...

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

...

Inläggav nettan sön 19 apr 2009, 10:43

Jag satt och bläddrade i en tjejtidning för inte så länge sedan och när jag blädrade så kom det upp en sida där det stod "Bry dig inte om vikten." Och det håller jag med om, man ska inte vara super smal. Men jag blev arg för att dom hade en bild på en tjej med där och i en pratbubbla ovanför hennes huvud så stod det "Stopp! Vikten spelar ingen roll, så sluta se dig som tjock!" men hon själv var as smal (äckligt smal!) och varför skriver man "strunta i vikten" och så har man en bild på en tjej som inte ser ut att ha ätit på en vecka??
Some say the world will end in fire, som say in ice.

nettan
Sfinx

Blogg: Se blogg (0)

Re: ...

Inläggav Eilonwy sön 19 apr 2009, 11:27

håller med! seriöst, vad håller de där tidningarna på med? om de släpper såna bilder med ett sånt meddelande så tror ju tjejer ändå att det är "så" man ska se ut när man är "normal". då tror de ju ännu mer att de är tjocka!
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Toyou sön 19 apr 2009, 16:51

Fast om vikten inte spelar någon roll som ni tycker så borde det ju faktiskt inte spela någon roll att hon var så smal på bilden..Sedan tror jag faktiskt inte killar tycker det är snyggt med beniga tjejer, men jag tror heller inte att de tycker att det är snyggt med stora fläskberg!

Själv tycker jag att man ska bry sig om vikten till en viss måtta, man ska ju givetvis inte banta så mycket att man blir anorektisk. Men jag tycker att man ska röra på sig och äta sunt utan att svälta sig, och nu menar jag ju - som ni säkert förstår- inte att man ska sluta äta godis helt..det skulle aldrig jag klara i alla fallXD :D
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Eilonwy sön 19 apr 2009, 17:43

jag har slutat äta godis xD tre veckor framåt, andra på freddagar. och jag vet att man ska äta sunt och allt det där, man ska bry ig, och inte äta för mycket. men man ska fortfarande inte storbanta och allt det där :P

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav nettan sön 19 apr 2009, 18:19

När jag sa att jag inte brydde mig så menade jag ju inte att jag inte bryr mig om jag skulle börja gå upp jätte mycket, jag menade att jag inte bryr mig om man går upp 1 kilo. Jag känner folk som går ut och springer tills dom ramlar ihop bara för att dom åt en påse godis på en filmkväll det är sånt jag tycker är sjukt. Man ska inte äta godis, chips, pizza och sånt hela tiden det håller jag med om men vad spelar det för roll om man gör det ibland??
Some say the world will end in fire, som say in ice.

nettan
Sfinx

Inläggav Toyou sön 19 apr 2009, 22:18

Nej, det var ju det jag sa..att man inte ska storbanta, och att det inte gör något att äta godis ibland:P Men den där tidningen ger ju faktiskt inte dubbla budskap när den där smala tjejen säger "Stopp! vikten spelar ingen roll!", för då spelar det väl ingen roll att hon är smal?

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Eilonwy mån 20 apr 2009, 20:17

vad Nettan (förmodligen) menar är att när någon säger att det inte spelar någon roll så syftar det ju oftast på att man inte vill vara tjock. och då är den där pinnsmala tjejen där ändå och ger flickor dåligt samvete.

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Inläggav Toyou mån 20 apr 2009, 20:29

Eilonwy skrev:vad Nettan (förmodligen) menar är att när någon säger att det inte spelar någon roll så syftar det ju oftast på att man inte vill vara tjock. och då är den där pinnsmala tjejen där ändå och ger flickor dåligt samvete.

Jo, det fattar jag ju också att hon syftar på. Men jag säger bara att det inte var något fel av tidningen att göra så eftersom att det inte är någon dubbelmoral som ni verkar tro. Dessutom verkar ni ju heller inte tro att man ska vara så smal som den här tjejen på bilden var, för om ni gjort det skulle ni ju inte påpeka det.

Visst det finns andra som tror det, men jag tror nog att de flesta inte tror att den normala vikten är som en fotomodells för då skulle man ju inte säga att de är "pinnsmala" utan "normala"...

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya fre 24 apr 2009, 18:20

jag tycker att man ska bry sig om vikten så pass så att man inte blir sjuk av det och så att inte hygienen tar skada och så att man inte mår dåligt och får dåligt självförtroende av det.
Men om man mår bra och är lite överviktig eller väger lite mindre än "normalt" och man mår jätte bra och allt sånt så är allt helt ok och bra, enligt mig. :D
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Morotskaka mån 25 maj 2009, 09:13

Jag tycker absolut att det är dubbelmoral. På ena sidan tidningen så står det att man inte ska bry sig om vikten, men på andra sidan så står det plötsligt om de bästa bantningstipsen. Det kallar jag dubbelmoral i vilket fall.
Det är klart att man ska bry sig om vikten, men man ska inte bli hyper om det. Sedan tycker jag att det är fel att bara kasta ur sig anorektisk bara sådär, det finns jättemånga tjejer som är pinnsmala och mår jättedåligt av detta och försöker göra allt för att gå upp i vikt. Samma sak så finns det de som är tjocka och som ändå äter sunt och tränar och gör allt för att gå ner i vikt, fast de inte kan. Ämnesomsättningen är ju olika från person till person. Sedan är de ju inte bra att svälta sig eller överäta heller.
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Nästa

Återgå till Tjejsnack