Fördomar mot tjejer

Ett forum för alla, framförallt tjejer, som vill delta aktivt med diskussion kring specifika tjejämnen.

Re: Fördomar mot tjejer

Inläggav Sev Fletcher tis 02 feb 2010, 13:06

ElefantiS skrev:
Eilonwy skrev:
Igloo97 skrev:Jag ska bara säga att jag inte sminkar mig/bryr mig särskilt mkt om kläder/går på massa discon,så om det är en fördom ni killar har,stämmer den inte in på mig x)

jaa, samma här ^^

Med mig med. Hahah, vi borde skapa en klubbis! 8D

Typ samma här. Kan oxå joina klubben xD
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Blogg: Se blogg (0)

Inläggav Igloo97 fre 05 feb 2010, 14:48

Sev Fletcher skrev:
ElefantiS skrev:
Eilonwy skrev:
Igloo97 skrev:Jag ska bara säga att jag inte sminkar mig/bryr mig särskilt mkt om kläder/går på massa discon,så om det är en fördom ni killar har,stämmer den inte in på mig x)

jaa, samma här ^^

Med mig med. Hahah, vi borde skapa en klubbis! 8D

Typ samma här. Kan oxå joina klubben xD

eller hur XD
"Who I am, Who I'm not, Who I want to be." ~ The Fray, You found me.

Nemo ♥

Användarvisningsbild
Igloo97
Dementor

Blogg: Se blogg (3)

Inläggav Lucias fre 05 feb 2010, 23:23

Jag skulle också vilja joina i den gruppen. Varför jag inte sminkar mig är helt enkelt att jag faktiskt inte orkar ta av det på kvällarna då jag, är ovanligt trött... Jag lägger inte ner den tiden på morgonen heller och jag plattar min raklugg då den annars blir lockig annars sätter jag upp håret och springer till min buss (då jag alltid är sen XD) Jag bryr mig oftats inte vad andra säger till mig, det enda klädesplagget jag bär varje dag är Skjorta och byxor....

Lucias
Mugglare

Inläggav Love_HarryPotter fre 03 sep 2010, 12:52

haha jag kan verkligen inte gå med i eran klubb xP jag sminkar mig vaje dag till skolan och tänker noga igenom vad jag ska ha fö kläder på mig. och mitt hår gör jag nästan alltid någon frisyr av x) men jag kan gå till skolan utan smink, men gör det inte så ofta.
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav Ida Sewer fre 03 sep 2010, 17:36

Love_HarryPotter skrev:haha jag kan verkligen inte gå med i eran klubb xP jag sminkar mig vaje dag till skolan och tänker noga igenom vad jag ska ha fö kläder på mig. och mitt hår gör jag nästan alltid någon frisyr av x) men jag kan gå till skolan utan smink, men gör det inte så ofta.

Då kan jag joina DIN klubb, för det är exakt samma för mig ^^
Stolt skribent på Eldfackla Noveller :)

All aboard the Klaine Train! Kurt Hummel ♥ Blaine Anderson

Ida Sewer
Trolldomsminister

Blogg: Se blogg (33)

Inläggav Love_HarryPotter fre 03 sep 2010, 20:20

Ida Sewer skrev:
Love_HarryPotter skrev:haha jag kan verkligen inte gå med i eran klubb xP jag sminkar mig vaje dag till skolan och tänker noga igenom vad jag ska ha fö kläder på mig. och mitt hår gör jag nästan alltid någon frisyr av x) men jag kan gå till skolan utan smink, men gör det inte så ofta.

Woho! jag är inte ensam i min klubb ^^
Jag bertättar inte för folk vem jag är eller hur jag mår eller vilket humör jag är på med ord. Jag visar det med mina kläder, mitt hår och mitt smink.
Jag har inte bara en stil jag ÄR en stil!

Användarvisningsbild
Love_HarryPotter
Dementor

Inläggav Professor Amesco sön 02 jan 2011, 14:54

Det här är ingen fördom, men en sak jag stör mig på.
Många tjejer säger ofta: "killar är såna svin", eller "han fattar ju inte det, han är ju kille" eller, "han är så korkad, fast det är ju klart, han är ju kille." Självklart finns det killar som är riktiga skitstövlar, men många killar som jag känner är faktiskt väldigt kloka människor, och förstår nog det mesta som tjejer pratar om. Trots att de kanske inte visar det så tror jag att dem faktiskt tycker att det är ganska sårande när andra tjejer säger så... :)

Eilonwy skrev: ny fördom mot killar; de är fegisar

Varför då? Bara för att dem inte skriver någonting i den här tråden? Jag tror att det är övervägande tjejer som är medlemmar på det här forumet, så det kanske inte är så konstigt...
"Ä, kom igen nu, Harry. Det är inte quidditch som är populärt, det är du! Du har aldrig varit mer intressant, och uppriktigt sagt har du aldrig varit mer omtyckt av tjejer."

Hermione Granger

Användarvisningsbild
Professor Amesco
Hippogriff

Inläggav Sev Fletcher sön 02 jan 2011, 16:15

Professor Amesco skrev:Det här är ingen fördom, men en sak jag stör mig på.
Många tjejer säger ofta: "killar är såna svin", eller "han fattar ju inte det, han är ju kille" eller, "han är så korkad, fast det är ju klart, han är ju kille." Självklart finns det killar som är riktiga skitstövlar, men många killar som jag känner är faktiskt väldigt kloka människor, och förstår nog det mesta som tjejer pratar om. Trots att de kanske inte visar det så tror jag att dem faktiskt tycker att det är ganska sårande när andra tjejer säger så... :)

Håller med dig!
Okej, jag ska kanske inte säga så mycket, är rätt så feministisk själv, i alla fall enligt mina kompisar, men jag VILL INTE vara feminist. För jag tycker att hurdan du är bestäms inte av vilket kön du har utan av en massa andra faktorer. Orsaken till att pojkar och flickor ofta beter sig ""typiskt för sitt kön" är väl kanske för att man uppfostrats så? Jag menar, se redan på riktigt små barn, är det en pojke får de blåa sockor och är de en flicka får de rosa sockor, lixom WTF? Spelar färgen någon roll?

Om jag någonsin får barn skall jag ge den blåa sockor om en är en flicka och rosa sockor om den är en pojke!
House rules, Sammy. Driver picks the music, shotgun shuts his cake hole.

Användarvisningsbild
Sev Fletcher
Ministeriearbetare

Inläggav Professor Amesco sön 02 jan 2011, 17:24

Sev Fletcher skrev:
Professor Amesco skrev:Det här är ingen fördom, men en sak jag stör mig på.

Håller med dig!
Okej, jag ska kanske inte säga så mycket, är rätt så feministisk själv, i alla fall enligt mina kompisar, men jag VILL INTE vara feminist. För jag tycker att hurdan du är bestäms inte av vilket kön du har utan av en massa andra faktorer. Orsaken till att pojkar och flickor ofta beter sig ""typiskt för sitt kön" är väl kanske för att man uppfostrats så? Jag menar, se redan på riktigt små barn, är det en pojke får de blåa sockor och är de en flicka får de rosa sockor, lixom WTF? Spelar färgen någon roll?

Om jag någonsin får barn skall jag ge den blåa sockor om en är en flicka och rosa sockor om den är en pojke!

Självklart är det så! Pojkbarn får leksaksbilar, actionfigurer och blåa kläder. Flickor får barbiedockor, smink och rosa kläder. Bara för att de har ett visst kön så bestämmer föräldarna vilka leksaker och kläder dem ska ha utifrån det. En pojke skulle kunna ha lika roligt med en barbiedocka som med en leksaksbil, och tvärtom. Varför kan man inte både få barbiedockor och leksaksbilar? Varför kan man inte få både rosa och blåa kläder? Jag t.ex. lekte både med leksaksbilar och barbiedockor när jag var liten, och jag är kille. Jag tyckte båda sakerna var precis lika roliga, och mina föräldrar tyckte inte att det var ett dugg konstigt. Tänk om alla föräldrar kunde låta barnen få välja vilka leksaker och kläder dem ska ha själva? Visserligen är det lite svårt när barnet är under tre år, men då kan man ju ge dem kläder i alla färger och former istället, så bygger man inte upp några skyltar om vad som är okej eller inte.
"Ä, kom igen nu, Harry. Det är inte quidditch som är populärt, det är du! Du har aldrig varit mer intressant, och uppriktigt sagt har du aldrig varit mer omtyckt av tjejer."

Hermione Granger

Användarvisningsbild
Professor Amesco
Hippogriff

Inläggav Keki sön 02 jan 2011, 18:27

Love_HarryPotter skrev:
Ida Sewer skrev:

Woho! jag är inte ensam i min klubb ^^

haha <3 jag joinar också :3
You made yourself a bed
At the bottom of the blackets hole
And you slept until the end
That's why you don't see the sun anymore

Användarvisningsbild
Keki
Vilie

Blogg: Se blogg (1)

FöregåendeNästa