Harry Potter VS Twilight

Ett forum för er som vill diskutera samtliga Harry Potter-böckerna.

Re: Harry Potter VS Twilight

Inläggav Noydi tis 21 sep 2010, 16:14

Jag läste Harry Potter först men sen kom Twilight och trots att jag är kille tycker jag välldigt mycket om den serien och filmerna.
Så jag väljer Twilight, även om jag gillar HP också (varför skulle jag annars bli medlem här?)
Men jag förstår inte ni som säger att ni inte tycker om Bella hon är modig, smart och väldigt vacker (Kristen Stewart) och hon påminer lite om min tjej, de heter nästan samma. Fast hon hatar Twilight och stör sig på att jag alltid läser den serien.
And the sharp memories, perfectly recalled: his face when I’d opened my eyes to my new life, to the endless dawn of immortality… that first kiss… that first night…
Now you know. No one’s ever loved anyone as much as I love you.

Användarvisningsbild
Noydi
Husalf

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav sev ons 22 sep 2010, 08:46

jag har läst dom 2 sista böckerna och sett dom 2 första filmerna på Twilight...och tycker dom e lite halv bra...tycker bättre om Harry Potter :mrgreen:
R.I.P S.S

Användarvisningsbild
sev
Basilisk

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Dane ons 06 okt 2010, 08:39

Lindberg skrev:Jag gillar Twilight.
Men det jag tycker är dåligt är att i filmen ''Låt den rätte komma in'' så måste vampyren fråga om lov innan den kommer in.
Men det behöver de inte göra i Twilight

Nu är det ju faktiskt så att en vampyr, enligt gammal tro, faktiskt måste bli inbjuden för att kunna gå in i ett hus. Stephenie Meyer's vampyrer är INTE riktiga vampyrer... Herregud, de glittrar ju i solskenet -.-
Jag har läst alla böckerna på engelska, och kan säga att de nu ligger i en låda på vinden och samlar damm. Jag tyckte aldrig att de var någon höjdare.

Harry Potter däremot.... Håller på att läsa igenom böckerna ännu en gång, och INGEN bok får mig att sitta och skratta, hoppa upp och ner av spänning eller gråta så mycket som de böckerna XD
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Hermione Granger ons 06 okt 2010, 14:25

jooo... eeh jag har en sak att till lägga: Harry Potter!!!! :D

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav sev ons 06 okt 2010, 16:44

Håller me Hermione Granger :mrgreen:
R.I.P S.S

Användarvisningsbild
sev
Basilisk

Inläggav Hermione Granger tor 07 okt 2010, 16:18

sev skrev:Håller me Hermione Granger :mrgreen:

:mrgreen:

Användarvisningsbild
Hermione Granger
Akromantel

Inläggav sev tor 07 okt 2010, 19:43

Hermione Granger skrev:
sev skrev:Håller me Hermione Granger :mrgreen:

:mrgreen:

de ska vara HARRY POTTER <3<3<3 Twilight kan slänga sig i väggen :mrgreen:
R.I.P S.S

Användarvisningsbild
sev
Basilisk

Inläggav Professor Amesco ons 05 jan 2011, 11:12

Twilight och Harry Potter är ju faktiskt två heeelt olika böcker. Det finns väldigt lite man kan jämföra dem mellan, iaf enligt mig :) Men jag tycker ju självklart mest om Harry Potter :mrgreen:
"Ä, kom igen nu, Harry. Det är inte quidditch som är populärt, det är du! Du har aldrig varit mer intressant, och uppriktigt sagt har du aldrig varit mer omtyckt av tjejer."

Hermione Granger

Användarvisningsbild
Professor Amesco
Hippogriff

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav July fre 29 jul 2011, 20:22

Jag tycker verkligen inte om Twilight. Om ni vill läsa om riktiga vampyr (d.v.s. sådanna som inte glittrar i solen) så ska ni läsa True Blood. Det kallar jag för riktiga vampyrer. Men HP kommer alltid vara bättre. Man kan inte jämföra HP och Twilight, det är fullt omöjligt. JK Rowling skapade en hel ny värld, nya transport medel, nya platser gömda i vår värld, etc..etc.. Hon skapade trollformler och flera olika varelser (grindyloggar, testraler) Hon uppfann historien bakom magin. Någon bok som man kanske skulle kunna jämföras med Harry Potter är JRR Tolkiens Sagan om Ringen.

July
Mugglare

Inläggav jan sön 07 aug 2011, 09:21

Alltså jag är så himla trött på all detta tjat om Twilight och Harry Potter. Folk har olika åsikter, folk tycker om olika saker, folk faller för sådant de tycker om, och i deras ögon kanske en del saker och ting är unika, men kanske inte i andras. Twilight är en stor serie, ja, precis som Harry Potter. Skillnaden mellan Harry Potter och Twilight är att Harry Potter har helt enkelt funnits längre. Det finns massvis med människor som älskar Twilight, och som vägrar låta det dö ut, precis som massvis med fans klamrar sig fast vid Harry Potter nu när det är över.
--------------------------------------------------------------------------------
:roll:

Användarvisningsbild
jan
Husalf

Blogg: Se blogg (4)

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-böckerna