Hår & Frisyrer

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

Hår & Frisyrer

Inläggav Ida Sewer lör 28 mar 2009, 19:05

Hehe, detta blev en väldigt tjejig tråd... :P
Men till saken:
Vad brukar ni ha för frisyr, och varför? Och hur mycket tid lägger ni egentligen ner på ert hår?

Jag har brunt, jämntjockt hår som räcker ner till midjan på mig. Jag, till skillnad från många andra på min skola, lägger inte ner någon tid alls på det förutom att borsta igenom det och fläta det varje dag....
Jag vet inte varför jag har sparat ut det, det har liksom bara blivit så :) Jag brukar då som sagt ha en fläta för dels hålls det på plats då det är lite elektiskt nu på vintern, dels är det ur vägen då och dels är det typ den enda snygga frisyren man kan ha när man har jättelångt hår...
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Re: Hår & Frisyrer

Inläggav Toyou lör 28 mar 2009, 19:23

Ditt hår låter ju fint :D Jag skulle också vilja ha brunt hår som gick ner till midjan på mig!!

Men jag har mellanblont, jättetjockt - som Hermiones typ..tyvärr -, lockigt hår som räcker ner till skulderbladen ungefär. Jag brukar också bara borsta igenom det - jobbigt nog -. Antingen har jag det utsläppt med ett diadem på mig, eller så har jag det uppsatt i en bulle, möjligtvis en svans. Annars gör jag väl inte så mycket mer med det, trots att mina kompisar tjatar om att jag ska platta det någongång för att se hur långt håret blir då.
Sometimes I wish I were an Angel, sometimes I wish I were you :)

Läs min blogg; http://toyouzen.skyrock.com/

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Eilonwy lör 28 mar 2009, 21:53

tydligen har jag beskrivit er två ganska så fel ... nåja :P
"Even the darkest night will end and the sun will rise."

Användarvisningsbild
Eilonwy
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (19)

Inläggav Toyou sön 29 mar 2009, 02:51

Haha, okej :D Hur ser du ut då? Får väl se om jag beskrivit dig fel XD

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Arya sön 29 mar 2009, 10:50

Ida Sewer skrev:Hehe, detta blev en väldigt tjejig tråd... :P
Men till saken:
Vad brukar ni ha för frisyr, och varför? Och hur mycket tid lägger ni egentligen ner på ert hår?

Jag har brunt, jämntjockt hår som räcker ner till midjan på mig. Jag, till skillnad från många andra på min skola, lägger inte ner någon tid alls på det förutom att borsta igenom det och fläta det varje dag....
Jag vet inte varför jag har sparat ut det, det har liksom bara blivit så :) Jag brukar då som sagt ha en fläta för dels hålls det på plats då det är lite elektiskt nu på vintern, dels är det ur vägen då och dels är det typ den enda snygga frisyren man kan ha när man har jättelångt hår...

Det är precis så för mig förutom att jag inte sätter upp det i en fläta. På sommaren om det är jätte varmt så måste jag ibland sätta upp det i en hästasvans. :D (jag dessutom också brunt jämntjockt hår som räcker ner till midjan. :D )
Den blomma som blommar i skuggan är den mest sällsynta och vackraste av dem alla.

Användarvisningsbild
Arya
Dödsätare

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Love_HarryPotter sön 29 mar 2009, 12:27

Jag bara älskar att göra frisyrer! :D
Jag har mörkblont hår ner till midjan. Jag brukar ha lite allt möjligt, ibland har jag utsläppt och iblad har jag två toffsar elr en hästsvans elr flätor :) jag brukar hitta på egna frisyrer som t.ex två toffsar mitt uppe på huvudet även fast jag har nersläppt oxå, hoppas ni förstog min förklaring :D :P
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav Toyou sön 29 mar 2009, 12:39

Jag tror att jag förstod den :D Men du har ju faktiskt jättefint och långt hår Emma XD

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav Love_HarryPotter sön 29 mar 2009, 13:18

Toyou skrev:Jag tror att jag förstod den :D Men du har ju faktiskt jättefint och långt hår Emma XD

Tack! :) (A)
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav Toyou sön 29 mar 2009, 21:37

Ingen orsak :) Det är ju sant så :D

Användarvisningsbild
Toyou
Fenixorden

Inläggav nettan lör 04 apr 2009, 08:26

Toyou skrev:Ditt hår låter ju fint :D Jag skulle också vilja ha brunt hår som gick ner till midjan på mig!!

Men jag har mellanblont, jättetjockt - som Hermiones typ..tyvärr -, lockigt hår som räcker ner till skulderbladen ungefär. Jag brukar också bara borsta igenom det - jobbigt nog -. Antingen har jag det utsläppt med ett diadem på mig, eller så har jag det uppsatt i en bulle, möjligtvis en svans. Annars gör jag väl inte så mycket mer med det, trots att mina kompisar tjatar om att jag ska platta det någongång för att se hur långt håret blir då.

Jag skulle bli glad om jag hade som Hermiones hår, jag gillar det (A) :)
Some say the world will end in fire, som say in ice.

nettan
Sfinx

Nästa

Återgå till Tjejsnack