Utséende

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

Utséende

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 15:12

Tänker ni mycket på hur ni ser ut? Det jag menar är om ni brukar sminka er mycket, göra en massa frisyrer..etc?

Själv tänker jag väl hyfsat mycket på hur jag ser ut. Jag sminkar väl mig inte jättemycket men jag använder mascara ganska ofta, och läppglans. Sedan så har jag ju tonat håret kastanjebrunt men jag brukar inte göra så mycket frisyer eftersom det är ganska omständigt, fast idag hade jag uppsatt^^HahaXD

Det jag funderar mest på är nog vilka kläder jag ska ha på mig. Jag handlar ganska ofta - köpte tio klädesplagg igår på H&M-. XD
Senast redigerad av Toyou sön 08 nov 2009, 19:31, redigerad totalt 1 gång.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Re: Utséende

Inläggav Morotskaka fre 12 jun 2009, 19:23

Tänker och tänker. Det är klart att jag tänker på hur jag ser ut. Inte i överflöd, dock. Däremot är jag rätt lat på morgonen och orkar inte fixa mig. Det blir mest att jag kletar på lite mascara på morgonen. Mitt lockiga hår är inte fint på morgonen. Så jag blöter det och kramar i aloe vera gélé så att lockarna blir välformade. Jag har aldrig färgat mitt hår däremot har jag slingat det blont i höstas, vilket blev ganska fint. Men jag har kommit på att jag uppskattade min naturliga färg efter ett tag, så nu kör jag på den.
Kläderna tänker jag mycket på. VÄLDIGT. Men jag kollar inte i modetidningar. Okej, ärligt talat har jag aldrig ägt en sådan! :? Men jag köper mest kläder på Secondhand och Monki. Lite på Weekday också. Min klädstil har väl följts upp med min musiksmak. Så 70-tals kläder it's.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 19:55

Morotskaka skrev:Tänker och tänker. Det är klart att jag tänker på hur jag ser ut. Inte i överflöd, dock. Däremot är jag rätt lat på morgonen och orkar inte fixa mig. Det blir mest att jag kletar på lite mascara på morgonen. Mitt lockiga hår är inte fint på morgonen. Så jag blöter det och kramar i aloe vera gélé så att lockarna blir välformade. Jag har aldrig färgat mitt hår däremot har jag slingat det blont i höstas, vilket blev ganska fint. Men jag har kommit på att jag uppskattade min naturliga färg efter ett tag, så nu kör jag på den.
Kläderna tänker jag mycket på. VÄLDIGT. Men jag kollar inte i modetidningar. Okej, ärligt talat har jag aldrig ägt en sådan! :? Men jag köper mest kläder på Secondhand och Monki. Lite på Weekday också. Min klädstil har väl följts upp med min musiksmak. Så 70-tals kläder it's.

Okej, jag har heller aldrig färgat håret utan det här var första gången jag tonade det. :D Monki har snygga kläder :D Men brukar mest handla på H&M och New Yorker^^ :D

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav solnea fre 12 jun 2009, 20:03

Måste faktiskt säga att jag bryr mig inte så mycket
Varje morgon drar jag igenom borsten i håret c.a 4-5 gånger
Jag fyller snart 14 år och en enda gång i hela mitt liv har jag sminkat mig och då var det mamma och en av våra kompisar som tvingade mig
och då skulle jag endå gå i duschen sedan det var så dem fick mig att göra det
Vid något enstaka tillfälle kammar jag ut håret ordentligt men då måste jag oftast använda typ flera liter balsamspray (lite överdrivet)
I can do it all and more

Användarvisningsbild
solnea
Dödsätare

Inläggav Arya fre 12 jun 2009, 20:50

Jag bryr mig om utseendet så att jag gillar det själv, så att jag känner att det är jag. :D
Jag har aldrig någon speciell frisyr nu men jag kommer skaffa det innan sommarlovet är slut, det är nog lite för att min bror har skaffat en speciell frisyr, jag gör ofta sånt som dom gör och gillar sånt som dom gillar. :D
Och så ska jag ju färga håret, för det verkar kul, min kompis har ju gjort det nu. :D (vilken härm apa jag är, men ändå är jag inte lik någon, bara lite min bror. :D )
Jag köper kläder då det behövs, eller om det verkligen finns något som jag absolut vill ha. :D
Jag har sminkat mig en gång och gör inte om det, usch, det är snyggt på andra men jag vill aldrig ha det mer! :D Mamma fick mig till det bara för att jag hade en tröja med exakt samma färg. :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Toyou fre 12 jun 2009, 22:25

Arya skrev:Jag bryr mig om utseendet så att jag gillar det själv, så att jag känner att det är jag. :D
Jag har aldrig någon speciell frisyr nu men jag kommer skaffa det innan sommarlovet är slut, det är nog lite för att min bror har skaffat en speciell frisyr, jag gör ofta sånt som dom gör och gillar sånt som dom gillar. :D
Och så ska jag ju färga håret, för det verkar kul, min kompis har ju gjort det nu. :D (vilken härm apa jag är, men ändå är jag inte lik någon, bara lite min bror. :D )
Jag köper kläder då det behövs, eller om det verkligen finns något som jag absolut vill ha. :D
Jag har sminkat mig en gång och gör inte om det, usch, det är snyggt på andra men jag vill aldrig ha det mer! :D Mamma fick mig till det bara för att jag hade en tröja med exakt samma färg. :D

haha okej :D Nej, jag brukar faktiskt inte heller sminka mig så mycket, ingenting alls innan andra terminen i åttan. Anledningen till att jag inte brukade sminka mig alls innan var för att jag delvis knappt kunde det..tog på mig fel smink. Jag minns en gång i sju:an då jag sminkat mig helt rosa i hela ansiktet :S Haha, min kompis Johan som är liite för spontan frågade då;
" Är det meningen att du ska vara helt rosa i hela ansiktet, Hannah?"
._. JA faktiskt^^" okej det kanske det inte var men ändå^^^Nu tar jag bara mascara och läppglans..ibland ögonskugga, brunkräm och eyeliner men orkar inte det alltid :D

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Morotskaka fre 12 jun 2009, 23:33

Toyou skrev:haha okej :D Nej, jag brukar faktiskt inte heller sminka mig så mycket, ingenting alls innan andra terminen i åttan. Anledningen till att jag inte brukade sminka mig alls innan var för att jag delvis knappt kunde det..tog på mig fel smink. Jag minns en gång i sju:an då jag sminkat mig helt rosa i hela ansiktet :S Haha, min kompis Johan som är liite för spontan frågade då;
._. JA faktiskt^^" okej det kanske det inte var men ändå^^^Nu tar jag bara mascara och läppglans..ibland ögonskugga, brunkräm och eyeliner men orkar inte det alltid :D

Haha, det där känner jag igen mig i!! Tror det var när jag gick i 7:an och alla andra sminkade sig så himla fint. Utom jag då som inte använde smink. I alla fall så önskade jag mig smink i födelsedagspresent det året. Jag fick bara smink av mina kompisar! Jag försökte, men herregud ni skulle sett hur det såg ut. Ena ögat såg mindre ut än det andra och jaa, jag vill inte ens tänka på det. :lol: Så nu har jag gått över till det gamla igen. Alltså bara mascara. Det blir bäst så liksom!;)
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav Toyou lör 13 jun 2009, 00:05

Morotskaka skrev:
Toyou skrev:haha okej :D Nej, jag brukar faktiskt inte heller sminka mig så mycket, ingenting alls innan andra terminen i åttan. Anledningen till att jag inte brukade sminka mig alls innan var för att jag delvis knappt kunde det..tog på mig fel smink. Jag minns en gång i sju:an då jag sminkat mig helt rosa i hela ansiktet :S Haha, min kompis Johan som är liite för spontan frågade då;

Haha, det där känner jag igen mig i!! Tror det var när jag gick i 7:an och alla andra sminkade sig så himla fint. Utom jag då som inte använde smink. I alla fall så önskade jag mig smink i födelsedagspresent det året. Jag fick bara smink av mina kompisar! Jag försökte, men herregud ni skulle sett hur det såg ut. Ena ögat såg mindre ut än det andra och jaa, jag vill inte ens tänka på det. :lol: Så nu har jag gått över till det gamla igen. Alltså bara mascara. Det blir bäst så liksom!;)

Hahaha okej :D Ja, man ska sminka sig så att man inte tänker på sminket men det ska ändå framhäva ögonen, läpparna..etc mer. Det är ju det som de flesta killar antagligen tycker är snyggast. :D Om en tjej är helt osminkad tror jag att killar brukar ha respekt för henne eftersom personen visar att den är självsäker och nöjd med sig själv men jag tror också att de faktiskt tycker det är lite snyggare när tjejer har lite smink på sig som framhäver det som är vackert hos en..men definitivt inte för mycket :D För då blir det som det blev för oss ju :D

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Ida Sewer lör 13 jun 2009, 10:48

Haha ^^

Jag tänker rätt mycket på hur jag ser ut, om jag är nöjd med mitt utseende så blir jag gladare och har lättare att umgås med folk (jo, det är sant... :? ).
Jag sminkar mig varje dag till skolan, med concealer, mascara och ibland eyeliner. Men det är så jobbigt att lägga på eyeliner så oftast hoppar jag över det, även om jag tycker att det är skitsnyggt =)
Jag har nästan alltid någon form av tunika/lång t-shirt/linne som går ner en bit, och smala jeans eller leggings. (Jag är inte tjock kanske, men jag tycker inte om mina lår... Därav de längre tröjorna).
Håret då.Typ hela mitt liv har jag haft hår ner till midjan, och aldrig klippt av det eller färgat det. Men nu klippte jag det nyligen och ganska ordentligt, så nu är det kort (enligt mig). Säkert långt enligt andra xD Och just nu är det krusigt, krusade det till skolavslutningen igår och det är kvar (ville inte duscha bort det ^^) och jag älskar verkligen krusigt hår :D
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Morotskaka lör 13 jun 2009, 11:17

Ida Sewer skrev:Haha ^^

Jag tänker rätt mycket på hur jag ser ut, om jag är nöjd med mitt utseende så blir jag gladare och har lättare att umgås med folk (jo, det är sant... :? ).
Jag sminkar mig varje dag till skolan, med concealer, mascara och ibland eyeliner. Men det är så jobbigt att lägga på eyeliner så oftast hoppar jag över det, även om jag tycker att det är skitsnyggt =)
Jag har nästan alltid någon form av tunika/lång t-shirt/linne som går ner en bit, och smala jeans eller leggings. (Jag är inte tjock kanske, men jag tycker inte om mina lår... Därav de längre tröjorna).
Håret då.Typ hela mitt liv har jag haft hår ner till midjan, och aldrig klippt av det eller färgat det. Men nu klippte jag det nyligen och ganska ordentligt, så nu är det kort (enligt mig). Säkert långt enligt andra xD Och just nu är det krusigt, krusade det till skolavslutningen igår och det är kvar (ville inte duscha bort det ^^) och jag älskar verkligen krusigt hår :D

Man måste väl känna sig säkrare i sig själv om man är nöjd med sitt utseende. Och då presterar man också bättre inför andra människor. Så tänker jag också i alla fall.
Usch... känner mig väldigt ytlig nu! :oops:

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Tjejsnack