Dumbledores omdöme

Ett forum för er som vill diskutera samtliga Harry Potter-böckerna.

Re: Dumbledores omdöme

Inläggav harry potter2 ons 26 maj 2010, 19:45

Orkar inte läsa allt men du har ju fel på alla dom, Quirrel jobbade ju redan där när han gick med voldermort, Han hade ju bara tagit ledigt ett år..., Mody, De var ju inte den riktiga, De var en bedragare som spelade sin roll bra, Dumbledore visste ju redan vem han var när han anställde han. Snape var ju inte en "riktig" dödsätare... , Umbridge bestämde inte han. De var ju trolldoms ministeriumet och hagrid säger i bok 2 att lockman var den enda som sökte tjänsten som lärare i försvar mott svartkonster.
Jag lyssnar på Harry Potter genom ljudböcker. Så jag kanske inte alltid stavar namn rätt.

Användarvisningsbild
harry potter2
Dementor

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Ida Sewer fre 28 maj 2010, 18:36

harry potter2 skrev:Orkar inte läsa allt men du har ju fel på alla dom, Quirrel jobbade ju redan där när han gick med voldermort, Han hade ju bara tagit ledigt ett år..., Mody, De var ju inte den riktiga, De var en bedragare som spelade sin roll bra, Dumbledore visste ju redan vem han var när han anställde han. Snape var ju inte en "riktig" dödsätare... , Umbridge bestämde inte han. De var ju trolldoms ministeriumet och hagrid säger i bok 2 att lockman var den enda som sökte tjänsten som lärare i försvar mott svartkonster.

Och det märks ju att du inte har läst hela tråden.
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Ha<3Gi sön 18 jul 2010, 21:23

Det var en intressant tråd, men jag tror inte att jag tänker lägga mig i.
Alldeles för trött för det.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

Inläggav kaninis830 ons 04 aug 2010, 07:13

(dumbelbor) är cool som issssss :ugeek:

kaninis830
Mugglare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Sev Fletcher ons 04 aug 2010, 13:54

De nämns ju flera gånger i böckerna att det är väldigt svårt att få folk till Försvar mot Svartkonster tjänsten eftersom den sägs varar förhäxad. Det kan ju vara en övervägande orsak till att Dumbledore anställt typ "första bästa" varje år?!

Sen är de ju sant att han från början inte anställde en dödsätare i bok 4 utan en gammal vän. Han kunde ju inte veta att den vännen skulle bli kidnappad av dödsätare ;)

Dessutom har ju Dumbeldore en väldigt stark vilja att alltid tänka väl om alla, så det kan ju ha spelat stor roll i valen av lärare? :)
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav Ida Sewer ons 04 aug 2010, 14:34

Sev Fletcher skrev:De nämns ju flera gånger i böckerna att det är väldigt svårt att få folk till Försvar mot Svartkonster tjänsten eftersom den sägs varar förhäxad. Det kan ju vara en övervägande orsak till att Dumbledore anställt typ "första bästa" varje år?!

Sen är de ju sant att han från början inte anställde en dödsätare i bok 4 utan en gammal vän. Han kunde ju inte veta att den vännen skulle bli kidnappad av dödsätare ;)

Dessutom har ju Dumbeldore en väldigt stark vilja att alltid tänka väl om alla, så det kan ju ha spelat stor roll i valen av lärare? :)

Tja, det har du ju rätt i :D
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav evutpotter fre 28 jan 2011, 15:18

dumbledore visste att snape låtsades vara med voldemort men han rapporterade bara saker till voldemort som inte var livsviktiga, däremot rapporterade han allt det viktiga till dumbledore, så hans lojalitet låg alltid hos dumbledore, och umbrigde var det ju trolldomsministeriet som satte in, det var inte dumbledore.

evutpotter
Mugglare

Inläggav RebSnape mån 27 jun 2011, 15:04

I slut ändan så spelar ju inget någon roll... Voldermot förhäxade ju tjänsten när han sökte den. Ingen lärare skulle bli kvar ändå. Jag tror helt enkelt att Dumbledore blev en aning desperat och tog den första och bästa han hittade....
Åh, mycket bra .... Ja, det är lätt att se att nästan sex år av magiskt utbildningen inte har slösats bort på dig, Potter." Spöken är genomskinliga.

Användarvisningsbild
RebSnape
Husalf

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav July fre 29 jul 2011, 19:56

Jag börjar undra hur det kommer sig att Dumbledore inte kunde ha undervisat i det ämnet? Eller var det så att rektorn inte fick? Han var ju lärare i det ämnet innan han blev rektor och jag tror nog att han skulle ha varit den bästa :) fast det hade ju inte fungerat i själva historien men det hade varit bra för eleverna.

July
Mugglare

Inläggav Ha<3Gi lör 30 jul 2011, 13:24

July skrev:Jag börjar undra hur det kommer sig att Dumbledore inte kunde ha undervisat i det ämnet? Eller var det så att rektorn inte fick? Han var ju lärare i det ämnet innan han blev rektor och jag tror nog att han skulle ha varit den bästa :) fast det hade ju inte fungerat i själva historien men det hade varit bra för eleverna.

Dumbledore var aldrig en DADA-lärare. Han undervisade i Förvandlingskonst, om jag inte har helt fel för mig.
"To fight like a girl is to death and without mercy."
// Emilie Autumn.

“This isn’t the end of the war. It hasn’t even started yet.”
// Vox, the female elven warrior © Ha<3Gi

Användarvisningsbild
Ha<3Gi
Trolldomsminister

Ort: Någonstans mellan The Wizarding World och Middle-Earth :D
Blogg: Se blogg (26)

FöregåendeNästa

Återgå till Harry Potter-böckerna