Utséende

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

Re: Utséende

Inläggav Affe tor 27 aug 2009, 14:12

Toyou skrev:
Affe skrev:Efter jag läst vad alla har skrivit känner jag att jag bryr mig väldig mycket om mitt utseende... :?
Jag använder alltid svar kajal (rätt mycket), vit ögonskugga, mascara och så sminkar jag mig blek i ansiktet.
Mitt hår är rättså lockigt (och jag har fobi för lockigt hår XD), så jag plattar det varenda morgon (även om jag knappt hinner...) Och jag använder ganska så mycket hårsray :roll: och för tillfället har jag lila, blått, rött och svart hår... (jag har färgat mitt hår ganska mycket)
Mina kläder är väll nästa alltid svarta och ganska utstickande om man så säger... hehe
Jag är en sån som folk kallar emo (suck :x ), ni vet.

Okej, men varför sminkar du dig så om du inte vill bli kallad emo? Det måste ju finnas en anledning till att du vill ha en utstickande klädstil och stil överhuvudtaget, eller?:)

Jo, det finns en anledning till att jag ser ut som jag gör, men när folk säger emo till mig menar dom att jag skär mig och vill dö... Inte för att jag bryr mig så mycket, men endå hehe
Join the dark side, we have cookies!

http://hogwartssweden.webs.com
eller joina http://svnordarna.jinity.com

Användarvisningsbild
Affe
Mugglare

Ort: Järna *som ligger en bit från Södertälje som ligger en bit från STHLM*
Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Dane fre 28 aug 2009, 18:29

Haha, jaaa, det finns faktiskt skillnad på din stil och det folk kallar emo :roll:
Har blivit kallad emo själv några gånger tidigare när jag färgade mitt hår massor -.-
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Maria sön 08 nov 2009, 17:23

Jag har blivit kallad fjortis när jag var yngre :(
Men skillnaden är iofs hårfin mellan emos och fjortisar.

Användarvisningsbild
Maria
Akromantel

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Love_HarryPotter fre 15 jan 2010, 23:01

jag bryr mig rätt mkt om mitt utséende. Jag gör alltid något med mitt hår det är sällan jag bara låter det hänga (har hår ner till midjan) och jag älskar att hålla på med hår och smink.
Så varje dag sminkar jag mej (förutom typ någon gång i månaden när jag inte orkar) oftasts tar jag bara mascara och vit kajal under ögat, ibland läger jag till typ ögonskuga elr svart kajal ovanför ögonfransarna, och ibland tar jag något helt annant. och jag älskar mascara ^^ ibland kan jag komma på mig själv med att stå rätt länge och ta flera lager med mascara x) (a) hihi
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav Toyou lör 16 jan 2010, 02:33

Love_HarryPotter skrev:jag bryr mig rätt mkt om mitt utséende. Jag gör alltid något med mitt hår det är sällan jag bara låter det hänga (har hår ner till midjan) och jag älskar att hålla på med hår och smink.
Så varje dag sminkar jag mej (förutom typ någon gång i månaden när jag inte orkar) oftasts tar jag bara mascara och vit kajal under ögat, ibland läger jag till typ ögonskuga elr svart kajal ovanför ögonfransarna, och ibland tar jag något helt annant. och jag älskar mascara ^^ ibland kan jag komma på mig själv med att stå rätt länge och ta flera lager med mascara x) (a) hihi

Du är som min pappas flickvän :D Hon kan stå och sminka sig hela dagen för att hon tycker det är så kul^^ Fast visst lönar det sig, i alla fall om man tar lagom mycket smink och kan sminka sig, som du verkar kunna med tanke på de fina bilderna du har på dig själv :)

Själv orkar jag väldigt sällan sminka mig.^^" Bara mascara när jag har tillgång till en och lite läppglansXD Det roliga är att jag har flera lådor med en massa smink, mascara, hudkrämer, fondation, eyeliner, ögonskugga, puder...etc. Får ofta sådant av min pappas flickvän, mamma och mina kompisar XD Problemet är bara att jag inte kan använda det eftersom jag är urusel på att sminka mig med brunkräm, rouge och sådant. Mitt ansikte blir helt fläckigt och fult när jag använder hudkrämer, så brukar sällan göra det om ingen kan hjälpa mig med detXD Nöjer mig annars med mascara och läppglans ibland. Hade det idagXD
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav nossi lör 16 jan 2010, 09:02

Jag har oftast väldigt bråttom till bussen på morgonen, så jag hinner inte sätta på mig rouge, mascara och ögonskugga.

Men min trogna neccesär är alltid i storväskan (ifall jag skulle få den hemska lingonveckan på praktiken :o ) och där har jag lagt i läppstift och en liten spegel, så ser jag lite trevligare ut. :)

Annars är jag inte så petig om hur jag ser ut. Huvudsaken är väl att jag inte går omkring med flottigt hår och ser ut som en trashank.

Jag smetar ofta på läppbalsam eftersom läpparna kan bli så torra. Då ser jag till att det inte finns några flagor på dem.

Hinner jag sminka mig mer, tar jag på mig någon ögonskugga som matchar kläderna lite grann! :)

nossi
Uggla

Blogg: Se blogg (1)

Inläggav Dane lör 16 jan 2010, 14:29

Jag sminkar mig varje dag faktiskt, men det går nästan på fem minuter XD
Brukar fylla i ögonbrynen, sen använder jag bara mascara och kajal... mitt hår är ju mörkbrunt just nu och jag är som jag sagt tidigare blond normalt, så jag ser sjukt blek och färglös ut om jag inte sminkar mig :roll:
For One Day, min HP-fanfic - uppdaterad 22.10.10!!
Min fanart - updaterad 30.8.10

Användarvisningsbild
Dane
Basilisk

Blogg: Se blogg (5)

Inläggav Love_HarryPotter sön 17 jan 2010, 13:01

Toyou skrev:
Love_HarryPotter skrev:jag bryr mig rätt mkt om mitt utséende. Jag gör alltid något med mitt hår det är sällan jag bara låter det hänga (har hår ner till midjan) och jag älskar att hålla på med hår och smink.

Du är som min pappas flickvän :D Hon kan stå och sminka sig hela dagen för att hon tycker det är så kul^^ Fast visst lönar det sig, i alla fall om man tar lagom mycket smink och kan sminka sig, som du verkar kunna med tanke på de fina bilderna du har på dig själv :)

Själv orkar jag väldigt sällan sminka mig.^^" Bara mascara när jag har tillgång till en och lite läppglansXD Det roliga är att jag har flera lådor med en massa smink, mascara, hudkrämer, fondation, eyeliner, ögonskugga, puder...etc. Får ofta sådant av min pappas flickvän, mamma och mina kompisar XD Problemet är bara att jag inte kan använda det eftersom jag är urusel på att sminka mig med brunkräm, rouge och sådant. Mitt ansikte blir helt fläckigt och fult när jag använder hudkrämer, så brukar sällan göra det om ingen kan hjälpa mig med detXD Nöjer mig annars med mascara och läppglans ibland. Hade det idagXD

ok, jag måste köpa mitt smink själv, och det är så dyrt! -.- men ibland får jag typ lite ögonskugor från min mamma :D
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav Love_HarryPotter sön 17 jan 2010, 13:01

Toyou skrev:

ok, jag måste köpa allt mitt smink själv, och det är så dyrt! -.- men ibland får jag typ lite ögonskugor från min mamma :D

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Föregående

Återgå till Tjejsnack