Vet inte vad jag ska göra!

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

Vet inte vad jag ska göra!

Inläggav nettan sön 16 nov 2008, 19:52

Jag har en jätte konstig känsla, det känns som om jag måste bort från Sverige! Jag kan inte vara kvar här, inte i klassen, inte i landet. Det känns som om jag ska göra mer än att bara gå i skolan och plugga och vara med kompisar som en vanlig tonåring (det låter as konstigt och töntigt jag vet, men det är så det är) :(
Det känns som om jag bara spiller en massa dyr bar tid, ingen anning om varför.
Helt enkelt (och det här låter as töntigt att säga för jag vet att många kommer tycka att jag är patetisk) jag vill komma bort och försöka uppfylla mina drömmar.
ibland när jag tänker på det så känns det som om jag får panik över att jag är kvar här och inte borta i tex England och gör det jag vill göra :cry:

Nån mer som känner så? elr är det bara jag som är lite udda...
Some say the world will end in fire, som say in ice.

nettan
Sfinx

Blogg: Se blogg (0)

Re: Vet inte vad jag ska göra!

Inläggav nettan sön 16 nov 2008, 19:57

Ni behöver inte svara btw jag ville bara säga vad jag tycker och sånt...ledsen att ta upp plats

nettan
Sfinx

Inläggav Longbottom sön 16 nov 2008, 20:37

Alltså jag känt någon gång att livet är enformigt. Alltså allt jag gör är att vakna, gå till skolan, plugga, hänga med vänner och så börjar det om.
Men jag antar dude att det är tillfälligt, för livet går ju framåt - det känns som om det var igår jag gick i 9an - nu går jag i 2an...
Men jag tror det blir bättre, lämna landet är kanske liiiiite svårt men du kan ju göra förändringar i din vardag kanske... Men jag känner ändå lite att jag förstår hur du menar :) Hoppas det blir bättre för dig!
- And so the lion fell in love with the lamb.
- What a stupid lamb.
- What a sick, masochistic lion.

Användarvisningsbild
Longbottom
Boggart

Inläggav Morotskaka ons 19 nov 2008, 16:26

Du är inte ensam, jag känner mig ofta såhär. Speciellt när man ska tillbaka efter lov eller helger. Ibland känns livet så enformigt och att som du sa man slösar bort det när man går i skolan. Alla dagar ser likadana ut! Jag vill resa, se världen, göra saker som jag tycker är roliga och inte följa ett tidschema till punkt och pricka!
- It just seems like, you agree to have a certain personality or something. For no reason. Just to make things easier for everyone. But when you think about it, I mean, how do you know it's even you?

Användarvisningsbild
Morotskaka
Trolldomsminister

Inläggav nettan ons 19 nov 2008, 16:36

Morotskaka skrev:Du är inte ensam, jag känner mig ofta såhär. Speciellt när man ska tillbaka efter lov eller helger. Ibland känns livet så enformigt och att som du sa man slösar bort det när man går i skolan. Alla dagar ser likadana ut! Jag vill resa, se världen, göra saker som jag tycker är roliga och inte följa ett tidschema till punkt och pricka!

EXAKT! Känner exakt så

nettan
Sfinx

Inläggav Shrimpy lör 12 dec 2009, 19:51

Jag fattar precis vad ni menar. Vet ni, ibland när jag ska typ ut på fest, så tar jag skolväskan med mig!!! Det är knäppt, men sant. Och vad gäller det där med att lämna landet, så fattar jag precis. Jag vill typ resa til halva världen! :mrgreen:
Och sen kom bomben.

Användarvisningsbild
Shrimpy
Uggla

Inläggav Sev Fletcher sön 24 jan 2010, 12:16

jag håller med dej. Känns inte alls som att jag passar in här. Som att jag är ämnad för viktigare saker. SKulle lixom villa resa och göra någon nytta i världen. Tänk på alla offren i Haiti. Mycket mera nytta skulle man ju kunna göra där, även om man är ung. Mycket mer än att sitta här hemma och plugga på olika sorters vattenloppor och hur man böjer finska verb i konditionalis.
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav Igloo97 lör 30 jan 2010, 18:24

Du kanske känner av din själsfrände,i något annat land ell nåt ^^ nej men seriöst,du kanske,undermedvetet,längtar efter något,speccielt,men du vet bara inte vad än o.O Kom nu inte och säj att jag är rubbad ell nåt,för det vet jag redan x)
"Who I am, Who I'm not, Who I want to be." ~ The Fray, You found me.

Nemo ♥

Användarvisningsbild
Igloo97
Dementor

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav ElefantiS mån 07 jun 2010, 16:59

nettan skrev:Jag har en jätte konstig känsla, det känns som om jag måste bort från Sverige! Jag kan inte vara kvar här, inte i klassen, inte i landet. Det känns som om jag ska göra mer än att bara gå i skolan och plugga och vara med kompisar som en vanlig tonåring (det låter as konstigt och töntigt jag vet, men det är så det är) :(
Helt enkelt (och det här låter as töntigt att säga för jag vet att många kommer tycka att jag är patetisk) jag vill komma bort och försöka uppfylla mina drömmar.
ibland när jag tänker på det så känns det som om jag får panik över att jag är kvar här och inte borta i tex England och gör det jag vill göra :cry:

Jag känner mig så hela tiden, dygnet runt. Jag vill inte vara i tråkiga Sverige längre, jag vill åka som utbytesstudent till Japan. Lära mig japanska. Flytta till Japan. Det är min dröm.

Och så kan jag tycka att hela världen är tråkig. Vi människor kan inget coolt. Vi kan inte trolla, eller göra superhäftiga saker.

Det är väl därför jag läser så mycket fantasy.

Fast jag borde kanske inte säga något. Att vi ens finns är en jättesak. Hur stor chans var det egentligen vid skulle ställa oss på två ben i början av människosläktet?

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav nettan tis 06 jul 2010, 00:35

ElefantiS skrev:
nettan skrev:Jag har en jätte konstig känsla, det känns som om jag måste bort från Sverige! Jag kan inte vara kvar här, inte i klassen, inte i landet. Det känns som om jag ska göra mer än att bara gå i skolan och plugga och vara med kompisar som en vanlig tonåring (det låter as konstigt och töntigt jag vet, men det är så det är) :(

Jag känner mig så hela tiden, dygnet runt. Jag vill inte vara i tråkiga Sverige längre, jag vill åka som utbytesstudent till Japan. Lära mig japanska. Flytta till Japan. Det är min dröm.

Och så kan jag tycka att hela världen är tråkig. Vi människor kan inget coolt. Vi kan inte trolla, eller göra superhäftiga saker.

Det är väl därför jag läser så mycket fantasy.

Fast jag borde kanske inte säga något. Att vi ens finns är en jättesak. Hur stor chans var det egentligen vid skulle ställa oss på två ben i början av människosläktet?

Och jag vill åka som utbytesstudent till USA! Men jag har inte råd :( Jag vill verkligen bort ifrån Sverige nu...jag vill göra det jag älskar, skådespela. Det är min högsta önskan att få ha som jobb, skådespelerska.

nettan
Sfinx

Nästa

Återgå till Tjejsnack