Sex i Harry Potter- världen

Ett forum för er som vill diskutera samtliga Harry Potter-böckerna.

Re: Sex i Harry Potter- världen

Inläggav harry potter2 ons 28 apr 2010, 20:15

Bellatrix skrev:hur kan du fundera på något sådant?!
men harry potter är en bok för alla åldrar, så då vore det lite dumt att en nioåring läste om sex, hallå!!!
Och hångel räknas INTE so sex!

Haha, Jag lärde mig om allt de är när jag började sexårs... Innan första klass ;) Men harry beskriver de någon gpng under bok 7, han tänkte tillbaka till dom sköna stunderna med ginny på hogwarts område, Va tror ni va de betyder?

Och också i bok sju. Ron säger att hermione har packat ner hans gammla byxor och att han knappt får ner trollstaven i fickan, Då mumlar hon något om vart han kan stoppa staven istället. Någon annan en jag som fattar de? ;)
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav ElefantiS fre 07 maj 2010, 16:23

Usch, nu kommer jag aldrig att kunna läsa Harry Potter utan att tänka på alla omordsomvandlingar (eller hurf*n man nu ska kalla det) igen. >_< XD

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav kristopher tis 15 jun 2010, 21:36

harry potter2 skrev:
Bellatrix skrev:hur kan du fundera på något sådant?!
men harry potter är en bok för alla åldrar, så då vore det lite dumt att en nioåring läste om sex, hallå!!!
Och hångel räknas INTE so sex!

Haha, Jag lärde mig om allt de är när jag började sexårs... Innan första klass ;) Men harry beskriver de någon gpng under bok 7, han tänkte tillbaka till dom sköna stunderna med ginny på hogwarts område, Va tror ni va de betyder?

Och också i bok sju. Ron säger att hermione har packat ner hans gammla byxor och att han knappt får ner trollstaven i fickan, Då mumlar hon något om vart han kan stoppa staven istället. Någon annan en jag som fattar de? ;)

håller med HP2. Att en 9åring läser om sex är inte så illa. Men HP ska inte ha sex, eftersom att det är en barnbok (säg INTE emot mig - det är en barnbok och jag menar inte det som en förolämpning, utan att den är främst menad för ganska småbarn) och barnböcker ska inte ha sex. Tänk om en mamma läser böckerna för sin fyraåriga dotter. Ska hon läsa högt för denna om hur Ginny och Harry har sex? Ska mamman läsa för sin dotter hur Ginny suger av Harry och vice versa, vilket antagligen händer i HBP, bara att Rowling valt att inte skriva ner dem scenerna, då HP är barnböcker.
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Johan ons 16 jun 2010, 09:15

Vem tror ni har störst "trollstav" av Harry och Ron? :lol:

Användarvisningsbild
Johan
Uggla

Inläggav SeverusForPresident ons 30 jun 2010, 14:47

At JK inte skriver om sex i böckerna det förstår väl vem som helst sig på? Men en annan sak jag stör mig på är att i sjätte filmen säger de inte "kissing" eller nåt sånt... de säger "snogging", och de låter så töntigt och tillgjort
-The last enemy that shall be defeated is death-

Användarvisningsbild
SeverusForPresident
Ghoul

Inläggav kaninis830 ons 04 aug 2010, 07:09

jag är 8 år och är medlem här :o

kaninis830
Mugglare

Inläggav LoonyLover tor 05 aug 2010, 09:27

Jag är glad för att ämnet med sex aldrig kommer upp i böckerna. Om jag ska vara ärlig tror jag att en del av det beror på att Harry (inom ramen av de sju böckerna) aldrig skulle tänka på det.

Om det skulle komma upp någon gång skulle det nog var i slutet på sjätte boken. Men Harrys förhållande med Ginny under den perioden handlar så mycket om den första kärleken och inte så mycket om kroppsliga luster.

Dessutom tror jag på ett om inte medvetet, så undermedvetet plan, att Harry är väldigt glad för att Ron är okej med deras förhållande och att han inte vill göra något som får honom att ändra uppfattning. (Se på Rons reaktion när Ginny nämner Harrys tatuering på bröstet)

Sen finns det en del skämt och innuendos, men det är en annan sak. Jag tror inte att en 9-åring förstår skämtet "I can see Uranus". Men såna skämt är väldigt vanliga i engelsk kultur, så det är inget underligt.

Jag vill också passa på att reda ut frågan om snogging. Det är ungdomsspråk i Storbritannien. de säger inte "kiss" när de talar till varandra, och därför gör inte eleverna på Hogwarts det heller. Märk att det är endast när en kyss beskrivs som "kiss" används, och inte när någon talar om det.

Jag kan rekommendera filmen "Angus, Thongs and Perfect Snogging" för att visa mer om engelsk ungdomskultur.

Oj vilket långt inlägg det blev, men jag ska sluta nu:)
Where your treasure is, there will your heart be also//
Harry Potter and the Deathly Hallows

Användarvisningsbild
LoonyLover
Mugglare

Inläggav Eilonwy ons 11 aug 2010, 13:32

Det är klart Harry och de andra går på toa! x( Annars skulle väl inte Missnöjda Myrtle ha någonstans att vara?
Och om de har sex har de väl det i vid behov-rummet eller toaletterna ... Ingen går ju som sagt till Missnöjda Myrtles toalett ;) Men Rowling skriver inte om det, håller med om att det skulle kännas VÄLDIGT oharrypotter.
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav kristopher sön 19 sep 2010, 19:16

LoonyLover skrev:Jag är glad för att ämnet med sex aldrig kommer upp i böckerna. Om jag ska vara ärlig tror jag att en del av det beror på att Harry (inom ramen av de sju böckerna) aldrig skulle tänka på det.

Om det skulle komma upp någon gång skulle det nog var i slutet på sjätte boken. Men Harrys förhållande med Ginny under den perioden handlar så mycket om den första kärleken och inte så mycket om kroppsliga luster.

Dessutom tror jag på ett om inte medvetet, så undermedvetet plan, att Harry är väldigt glad för att Ron är okej med deras förhållande och att han inte vill göra något som får honom att ändra uppfattning. (Se på Rons reaktion när Ginny nämner Harrys tatuering på bröstet)

Sen finns det en del skämt och innuendos, men det är en annan sak. Jag tror inte att en 9-åring förstår skämtet "I can see Uranus". Men såna skämt är väldigt vanliga i engelsk kultur, så det är inget underligt.

Jag vill också passa på att reda ut frågan om snogging. Det är ungdomsspråk i Storbritannien. de säger inte "kiss" när de talar till varandra, och därför gör inte eleverna på Hogwarts det heller. Märk att det är endast när en kyss beskrivs som "kiss" används, och inte när någon talar om det.

Jag kan rekommendera filmen "Angus, Thongs and Perfect Snogging" för att visa mer om engelsk ungdomskultur.

Oj vilket långt inlägg det blev, men jag ska sluta nu:)

Haha, "I can see Uranus", tänkte inte på det XD
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Voldemort sön 07 nov 2010, 18:50

Haha :lol:

Men jag har tänkt på Voldemort..., undrar om han har haft sex ngn gång, antagligen inte och då borde han ju vara ganska kåt elr?

En annan sak jag har tänkt på:
Voldemort behöver inte äta va?
Han behöver inte dricka häller va?
Eller gå på toa?
Duschar han verkligen?

Voldemort
Mugglare

Blogg: Se blogg (1)

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-böckerna