Hur gammal var du när du började se HPfilmerna?

Diskutera Harry Potter-filmerna i detta forum. Här kan ni diskutera allt från skådespelarna till vad ni vill se i de kommande filmerna.

Hur gammal var du när du började se HPfilmerna?

Inläggav tigrarna sön 20 dec 2009, 16:59

Det skulle vara roligt att höra hur gamla ni var när ni började se på HPfilmerna.

tigrarna
Mugglare

Blogg: Se blogg (1)

Re: Hur gammal var du när du började se HPfilmerna?

Inläggav ElefantiS mån 21 dec 2009, 12:45

Jag var nog 7-8, då andra filmen just kommit ut. Jag hade precis läst ut andra boken, och då blev det så att jag var 7-8 när jag såg den...

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav harry potter2 mån 21 dec 2009, 16:46

Kommer inte riktigt ihåg men skulle gissa på att jag var 6-8 år. Jag kommer aldrig att glömma de. Av någon anledning så hade jag bestämt mig för att jag hatade allt som hade med harry potter att göra. Men så var vi hos ett par kompisar och så övertalade dom mig att kolla på den första filmen (De var i alla fall den enda som fanns just då. ) jag började gilla den direkt och dagen efter så tvingade jag min mamma och pappa att köpa filmen åt mig, Och så kollade jag på den ett par gånger sedan kom film nummer 2 och sedan om jag inte minns fel så började jag "höra" på harry potter ljudböckerna. Har för mig att bok nummer 5 kom ut något år efter att jag var klar med nummer 4 eller något sådant sedan har jag som alla andra väntat på nästa bok hela tiden.
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Ida Sewer tis 22 dec 2009, 11:13

Haha, jag hade också av någon okänd anledning bestämt mig för att jag hatade allt som hade med Harry Potter att göra xD Men när jag var tio år såg jag Hemligheternas kammare hemma hos en kompis och jag tyckte bara att den var konstig och osammanhängande, minns jag... Haha sen tvingade samma kompis mig att se ettan och trean också, sen när jag var elva gick jag självmant med henne på fjärde filmen som hade premiär då och... sen var jag fast :P
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Dane ons 23 dec 2009, 22:45

Jag avskydde hela hysterin runt HP när den kom, fattade inte vad som kunde göra böckerna så bra....
Sen i högstadiet höll en tjej i min klass bokrecension om Flammande bägaren och jag märkte att jag faktiskt satt helt fångad av vad hon berättade :?
Någon månad senare var det dags för julmarknad i skolan, skulle åka dit med min gudmor och för att fördriva tiden före vi for stack hon Fången från Azkaban i mina händer. Tvekade lite, sen satte jag mig och läste.... Slutade med att jag lånade den och att jag läst ut den nästa morgon :lol:
På den vägen var det, och nu fattar jag inte hur jag ens kunde dissa serien i början ;)

Iaf - jag var i högstadiet när jag började läsa HP-böckerna, fyran hade just kommit ut på svenska.... Sen fick jag första filmen till julklapp året därpå. Minns inte alls vilket år det var eller hur gammal jag var bara ^^'
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Sev Fletcher mån 11 jan 2010, 18:36

Jag hatade OXÅ Harry Potter innan jag började läsa böckerna xD
Såg första filmen när jag var 7 år. Fick den i julklapp :) Blev inte fast då utan först ett halv år senare när jag började läsa anra boken.
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav kristopher tor 10 jun 2010, 18:58

Jag och min kusin satt och tjuvkollade på PS när min äldre kusin och hennes kompis såg den. De tyckte vi var för små för att se den :D Var kanske tre/fyra då. Lol, fattar inte hur jag kunde tycka att Voldemort var läskig, han ser ju bara löjlig ut, både i PS och de senaste filmerna. Mamma började läsa HP för mig när jag var fem, och strax efter såg jag CoS på bio.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Pangea mån 22 nov 2010, 19:02

Jag såg den första filmen när jag var 6 år och mina föräldrar började läsa böckerna för mig när jag var ganska liten, kanske 5-6 år. Jag har alltid älskat Harry Potter och kommer alltid att göra det.

Pangea
Mugglare

Inläggav LuckeMasse tis 23 nov 2010, 17:14

Här är en liten historia:

Jag var 4 år och var hos grannen och hans storebrorsa satt och kollade på den första filmen som nyss hade kommit ut på VHS (Jag vet haha). Jag såg den och vart skrämd från vettet av trollet lol. Sen så skulle jag gå hem när det var mörkt ute... fan jag vågade inte.

LuckeMasse
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (4)

Inläggav Eilonwy lör 27 nov 2010, 21:16

Jag såg den när jag var 4-5 år, och skulle hem från en kompis som hade födelsedagsfest. Mamma hämtade mig och sa att "vi har köpt Harry Potter på video!", och jag visste att det var en populär film på bio ... så jag sprang hem och tittade på den ^^ Och tyckte den var jääättebra, sedan dröjde det 6 år innan jag läste böckerna (var inte så mycket för böcker när jag var liten O.o)
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Nästa

Återgå till Harry Potter-filmerna