Vad hände med Voldemort efter döden?

Ett forum för er som vill diskutera samtliga Harry Potter-böckerna.

Vad hände med Voldemort efter döden?

Inläggav Johan mån 31 maj 2010, 16:05

Jag har tänkt och undrat på en grej...vad händer egentligen med Voldemort efter att han dör i den sista boken? Alltså...det lilla barnet som skriker och ser ut att lida, som Harry ser på Kings Cross, ska det föreställa Voldemort och den del av själen som dog med Harry? Betyder det i sådana fall att när han dog helt i sjunde boken så är det vad han blev i och med att Harry säger typ "jag har sett vad som blir av dig".

Har jag rätt? Då undrar jag även varför han blir just en bebis, Voldemort.

Användarvisningsbild
Johan
Uggla

Blogg: Se blogg (0)

Re: Vad hände med Voldemort efter döden?

Inläggav kristopher tor 10 jun 2010, 18:33

Johan skrev:Jag har tänkt och undrat på en grej...vad händer egentligen med Voldemort efter att han dör i den sista boken? Alltså...det lilla barnet som skriker och ser ut att lida, som Harry ser på Kings Cross, ska det föreställa Voldemort och den del av själen som dog med Harry? Betyder det i sådana fall att när han dog helt i sjunde boken så är det vad han blev i och med att Harry säger typ "jag har sett vad som blir av dig".

Det var väl ingen bebis? Bara en liten, förvriden varelse? Och Rowling har förresten sagt att han blev till det när han dog :D Stackars sate, sure, han gjorda så hemska saker som bara en stereotypisk wannabe Satan kan göra, men ingen förtjänar att lida i all evighet ...
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav kristopher tor 10 jun 2010, 18:36

kristopher skrev:
Johan skrev:Jag har tänkt och undrat på en grej...vad händer egentligen med Voldemort efter att han dör i den sista boken? Alltså...det lilla barnet som skriker och ser ut att lida, som Harry ser på Kings Cross, ska det föreställa Voldemort och den del av själen som dog med Harry? Betyder det i sådana fall att när han dog helt i sjunde boken så är det vad han blev i och med att Harry säger typ "jag har sett vad som blir av dig".

Det var väl ingen bebis? Bara en liten, förvriden varelse? Och Rowling har förresten sagt att han blev till det när han dog :D Stackars sate, sure, han gjorda så hemska saker som bara en stereotypisk wannabe Satan kan göra, men ingen förtjänar att lida i all evighet ...

Sure såg jävligt roligt ut när allt annat var på svenska, lol :S Såg ut som om det stod med svenskt uttal... roflmao
LPK HAR TALAT

kristopher
Trolldomsminister

Inläggav Ha<3Gi sön 18 jul 2010, 21:26

Voldemort dör, helt enkelt, elr kanske inte så enkelt som det ser ut.
Harry och Voldemort "duellerade" ju i slutet och när inte fläderstaven ville döda sin sanna herre och Harry använt expelliarmus så dödas ju Voldemort istället. Han blir väl som en vanlig död människa/trollkarl, eftersom att det var det han var från början.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Återgå till Harry Potter-böckerna