting.
Lupin och Sirius är inte alls som jag föreställt mig men det kan jag leva med, kommer alltid ha min egna bild av dom ändå så :)

Däremot är jag fi**igt irriterad på hur mycket dom ändrade på i trean, det var filmen jag mest såg fram emot eftersom boken är min favorit bland de sju, och jag var så förbannat besviken - är det fortfarande också... Kan inte ens njuta av den för jag sitter bara och skriker ut "FEEL!" när jag ser den -.-
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Amber tor 26 maj 2011, 19:42

Jag tycker filmerna är lite (eller mycket) av en besvikelse. Ettan var den enda som var riktigt bra, jag tyckte verkligen att de fångade Harry Pottermagin i den. Sen gick det utför. Tvåan var smått tråkig och trean går väl att leva med men fyran, femman och framför allt sexan var bara blä! De var faktiskt så dåliga att jag knappt kommer ihåg dem. Jag kommer ihåg mer från dataspelen som bygger på femte och sjätte filmen, för sjutton! (Dataspelet som bygger på fyran är dåligt, det är det minsta man kan säga om det.)

Ska vi snacka skådespelare är det samma sak. Skådespelarna i första filmen var perfekta men sen... Usch! De jag hatar allra mest är han gubben som spelar Remus, Gary Oldman som framställer Sirius som en galning (JK nämner mer än en gång att Sirius faktiskt inte blev galen i Azkaban så som många andra), och sen han där som spelar James i första filmen (Erisedspegeln ni vet). Han där som spelar James har ju för fanta typ kostym på sig! Känns det som James, eller? Alan Rickman, Helena Bonham Carter, Maggie Smith och han där som spelar Dumbledore i första filmen är typ de enda skådespelare som verkligen passar som sina karaktärer.

(Som man kanske förstår av mitt alldeles för långa inlägg, gillar jag inte filmerna särskilt mycket.)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow!" - Jack Sparrow, Pirates of the Caribbean.

Användarvisningsbild
Amber
Mugglare

Inläggav July fre 29 jul 2011, 20:49

Amber skrev:Jag tycker filmerna är lite (eller mycket) av en besvikelse. Ettan var den enda som var riktigt bra, jag tyckte verkligen att de fångade Harry Pottermagin i den. Sen gick det utför. Tvåan var smått tråkig och trean går väl att leva med men fyran, femman och framför allt sexan var bara blä! De var faktiskt så dåliga att jag knappt kommer ihåg dem. Jag kommer ihåg mer från dataspelen som bygger på femte och sjätte filmen, för sjutton! (Dataspelet som bygger på fyran är dåligt, det är det minsta man kan säga om det.)

Ska vi snacka skådespelare är det samma sak. Skådespelarna i första filmen var perfekta men sen... Usch! De jag hatar allra mest är han gubben som spelar Remus, Gary Oldman som framställer Sirius som en galning (JK nämner mer än en gång att Sirius faktiskt inte blev galen i Azkaban så som många andra), och sen han där som spelar James i första filmen (Erisedspegeln ni vet). Han där som spelar James har ju för fanta typ kostym på sig! Känns det som James, eller? Alan Rickman, Helena Bonham Carter, Maggie Smith och han där som spelar Dumbledore i första filmen är typ de enda skådespelare som verkligen passar som sina karaktärer.

(Som man kanske förstår av mitt alldeles för långa inlägg, gillar jag inte filmerna särskilt mycket.)

jag håller verkligen med dig!
Föresten vad hände med Peeves? Fick inte han vara med? Jag blev oerhört besviken :(

July
Mugglare

Föregående

Återgå till Harry Potter-filmerna