Dumbledores omdöme

Ett forum för er som vill diskutera samtliga Harry Potter-böckerna.

Re: Dumbledores omdöme

Inläggav July fre 29 jul 2011, 19:56

Jag börjar undra hur det kommer sig att Dumbledore inte kunde ha undervisat i det ämnet? Eller var det så att rektorn inte fick? Han var ju lärare i det ämnet innan han blev rektor och jag tror nog att han skulle ha varit den bästa :) fast det hade ju inte fungerat i själva historien men det hade varit bra för eleverna.

July
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Ha<3Gi lör 30 jul 2011, 13:24

July skrev:Jag börjar undra hur det kommer sig att Dumbledore inte kunde ha undervisat i det ämnet? Eller var det så att rektorn inte fick? Han var ju lärare i det ämnet innan han blev rektor och jag tror nog att han skulle ha varit den bästa :) fast det hade ju inte fungerat i själva historien men det hade varit bra för eleverna.

Dumbledore var aldrig en DADA-lärare. Han undervisade i Förvandlingskonst, om jag inte har helt fel för mig.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav nossi lör 30 jul 2011, 13:33

Ha<3Gi skrev:
July skrev:Jag börjar undra hur det kommer sig att Dumbledore inte kunde ha undervisat i det ämnet? Eller var det så att rektorn inte fick? Han var ju lärare i det ämnet innan han blev rektor och jag tror nog att han skulle ha varit den bästa :) fast det hade ju inte fungerat i själva historien men det hade varit bra för eleverna.

Dumbledore var aldrig en DADA-lärare. Han undervisade i Förvandlingskonst, om jag inte har helt fel för mig.

Oroa dig inte, du har inte fel. Dumbledore undervisade i Förvandlingskonst. Gissar att han var biträdande rektor innan McGonagall fick den tjänsten.. :)

nossi
Uggla

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav July lör 30 jul 2011, 21:01

nossi skrev:
Ha<3Gi skrev:

Oroa dig inte, du har inte fel. Dumbledore undervisade i Förvandlingskonst. Gissar att han var biträdande rektor innan McGonagall fick den tjänsten.. :)

Jo ni har båda rätt. Jag glömmer hela tiden att han faktiskt inte undervisade i Dada. Jag tror bara att jag ser mig honom som lärare i det ämnet :P man kan ju alltid drömma

July
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Ha<3Gi lör 30 jul 2011, 21:02

July skrev:
nossi skrev:
Ha<3Gi skrev:

Jo ni har båda rätt. Jag glömmer hela tiden att han faktiskt inte undervisade i Dada. Jag tror bara att jag ser mig honom som lärare i det ämnet :P man kan ju alltid drömma

Mhm... :D
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Föregående

Återgå till Harry Potter-böckerna