Materialet

Ett forum för er som vill diskutera samtliga Harry Potter-böckerna.

Re: Materialet

Inläggav Morotskaka lör 07 nov 2009, 15:50

Jag hade med mig ettan på stranden i somras och då var det någon som spillde kaffe på halva sidorna. Inte där texten är dock utan mellanrummet innan!!;P Och sen är femmans sidor jävligt lösa.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Leroy sön 08 nov 2009, 19:06

Morotskaka skrev:Jag hade med mig ettan på stranden i somras och då var det någon som spillde kaffe på halva sidorna. Inte där texten är dock utan mellanrummet innan!!;P Och sen är femmans sidor jävligt lösa.

Sånt är jävligt tråkigt :/ att sånt händer, men på något sätt så hålller sig mina ^^<3
"Before you judge me...Try hard to love me" - Michael Jackson!<3

Användarvisningsbild
Leroy
Dementor

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Bellatrix tis 27 apr 2010, 16:54

Ja de är lite sköra. på min dödsrelikerna har ryggen nastan losnat och en sida har losnat helt.
och dessutom har jag märkt att guldtext lättare skavs bort än silvertext.

Bellatrix
Mugglare

Inläggav Fawkes fre 01 apr 2011, 18:38

Ryggen på min Fenixorden har lossnat helt, och sidorna går väldigt lätt sönder när man bläddrar, de sitter liksom inte helt fast, utan som i "prickar", som när den är streckat för att man ska riva av når :s

Fawkes
Mugglare

Inläggav Ha<3Gi fre 01 apr 2011, 18:44

Fawkes skrev:Ryggen på min Fenixorden har lossnat helt, och sidorna går väldigt lätt sönder när man bläddrar, de sitter liksom inte helt fast, utan som i "prickar", som när den är streckat för att man ska riva av når :s

"Prickarna" tror jag att jag kan förklara, men om du inte vill låter jag bli.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav Fawkes lör 02 apr 2011, 10:06

Ha<3Gi skrev:
Fawkes skrev:Ryggen på min Fenixorden har lossnat helt, och sidorna går väldigt lätt sönder när man bläddrar, de sitter liksom inte helt fast, utan som i "prickar", som när den är streckat för att man ska riva av når :s

Du får gärna förklara, vill gärna veta anledningen till att det är så ^^ Har det nåt att göra med att böckerna är så tjocka så det är svårt att sätta ihop dem på annat sätt..?

Fawkes
Mugglare

Inläggav Ha<3Gi lör 02 apr 2011, 10:16

Fawkes skrev:
Ha<3Gi skrev:

Du får gärna förklara, vill gärna veta anledningen till att det är så ^^ Har det nåt att göra med att böckerna är så tjocka så det är svårt att sätta ihop dem på annat sätt..?

Eh...
Böckerna är ju "ihophäftade", i maskinen binds de ju in ungefär som man gjorde förr.
Det innebär att boken består av små "häften" med ett visst antal sidor (vilket förklarar varför det ibland är massor med sidor över längst bak) och häftena är "ihopsydda". Det gör ju hål i pappret, och det är (nog) det som gör att det blir "prickar"
// Emilie Autumn.

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Inläggav Amber tis 05 apr 2011, 14:45

Mina håller sig mycket bra, det har bara lossnat en sida ur min Fenixorden, men annars är de helt hela. Och de tre första böckerna har jag haft sedan jag var typ sju, så jag måste säga att jag har haft tur med mina HP-böcker. (Vilket är lite konstigt eftersom jag har så mycket otur annars...)
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow!" - Jack Sparrow, Pirates of the Caribbean.

Användarvisningsbild
Amber
Mugglare

Inläggav RebSnape mån 27 jun 2011, 14:57

Jag från min sida förstår inte vad ni pratar om... JAg slängde boken i väggen när både Dumbledore, Snape och Dobby dog men inte en ända gång har de gått sönder...
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ha<3Gi tis 28 jun 2011, 14:38

RebSnape skrev:Jag från min sida förstår inte vad ni pratar om... JAg slängde boken i väggen när både Dumbledore, Snape och Dobby dog men inte en ända gång har de gått sönder...

Mina har också hållit väldigt bra (även om jag faktiskt INTE har slängt dem i väggen någon gång), men allas har väl tydligen inte gjort det. Du har nog haft väldig tur, med tanke på hur mångas böcker som har gått sönder.
// Emilie Autumn.

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Föregående

Återgå till Harry Potter-böckerna