Tips!

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

Tips!

Inläggav Xue ons 26 maj 2010, 20:00

På tv ser man oftast hur proffsiga frisörer, stylister, designers osv. stylar om varenda människa så han/hon ser jätte snygg ut och ger då smarta tips till dem för att kunna fortsätta själva med sitt utseende.
Så nu undrar jag, har ni några tips om bl a kläder, hår, hud, smink, hälsa som ni själva brukar andvända er av?

Själv brukar jag ha en hel del knep med mitt hår.
Har rakt, ganska långt hår som går en bit nedanför axlarna. Oftast när jag brukar vakna på morgonen är det väldigt slappt (och fult), så då brukar jag "blöta" håret på morgonen.
Alltså bara skölja av det med vatten. Sen blåser jag det och plattar det (jag vet ganska onödigt eftersom jag redan har platt hår, men "plattångplattathår" blir, enligt mig, mycket bättre. I alla fall på mig :)).
Idén slog mig eftersom håret alltid blir finare, mjukare osv när man precis har duschat det.
Dock blir håret och hårbotten väldigt torrt om man andvänder shampo för ofta..
Så jag nöjer mig med att bara blöta det dem dagarna jag inte duschar och andvänder shampo.

Så, någon annan som har något tips?

Skriv, skriv, skriv!!
Som alla vet börjar de mesta med ett beslut, som sedan följs av ord och efter det handling.
Detta började med en tanke.

- Ur min nya twilightfic Something new

Användarvisningsbild
Xue
Grindylogg

Blogg: Se blogg (1)

Re: Tips!

Inläggav ElefantiS ons 26 maj 2010, 20:05

Själv kör jag bara schampo en gång i veckan, eftersom fett löser fett (fettet ligger i balsamet) och för att mitt hår blir så torrt, flygit och slitet när jag använder schampo. Och med balsam så är det inte smutsigt längre, som många kan tro. Men då måste man ha ett lite dyrare balsam, annars förstörs håret...

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Xue tor 27 maj 2010, 19:16

ElefantiS skrev:Själv kör jag bara schampo en gång i veckan, eftersom fett löser fett (fettet ligger i balsamet) och för att mitt hår blir så torrt, flygit och slitet när jag använder schampo. Och med balsam så är det inte smutsigt längre, som många kan tro. Men då måste man ha ett lite dyrare balsam, annars förstörs håret...

Okej, vilket shampo andvänder du? :)
Som alla vet börjar de mesta med ett beslut, som sedan följs av ord och efter det handling.
Detta började med en tanke.

- Ur min nya twilightfic Something new

Användarvisningsbild
Xue
Grindylogg

Inläggav ElefantiS tor 27 maj 2010, 19:56

Nah, det som brukar finnas i schamop-och-balsam-korgen.Något av de mer kända och dyrare märkena. Men det behöver mitt hår, även ifall jag bara använder schampo någon gång ibland.

ElefantiS
Vilie

Blogg: Se blogg (2)

Inläggav Ida Sewer fre 28 maj 2010, 19:56

Jag tvättar håret varje kväll med schampoo och balsam och går och lägger mig fast det fortfarande är blött (det ska egentligen inte vara bra, men gör det ändå). Och vaknar upp med världens konsigaste lockar som jag ibland dödar (plattång... <3) fast om jag inte orkar platta håret (händer rätt ofta) så har jag uppsatt hår, och då gör lockarna ingenting utan det är bara fint med lite volym :)

Jag brukar bara sminka mig med mineralfondation och mascara. Det blir ganska diskret och naturligt, och det passar mig. Dessutom, om man inte sminkar sig så mycket till vardags blir ju kontrasten ännu större (och bättre?) när man festsminkar sig!
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav nossi tor 15 jul 2010, 21:34

När jag vill ha lockar följande dag, brukar jag be mamma om hjälp med att göra flätor på kvällen när håret är fuktigt efter en uppfriskande hårtvätt. :) Praktiskt och miljövänligt om man inte vill spreja håret eller har superbråttom på morgonen. :P

nossi
Uggla

Återgå till Tjejsnack